hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 10:00 - 74419 artikelen - nu online 34 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 44 45 46 [47] 48 49 50 225 226 227 228

blog

21-03-18 08:40:53
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.623
OTindex: 28.417
@allone: Als zeeman kom ik regelmatig in een grote verscheidenheid van landen. Op het gebied van immigratie-autoriteiten zijn de Verenigde Staten is één van de meest restrictieve landen momenteel, meer nog dan de voormalige Sovjet-Unie.

21-03-18 08:55:56
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.830
OTindex: 90.615
@Emmo: ook dat ja..
jammer, toch?
Aan de ene kant zijn regels begrijpelijk, maar aan de andere kant te 'restricting'..
In Nederland ook, trouwens.
Het artikel zelf ging niet over immigratie, maar regelgeving in het algemeen (over electriciteit, bouwen, enz enz).
Voorbeeld: There are lots of articles on various off-grid living websites about working within and around building codes and regulations. The small-house people run into the same issues: can’t live in a 300-square foot tiny house because the building codes require a minimum of 600sf.

Laatste edit 21-03-2018 08:56

21-03-18 09:14:23
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.623
OTindex: 28.417
@allone: Klopt. Alles dichttimmeren met regelgeving geeft geen ruimte aan alternatieve initiatieven.
Teveel regels is net zo schadelijk als te weinig.

21-03-18 09:35:42
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.830
OTindex: 90.615
@Emmo: ja idd.. :)
.. en wanneer en of je die regels moet toepassen, neem ik aan.
Vroeger kon iedereen in principe alles zelf doen of proberen, nu mag niets meer..

21-03-18 10:12:58
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.574
OTindex: 7.906
@allone: Ik weet niet van welke Amerikaanse Thai je citaat is, maar hij begint het Engels al te verleren: "then there jobs are probably in jeopardy", waar duidelijk their bedoeld was.

Ik ken mensen die zelfvoorzienende woningen hebben gebouwd, maar die verplicht werden om daarin (volstrekt overbodige) gas- en rioleringsaansluitingen aan te laten leggen.

21-03-18 11:05:25
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.830
OTindex: 90.615
@venzje: :) haha, je hebt gelijk natuurlijk .. maar veel mensen maken fouten, niet omdat ze niet weten wat juist is, maar omdat ze slordig zijn / hun aandacht op iets anders gericht is / ... /.
Gebeurt jou dat nooit? Mij gebeurt het regelmatig dat ik dit soort fouten maak, terwijl ik best weet wat juist is, als ik erover nadenk.
Waarom dat gebeurt weet ik niet, soort "brain circuits miswired" of zo? 8O

Ja, zonde dat er niet meer flexibiliteit is met dit soort regels :(

Laatste edit 21-03-2018 11:05

22-03-18 06:57:16
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.574
OTindex: 7.906
@allone: There/their is in het Engels een veelgemaakte fout, vooral van mensen die de spelling minder goed beheersen. Een beetje vergelijkbaar met ons 'me moeder'.

De verplichte gasaansluiting voor nieuwbouwwoningen is per 1 januari vervallen, maar als je een bestaande woning klimaatneutraal wil maken kom je er in de meeste gevallen nog steeds niet omheen. "Daarvoor moet eerst een helder juridisch kader ontwikkeld worden," aldus Rijksoverheid.nl.

De rioolaansluiting is an sich niet verplicht, maar onder de rioolheffing uitkomen is toch wel heel moeilijk.

Laatste edit 22-03-2018 07:07

23-03-18 03:18:00
Samui-Axe
Mij werd enige tijd geleden op FB verteld dat ik 'curt' was. Eerlijk? Ik moest het opzoeken..

If you describe someone as curt, you mean that they speak or reply in a brief and rather rude way.

Her tone of voice was curt.
'The matter is closed,' was the curt reply.


Zo bezien zou ik durven beweren dat wij Nederlanders, bij uitstek een volk dat het hart op de tong draagt, in de ogen van andere nationaliteiten inderdaad 'curt' zijn.

23-03-18 05:47:12
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
@venzje, Nederlandse taal.
Collega is een vreemd woord.
Je weet nooit als je collega ziet of er nou een vrouwelijke of een mannelijke collega mee bedoeld wordt.

23-03-18 07:37:05
Samui-Axe
@Emmo! Voor jou en andere bierliefhebbers!

To reduce the health risk of barbecuing meat, just add beer

Science and technology
Apr 5th 2014

GRILLING meat gives it great flavour. This taste, though, comes at a price, since the process creates molecules called polycyclic aromatic hydrocarbons (PAHs) which damage DNA and thus increase the eater’s chances of developing colon cancer. For those who think barbecues one of summer’s great delights, that is a shame. But a group of researchers led by Isabel Ferreira of the University of Porto, in Portugal, think they have found a way around the problem. When barbecuing meat, they suggest, you should add beer.

