hr
jaargang -23 - laatste artikel 20-4 14:00 - 74427 artikelen - nu online 39 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 150 151 152 [153] 154 155 156 225 226 227 228

blog

27-11-19 09:34:10
Khitchakut
@botte bijl: Natuurlijk gaf men jou het advies om voorzichtig te zijn met je witte huid! :P Wat had je dan gedacht? "Ga maar lekker zonnen mevrouwtje, niets aan de hand!".. Zo werkt het niet in ziekenhuizen lieverd ;)

Verder. als je mijn aanbevelingen ter harte zou nemen, samen met een hoed zoals Wan en andere vrouwen ook dragen dan heb je weinig te vrezen. Zonnebaden zou ik je natuurlijk niet aanraden, maar verder? Ach..

afbeelding

27-11-19 09:41:11
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
@Khitchakut:
een hoed zou natuurlijk schelen, als ik dat soort dingen niet overal zou vergeten en kwijt raken (a)

27-11-19 09:47:02
Khitchakut
@botte bijl: Kolere zeg! Je bent niet echt een gemakkelijke vrouw geloof ik? 8O _ *)

.

Laatste edit 27-11-2019 09:47

27-11-19 10:16:09
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
@Khitchakut:
dat had je zo onderhand kunnen weten (6)

27-11-19 10:18:28
Khitchakut
@botte bijl: Was ook geen verrassing lieverd, slechts een constatering ;)

28-11-19 06:04:41
Khitchakut
Vanochtend weer een boeddhistische ceremonie gehad, gevolgd door een heerlijk ontbijt-buffet!

Tot mijn vreugde waren er @Mamsie's gestoomde "Kattekutjes" :) Niet ieders favoriete seafood maar ik ben er dol op. Ik heb ze me dan ook heerlijk laten smaken! :ja

afbeelding

.

Laatste edit 28-11-2019 06:15

28-11-19 07:55:08
Khitchakut
Vanochtend op FB gepost:

"Last Tuesday a friend on Samui send me a package. Just now I had to be in the village to buy some groceries and decided to check my P.O. box, although Track and Trace has said that the package was still underway.

Anyway, my box was indeed empty so I got back on my bike and wanted to continue my shopping. Out of the Post Office a Thai mailman came running, waving with my package! :D

He had seen me checking my box and knew that a package for me had arrived but was not yet processed. So he ran out to stop me. What a lovely mentality these people have! So very different from what I'm used to on Samui.

I had a P.O. box at the Post Office Chaweng, not seldom they had to look 30 minutes or more to find my package, even when I had the notification of receiving.. It actually happened to me once that they asked me to come back in the afternoon.. Turned out they were closed that afternoon :P

I'm really loving it more and more over here.."

afbeelding

29-11-19 08:13:12
Khitchakut
Ten behoeve van een reactie in de artikelen-afdeling had ik de Zuiderzeeballade via YT spelen. Omdat ik bezig was met mijn soepje liet ik YT doorspelen. Komt daar ineens "Het Ketelbinkie' voorbij, over dat Rotterdamse straatjochie dat naar zee gaat..

Op het sterven na was dit wat mijn oude vriend Gerard uit Rotterdam ook deed toen hij nog een knulletje was, hij heeft toen een paar jaar op de wilde vaart gezeten.

Dit liedje deed me denken aan Gerard, inmiddels alweer 13 maanden geleden in eenzaamheid overleden :( Gerard is die vriend waarmee ik samen indertijd een appartementje op Rhodos heb gekocht.. Ben er eventjes lichtelijk van over de zeik. We zijn vele jaren dik met elkaar geweest, heb er mooie herinneringen aan. Muziek en geuren, twee zeer krachtige 'memory-triggers'.

afbeelding

.Laatste edit 29-11-2019 08:31

29-11-19 08:27:14
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
@Khitchakut: Jong koppie heb je daar nog.
Mét haar.:)

29-11-19 08:29:38
Khitchakut
@venzje: Zal ik je een geheimpje vertellen? Als ik mijn kop niet iedere 2e dag zou scheren dan zou ik nog steeds veel haar op mijn hoofd hebben :) Weliswaar zo grijs als een duif en een ietwat kaal kruintje, maar ik heb t' nog wél :D

Foto is schat ik zo'n 25 jaar oud, ongeveer..

