Commotie in Disneyworld. Het personeel in het Amerikaanse park moet tegen bezoekers zeggen dat ze nog nooit een krokodil hebben gezien, nadat vorige maand een peuter door een krokodil is meegesleurd en is overleden. Een stagiair bracht dit bericht naar buiten en werd direct ontslagen.

De tweet van de stagiair, Shannon Sullivan, zorgde voor veel commotie. Ondanks dat Sullivan wist dat ze door de tweet haar stageplek kon verliezen, vond ze dat het bericht naar buiten moest worden gebracht. "Ik was erg boos", zegt Sullivan tegen Orlando Sentinel.

"Ik vind dat je mensen júist moet waarschuwen. Laat hen weten dat dit kan gebeuren", vervolgt de stagiaire. Ze zou het zichzelf nooit vergeven als iemand overlijdt door een aanval van een krokodil terwijl ze hen had kunnen waarschuwen.

Het bericht aan de medewerkers:

Als gasten vragen of er krokodillen in het water zitten bij Tom Sawyers Island (of andere plekken op het terrein) is het enige en correcte antwoord: 'Niet dat wij weten. Maar als we er een zien, zullen we er melding van maken zodat deze kan worden verwijderd'. Zeg alsjeblieft niet dat we ze eerder hebben gezien. We willen niet dat klanten angstig worden. Ter verduidelijking; dit is een serieuze zaak. Maak er geen grapjes met bezoekers over.

Op 15 juni werd de peuter Lane Graves gegrepen door een krokodil toen hij samen met zijn moeder door het ondiepe deel van een meer op het Disney-terrein liep. Hij werd de dag erna dood gevonden. In de dagen erna heeft Disney wel borden geplaatst om bezoekers te waarschuwen voor krokodillen en slangen. Ook zijn er hekken geplaatst.

Maar het personeel werd dus gevraagd om te zwijgen over de aanwezigheid van krokodillen. Sullivan werd na haar tweet op staande voet ontslagen, maar Disney kwam hier snel op terug. Ze vonden dat ze de tweet nooit had moeten plaatsen, maar dat de vraag aan het personeel om te liegen ook niet kon. Het bord zou zonder toestemming zijn geplaatst. Sullivan heeft het aanbod om weer te komen werken geaccepteerd.

"Er hangen wel vaker mededelingen", zegt iemand die anoniem wil blijven tegen de Washington Post. "Managers kunnen dat gewoon doen, zonder toestemming van Disney. Al mag het niet in het openbare gedeelte." Dit bericht had echter nooit geplaatst mogen worden.
Foto