|
WMR-kok Oudgediende
WMRindex: 5.850 OTindex: 106.950 S |
Mijn laatste blog, Kip met Batbot. De batbot zijn Marokkaanse pitabroodjes. Ze zijn heerlijk. Je kan ze met van alles vullen. Ze zijn zacht en fluffy. En ze zijn gemakkelijk te maken. Het enigste nadeel is de tijd die je er voor nodig hebt om ze te maken. Ze hebben in totaal een uur nodig om te rijzen. |
|
lepeltjes Oudgediende
WMRindex: 2.486 OTindex: 5.862
|
ja dat zag er ook smakelijk uit ben niet zo goed met deeg dingen maken het is zo een gedoe en heb weinig geduld |
|
WMR-kok Oudgediende
Ze zijn een heel stuk lekkerder dan die uit de winkel. Ze zijn lichtzoet van smaak. |
|
lepeltjes Oudgediende
|
een mens is nooit te oud om te leren dus misschien ooit ga ik me daar op richten |
|
WMR-kok Oudgediende
Het deeg moet goed elastisch zijn. dat verkrijg je door het goed te kneden. dan gelijk in porties verdelen en balletjes van maken. die moeten dan 15 minuten afgedekt met een theedoek rijzen. vervolgens bebloem je de balletjes deeg en het werkoppervlak. dan druk je ze plat met de handen tot een diameter van ongeveer 15 centimeter. bebloem ze nog een keer en verwijder het overtollige bloem. dan leg je ze op een badlaken en vouw het badlaken er een paar keer overheen. 45 minuten laten rijzen en dan zijn ze klaar om gebakken te worden in een zware koekenpan. Dan bak je ze gaar op een matige vlam. Zodra ze beginnen te bruinen zijn ze klaar. Tijdens het bakken zwellen ze nog op. Het deeg verdelen in porties doe ik door van het deeg een rol te maken en in het midden door te knippen. dan weer wat uitrollen en weer doormidden knippen, ect. |
|
lepeltjes Oudgediende
|
thanX voor de uitleg maar zal toch echt eerst een echte zware koekenpan moeten kopen en een groter werkblad want op mijn geribbelde aanrecht zie ik de deeg niet lukken Morgen ga ik broodjes hete kip maken voor broertje die komt eten en een lekkere salade met kaas erbij |
|
WMR-kok Oudgediende
die ik heb, vorige week gekocht, 35 euro. En als werkblad gebruik ik mijn hakblok. |
|
lepeltjes Oudgediende
|
das een goede prijs, valt me mee als het goed is krijg ik volgende maand extra geld, koop ik em ook. best handig zo een degelijke koekepan die niet kromtrekt na een tijdje plus een grotere snijplank want het kreng dat ik nu heb is al te klein om een ui op te snipperen |
|
WMR-kok Oudgediende
De zware koekenpan is 32 centimeter in doorsnede. Bij de Marskramer gekocht. |
|
lepeltjes Oudgediende
|
een prima slagwapen ook tegelijkertijd |
|
WMR-kok Oudgediende
Dat is zonde, daarvoor kan je beter een goedkope pakken en harder slaan. |
|
lepeltjes Oudgediende
|
krijg gelijk zo een Tom & Jerry beeld voor me waar de opkomende bult de pan vervormd |
|
WMR-kok Oudgediende
|
|
lepeltjes Oudgediende
|
je bent in vorm vanavond |
|
WMR-kok Oudgediende
Dat is dus als je een kwaliteitspan gebruikt. Pak je een koekenpan met dunne bodem, dan komt het hoofd in de bodem te staan en de bult gaat door de pan heen. Rotkippen.... Ik moet een dag op de eieren wachten. |
|
lepeltjes Oudgediende
|
|
|
lepeltjes Oudgediende
|
wel lekker vers |
|
WMR-kok Oudgediende
|
|
lepeltjes Oudgediende
|
haha, jammer dat het niet meer op tv uitgezonden wordt ik ga naar me nestje, morgen vroeg al de badkamer van met tante verbouwen. slaap lekker kokkio |
|
WMR-kok Oudgediende
|
|
Supermeid01 Erelid
WMRindex: 172 OTindex: 7.021 T |
Goeimorgen. |
|
FrankB Oudgediende
WMRindex: 179 OTindex: 13.577
|