29-11-19 08:36:09
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
@Khitchakut: O ja, zoals bij mij ongeveer? (Hoewel je het dan nog wel ietsje langer moet laten doorgroeien.)

Maar zo'n fenomenale walrussnor gaat mij dan weer nooit lukken. :nee

29-11-19 08:43:24
Khitchakut
@venzje: Dank je, ik krijg zelfs soms van monniken hier commentaar op mijn snor :D Ze vinden 'm prachtig! :ja

Jij hebt een leuke wilde krullenkop, staat je goed. Ik heb gewoon melkboeren trek hondenhaar, zo recht als een liniaal. Eén van de redenen om het eens kaal te proberen, en verdomd, ik vind het prima. Scheer mijn hoofd inmiddels zo'n 11 jaar, de meeste mensen kennen mij niet anders :D

.

Laatste edit 29-11-2019 08:58

29-11-19 09:25:42
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
@Khitchakut: Had je me vroeger moeten zien. Ik wilde graag lang haar tot halverwege mijn rug, maar het groeide alleen maar van mijn hoofd af, tot ik een kroeskop had zoals Angela Davis (nu).
Mijn zoon lukt het trouwens wel, die heeft het al op zijn kont hangen.

Die wilde krullenkop wordt ook steeds minder, ik krijg thuis regelmatig klachten dat ik net een hond lijk, qua haaruitval.
Ik troost me maar met de gedachte dat mijn vader voor zijn dertigste al kaal was.

29-11-19 09:31:21
Khitchakut
@venzje:

Quote @venzje:
... ik krijg thuis regelmatig klachten dat ik net een hond lijk, qua haaruitval..


_O- _ :D

Heeft jouw zoon zulk lang haar? Ik dacht dat dat inmiddels allang passé was? Niet dus. Ach, wat weet ik er ook van, ouwe lul die ik er ben :P

29-11-19 09:52:55
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
@Khitchakut: O nee hoor, ga maar eens kijken bij een doorsnee heavymetalconcert.

29-11-19 09:56:07
Khitchakut
@venzje: Nee dank je, dat is een van de weinige muziekstromingen die mijn bloeddruk door het plafond jagen 8O Eerlijk? Ik vind het vreselijke muziek. Ik ben meer van de Pink Floyd enzo, lekker gezapig :)

29-11-19 10:04:10
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
@Khitchakut: Geldt voor mij ook hoor. Hoewel ik me dan wel weer herken in de alternatieve scene die erbij hoort. Ondanks hun soms vervaarlijke uiterlijk zijn het over het algemeen erg zachtaardige types. (Als amateurpsycholoog-van-de-koude-grond denk ik weleens dat ze zich juist daaróm zo'n stoere buitenkant aanmeten.)

29-11-19 10:06:32
Khitchakut
@venzje: Ik heb niets tegen de mensen zelf hoor, enkel tegen hun favoriete muziek :) Ik word er dus écht bloednerveus van 8O Wat betreft dat stoere buitenkantje, ach, daar prik je zo doorheen :)

29-11-19 23:56:19
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.257
OTindex: 2.474
@Khitchakut: Wat lijkt Michel veel op jou! Gewoon een spitting image!
Overigens: Aan die oogjes van jou te zien had je of wat wijntjes teveel op óf ze hebben je net op het verkeerde moment geknipt! :P

30-11-19 00:18:59
Khitchakut
@HoLaHu: Ik weet het niet meer, is al lang geleden, maar ik dronk in die dagen nog wel alcohol, het kan dus allebei, verkeerd moment en/of alcohol :P

Inderdaad, Michel heeft heel veel van mij weg, ook qua karakter moet ik zeggen. Och, kon slechter denk ik dan maar ;)

Zeg, zie je die ring aan mijn linker-ringvinger? Dat was een ring die van mijn vader was geweest en die ik van hem geërfd had. Ik heb weleens verteld over die knokpartij in Rotterdam waarbij toen iemand mij neer wilde steken. Ik wist hem k.o. te meppen maar brak wél mijn hand omdat ik die ring droeg.