This welcome advice was the result of some serious experiments, as Dr Ferreira explains in a paper in the Journal of Agricultural and Food Chemistry. The PAHs created by grilling form from molecules called free radicals which, in turn, form from fat and protein in the intense heat of this type of cooking. One way of stopping PAH-formation, then, might be to apply chemicals called antioxidants that mop up free radicals. And beer is rich in these, in the shape of melanoidins, which form when barley is roasted. So Dr Ferreira and her colleagues prepared some beer marinades, bought some steaks and headed for the griddle.

One of their marinades was based on Pilsner, a pale lager. A second was based on a black beer (type unstated). Since black beers have more melanoidins than light beers—as the name suggests, they give it colour—Dr Ferreira’s hypothesis was that steaks steeped in the black-beer marinade would form fewer PAHs than those steeped in the light-beer marinade, which would, in turn, form fewer than control steaks left unmarinated.

And so it proved. When cooked, unmarinated steaks had an average of 21 nanograms (billionths of a gram) of PAHs per gram of grilled meat. Those marinated in Pilsner averaged 18 nanograms. Those marinated in black beer averaged only 10 nanograms. Tasty and healthy too, then. Just what the doctor ordered.


Dus lekker gezond BBQ-en, marineer je vlees in bier :)

23-03-18 08:15:46
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.623
OTindex: 28.417
@Samui-Axe: Ik zal het doorgeven aan de kok. Helaas hebben we meestentijds geen donker bier aan boord.

23-03-18 08:20:27
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.574
OTindex: 7.906
@stora: Dat is inderdaad zo. Het woord is afkomstig van het Latijnse werkwoord 'colligere': verzamelen, bij elkaar brengen en kent geen verschil tussen de mannelijke en vrouwelijke vorm.

Er zijn wel meer persoonsaanduidingen die niet duidelijk maken wat het geslacht is, maar wat ik met name interessant vind zijn beroepsnamen waarbij wel mannelijke en de vrouwelijke variant bestaan, maar waarbij die varianten een heel andere betekenis hebben. (In de meeste gevallen duidt de vrouwelijke vorm dan overigens iets aan met minder status dan de mannelijke vorm.) Zo is een secretaris een stuk belangrijker dan een secretaresse en een directeur iets heel anders dan een directrice.

@Samui-Axe: Ik zal deze zomer eens wat flessen Guinness in gaan slaan. :D#ok

23-03-18 08:45:20
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.623
OTindex: 28.417
@venzje: Ik heb nog wel eens moeite met de meervoudsvorm van "collega".

23-03-18 08:56:08
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.574
OTindex: 7.906
@Emmo: Waarom? Je hebt zelfs keus: 'collegae' als je duur wilt doen, en anders gewoon 'collega's'.

In jouw geval waarschijnlijk meestal 'colleagues', want in het Engels moeten ze altijd moeilijk doen: ze zeggen 'striet', ze schrijven 'street' en ze bedoelen 'straat'.

23-03-18 09:08:42
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.830
OTindex: 90.615
@venzje: _O- ze zeggen bek, ze schrijven back, en ze bedoelen idd heel iets anders :D

23-03-18 09:25:33
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.592
OTindex: 94.514
@venzje: Of collegajes als dat van toepassing blijkt te zijn.

23-03-18 09:36:03
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
@Mamsie:)
collegajes noemen de mensen hun buren die opgesloten zitten met tralies voor het raam :ja

23-03-18 10:51:47
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.592
OTindex: 94.514
@stora: collebajes dus!

25-03-18 01:00:23
Samui-Axe
Keanu Reeves* writes..

"My friend's mom has eaten healthy all her life. Never ever consumed alcohol or any "bad" food, exercised every day, very limber, very active, took all supplements suggested by her doctor, never went in the sun without sunscreen and when she did it was for as short a period as possible- so pretty much she protected her health with the utmost that anyone could. She is now 76 and has skin cancer, bone marrow cancer and extreme osteoporosis.

My friend's father eats bacon on top of bacon, butter on top of butter, fat on top of fat, never and I mean never exercised, was out in the sun burnt to a crisp every summer, he basically took the approach to live life to his fullest and not as others suggest. He is 81 and the doctors says his health is that of a young person.

People you cannot hide from your poison. It's out there and it will find you so in the words of my friend's still living mother: " if I would have known my life would end this way I would have lived it more to the fullest enjoying everything I was told not to!"

None of us are getting out of here alive, so please stop treating yourself like an after thought. Eat the delicious food. Walk in the sunshine. Jump in the ocean. Say the truth that you’re carrying in your heart like hidden treasure. Be silly. Be kind. Be weird. There’s no time for anything else."

* @allone: Reeves is een zeer bekend acteur.. :)

.

Laatste edit 25-03-2018 01:01

25-03-18 08:26:17
Beereekhoorn
Oudgediende


WMRindex: 1.218
OTindex: 8.412
@Samui-Axe: dank je voor de reminder:) soms vergeet je het door allerlei dagelijkse beslommeringen *)

Enne Keanu Reeves is een zeer mooie bekende acteur :ja:ja

25-03-18 10:03:47
Samui-Axe
@Beereekhoorn: Speciaal voor jou dan ;)

afbeelding

25-03-18 10:59:57
Beereekhoorn
Oudgediende


WMRindex: 1.218
OTindex: 8.412
@Samui-Axe: dank je is weer dik genieten :)

27-03-18 06:23:03
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.830
OTindex: 90.615
Vanaf volgend jaar kan iedereen die dit wil zijn medische gegevens zelf beheren via computer, tablet of mobiele telefoon. bron

Handig weer, voor alle ouderen die geen computer, tablet of mobiele telefoon hebben, en ook geen flauw idee hebben hoe ze daarmee om moeten gaan.
Quote @Samui-Axe:
@allone: Reeves is een zeer bekend acteur.
dank je, niet bekend bij mij :) En noem je me omdat je een reactie van me wil? Of..?

Ik las hier toevallig laatst een artikel over maar kan het nu niet meer vinden;
dat sommige mensen (in hun genen) aanleg hebben voor een bepaalde ziekte, en anderen niet.
Dus zijn er verschillende scenario's mogelijk:
Als je aanleg hebt voor bijv. cancer, en leeft gezond, is er minder kans dat je de ziekte krijgt,
Als je de aanleg niet hebt, is er grote kans dat je geen kanker krijgt, zelfs al leef je ongezond.
Omgekeerd, als je de aanleg wel hebt en je leeft ongezond is de kans groter..

We weten trouwens niet hoe gezond of ongezond die vrouw in jouw verhaal werkelijk leefde.. Alleen al het feit dat ze 'supplements' van de dokter nam roept vragen op, want waarom zou je die nemen als je gezond bent, en zijn die supplements gezond?!?

Verder is van het leven genieten sowieso het beste medicijn: ik heb ooit gehoord over iemand die in de laatste fase van kanker was en genas, omdat hij besloot alles op te geven en zijn laatste dagen alleen nog maar lachfilms te kijken en van het leven te genieten. (zoiets)

Last but not least, wie zegt dat men van een vette hamburger meer geniet dan een vegetarische maaltijd? Da's natuurlijk grote onzin.
En als je gezond bent is het veel makkelijker om van het leven te genieten dan wanneer je ongezond bent :D

So yes, enjoy :jeej

PS en ja, dat Nederlanders graag 'de waarheid zeggen' = curt zijn, is algemeen bekend  ;)

Laatste edit 27-03-2018 06:55

27-03-18 07:20:29
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.574
OTindex: 7.906
Quote @allone:
dat Nederlanders graag 'de waarheid zeggen' = curt zijn, is algemeen bekend  ;)
Letterlijk: kortaf, direct.
Met iets meer oordeel: bot.

Ligt er ook wel een beetje aan uit welke streek die Nederlanders komen. Opgegroeid in Zuidoost-Brabant valt het mij nog regelmatig op hoeveel directer mensen uit, bijvoorbeeld, delen van Noord-Holland zijn.

27-03-18 07:47:40
Samui-Axe
@allone:
Quote:
Quote @Samui-Axe: Reeves is een zeer bekend acteur.

@allone: dank je, niet bekend bij mij :) En noem je me omdat je een reactie van me wil? Of..?


Nee, ik noemde je omdat ik weet dat je weinig films kijkt en ik het vermoeden had dat de naam Keanu Reeves je niets zou zeggen. En daar had ik dus gelijk in ;)

Quote:
Verder is van het leven genieten sowieso het beste medicijn: ik heb ooit gehoord over iemand die in de laatste fase van kanker was en genas, omdat hij besloot alles op te geven en zijn laatste dagen alleen nog maar lachfilms te kijken en van het leven te genieten. (zoiets)


Volgens mij haal je nu waarheid en fictie door elkaar: Ik weet mij een film te herinneren met Edward Asner waarin hij een kankerpatiënt speelt die terminaal ziek is.

Deze film is zeer losjes gebaseerd op het leven van Norman Cousins, maar die had geen kanker.

In de film, ("Anatomy of an Illness"), gaat Ashner elke dag urenlang oude comedies kijken en lacht heel wat af. En wonder oh, wonder, hij geneest!! :ja Dat was een typische Amerikaanse 'Feel good Movie" ;)

En ik postte het artikeltje van Reeves omdat ik het op zich wel zinvol vind: Mijn zus heeft wel 40 jaar gelijnd, nu heeft ze dat losgelaten en is naar eigen zeggen nu veel gelukkiger..

.

Laatste edit 27-03-2018 07:48

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 44 45 46 [47] 48 49 50 225 226 227 228

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven