Ooit zag ik bij mij in de buurt een huis, rijtjeshuis, dat volhing met vrolijke verlichting aan de gevel.
En toen ik wat beter keek, zag ik ook dat dat allemaal met een dun snoertje en eenvoud stekkertje aangesloten zat op een stopcontact dat buiten aan de gevel hing. Mijn verbazing was mateloos!
Mamsie: Mijn vader zei altijd: Kerstmis vier je binnen, niet buiten! Wat betekende dat hij weigerde om buiten ook maar één kerstversiering aan te brengen, laat staan buitenlampjes. Nou moet ik zeggen dat ik ook nooit buitenversiering heb opgehangen, maar in de Kersttijd zet ik nu toch wel een paar grote windlichten voor de ramen, met kerstballen erin en zo'n lichtsnoer op batterijen.. En er hangt wel een Kerstkrans aan de voordeur..
@allone: omdat deze mensen niet de gemeente (Amsterdam) op hun dak hebben vanwege het aantal verlichte aantal m2, zie een artikel van een aantal dagen geleden