Jaren later heeft Martijn hem op Samui van mij gestolen, (ik bewaarde de ring in een lade), en hij heeft hem toen verpand om drugs te kunnen kopen. Het was de enige tastbare herinnering die ik van mijn vader had... Ik kwam er pas een paar dagen later achter en ondanks dat ik direct naar de goudwinkel ben gegaan was ik te laat, hij was al omgesmolten, volgens de medewerkers daar..

Verslaafde kinderen hebben is geen pretje :nee

.Laatste edit 30-11-2019 01:16

30-11-19 23:36:25
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.257
OTindex: 2.474
@Khitchakut: Dat is wel heel jammer, dat hij net die ene tastbare herinnering aan je vader wegnam..Wat geld betreft misschien wel iets waard, maar emotionele waarde is niet te betalen.

Gelukkig kan ik niet meepraten over verslaafde kinderen. Wel weet ik nog dat ik, toen de kinderen nog klein waren, ooit tegen mijn ex zei: Ik hoop dat ze nooit aan de drugs gaan of gokverslaafd raken of zoiets. Ik heb 10 keer liever dat ze thuis komen en zeggen: mam, ik ben homo...dan dat ze me komen vertellen dat ze duizenden guldens schuld hebben vanwege een drugs - of gokverslaving!
Mijn ex keek me aan en zei: Mens, je weet niet wat je zegt! Voor hem was het idee dat zijn zoons homo zouden zijn een schrikbeeld van hier tot Tokio en terug!
Terwijl ik altijd het principe gehuldigd heb : Het maakt me niet uit, als ze maar gelukkig zijn!

01-12-19 00:07:13
Khitchakut
@HoLaHu: Dat ben ik helemaal met je eens! Zou een van mijn zoons zich geuit hebben als zijnde homo dan had ik daar gegarandeerd vrede mee gehad! Maar het constante liegen, bedriegen en bestelen dat je verslaafde kind doet is uitputtend, zeer uitputtend, en dan zeg ik het vriendelijk..

01-12-19 03:03:38
Khitchakut
@HoLaHu, recentelijk hadden we het over schelpdieren, met name mosselen, weet je nog? Je bent er zo ziek van geweest dat je ze nooit meer eet..

Nou lees ik toevallig net over schelpdieren én een al vele eeuwen oude 'wijsheid'! Eet geen schelpdieren als er geen 'r' in de maand zit! Dat zijn de warmere maanden waarin bepaalde algen en andere schelpdier-verneukers het meest actief zijn en je dus de meeste kans heb op 'bedorven' schelpdieren! *

Het gaat dan om de maanden mei-juni-juli en augustus. Vermijdt schelpdieren in deze periode! Een andere 'truc' om te zien of je mosselen goed zijn is het toevoegen van een hele, gepelde ui in het kookwater. Als de ui zwart wordt moet je de mosselen niet eten!

Dit deed mijn moeder altijd, een ui in het kookwater, waarschijnlijk zijn wij (mede) daardoor nooit ziek geworden van mosselen.. Als de ui zwart werd gooide ze de mosselen weg.

Wanneer is de mossel gaar? Doe de mosselen in een klein laagje water in een grote pan. Doe niet teveel mosselen in één keer in de pan! Breng dit snel aan de kook. Als de mosselen aan de kook zijn schudt je ze goed op, plaatst ze terug op het vuur en breng ze weer aan de kook, schudt ze weer op.. Doe dit in totaal 3x, de mosselen zijn nu gaar maar hebben nog steeds een lekkere bite..

* Ik heb het natuurlijk over verse, levende schelpdieren, niet die dooie dingen uit de vriezer ;)

.Laatste edit 01-12-2019 03:50

02-12-19 01:16:23
Khitchakut
De ideale veganistische maaltijd...

afbeelding

02-12-19 01:54:21
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.257
OTindex: 2.474
@Khitchakut: Whahahahaha...supergrappig dit!

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 150 151 152 [153] 154 155 156 225 226 227 228

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven