hr
jaargang -25 - laatste artikel 10-7 18:00 - 78059 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic

1 [2]

Nieuwe Poll: Pinksteren

14-06-11 17:44:06 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende

WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
@Violetje: het weer:p

Ik is weg:w

14-06-11 17:48:17 - Quote! - @Violetje
Violetje
Oudgediende

WMRindex: 182
OTindex: 12.511
@Giovanni: whaha oke :P

het is hier nu lekker en gister was het but :{
@Giovanni: maar zondag was het lekker

14-06-11 18:40:08 - Quote! - @deeese
deeese
Erelid

WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
we hebben 2 en een halfe maand constand zon gehad zonder een duppel regen op het laatst zat zelfs dauw er niet meer in en dan regent het 1 weekje is het 2 dagen bewolkt en het weer is ruk.

14-06-11 20:47:24 - Quote! - @snoepspook
snoepspook
Senior lid

WMRindex: 98
OTindex: 264
Wnplts: Zuidlaren
T
Quote:
Kpuc
Afschaffen dat gezeur met religieuze feestdagen! En als het even kan ook gelijk iedere vorm van religie afschaffen :D

helemaal mee eens

14-06-11 23:11:26 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Wat dacht je ervan als school weer mooi heeft bedacht dat je een lang weekend de tijd hebt om 3 tentamens te leren... Grrrr

15-06-11 13:55:22 - Quote! - @Luna
Luna
Moderator

WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ik denk dat velen niet eens meer weten wat Pinksteren inhoudt :P

Dagje vrij is lekker, zoals velen met me eens zijn :D

15-06-11 15:29:50 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende

@Luna: de uitstorting van de Heilige Geest waardoor de kerk ontstond:P Maar in de huidige tijd geloven steeds minder mensen die daardoor steeds minder naar de kerk gaan waardoor de kerken (de meeste althans) failliet gaan en daardoor gesloten worden. Of worden gebruikt als museum, bibliotheek of discotheek:)

17-06-11 11:58:57 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
veel dominees en priesters geloven zelf niet in de heilige geest omdat het een gekunsteld vodje is dat ooit opgesteld is om meer mensen in het nieuwboren christendom te lokken, toen het nog een natuurgeloof was. Wat het nog steeds is, of course.

17-06-11 13:13:53 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
DEvH: De drie-eenheid is voor velen een vreemd begrip. Is het er één of zijn het er toch drie?
Vergelijk het maar met een vaatwastablet. Die heb je ook 3 in 1

17-06-11 22:08:53 - Quote! - @Jannick
Jannick
Oudgediende

WMRindex: 1.125
OTindex: 42.839
T
Ik miste "Pinkpop" ertussen. :P

18-06-11 10:37:21 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@Grouse: inderdaad, maar de drie-eenheid is ontstaan vanuit de behoefte naar "kindje, moeder en pappa god", zoals vele geloven toen hadden. (ik spreek over het begin van het christendom) nu is het inparkeren van Maria die menselijk was verklaard (verklaar Maria goddelijk en je hebt een vrouw tot god verklaard, én je hele verhaal van onbevlekte bevangenis valt uit elkaar) en een andere vrouw in die plaats posteren was uit den boze, want vrouwen waren toch wel het laagste van het laagste. Met dank aan de christenen. Daarvoor is de heilige geest even vluchtig geïnterpreteerd uit de Thora, verward dus met de "adem van god", de uitwerkende kracht van god, niet zozeer een ding alswel de uitvoerende kracht die Zijn invloed omvat. Een begrip, niets meer, niets minder. Jezus werd goddelijk verklaard (jaag alle godsmoordenaars annex joden maar uit je stad, kan jou het schelen) en de heilige geest kreeg een de moederstoel, waar hij nooit ingezeten heeft bij gebrek aan bestaan.

en daarom zeg ik: Pinksteren afschaffen!

18-06-11 14:16:02 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende

Quote @Grouse:
DEvH: De drie-eenheid is voor velen een vreemd begrip. Is het er één of zijn het er toch drie?
Vergelijk het maar met een vaatwastablet. Die heb je ook 3 in 1

Volgens mij is het een twee-eenheid. De Vader (god) en de Zoon (Jezus) zijn een persoon. De heilige geest is geen persoon:)

18-06-11 15:25:54 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@Giovanni: de kerk spreekt al sinds het ontstaan over de drie-eenheid. Daarin is jezus geen persoon, maar een god.

18-06-11 15:44:06 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende

Als Jezus een god is waarom snikt hij aan het kruis dan: "Mijn god, mijn god, waarom heeft U mij verlaten"?

En waarom heeft hij een leger nodig om Satan te verslaan tijdens de eindtijd?

18-06-11 18:21:15 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@Giovanni: de kerk op z'n best :ja

_O-_O-

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven