De 38-jarige Ben van Keymeulen uit Herzele, gelegen in de Belgische provincie Oost-Vlaanderen, zag enkele dagen geleden zijn droomvakantie naar Turkije als sneeuw voor de zon verdwijnen.

De 38-jarige Belg wilde enkele dagen geleden het vliegtuig nemen voor een vakantie naar Antalya, maar aan de incheckbalie kreeg hij te horen dat hij niet kon vertrekken omdat er een barst in zijn identiteitskaart zat.

“Onbegrijpelijk”, zegt de teleurgestelde Belg. “De chip was perfect leesbaar.”

De 38-jarige Belg uit Herzele had zich zijn herfstvakantie helemaal anders voorgesteld.

“Door de lockdownperiodes was het al van 2018 geleden dat ik nog eens een vliegvakantie gepland had en nu was ik er echt aan toe”, aldus Bert.

“Ik had afgesproken om samen met een goeie vriendin samen een vakantie te boeken naar Antalya. Toen we zondagochtend wilden inchecken aan de balie op de luchthaven in Zaventem, krijg het verhaal een andere wending.

De dame weigerde mijn kaart en stuurde me door naar de balie van TUI, de luchtvaartmaatschappij waarbij ik online de vlucht had geboekt.

Daar vertelde een man me emotieloos dat hij niets kon doen. Ik moest naar mijn reisagent, maar aangezien ik de reis online had geboekt, had ik die dus niet. Er zat niets anders op dan een nieuwe identiteitskaart aan te vragen.”

Intussen stond het vliegtuig al klaar en Bert drong er bij zijn reisgezellen op aan dat zij het vliegtuig zouden opstappen.

“Ik had gehoopt dat ik nog een latere vlucht kon boeken, om alsnog in Antalya te geraken. Helaas”.

“Alle telefoontjes naar de helpdesk van TUI liepen dood. Ik ben erg teleurgesteld. Ik had een week vakantie genomen, 1.330 euro betaald voor de reis, maar nu zit ik thuis.”