hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 18:00 - 74423 artikelen - nu online 21 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 164 165 166 [167] 168 169 170 225 226 227 228

blog

15-01-20 12:47:11
Khitchakut
@Roxichu: @venzje: Het is ten strengste verboden om op officiële foto's zelfs maar te glimlachen! Op straffe van afkeuring van de foto. Kijk maar op alle officiële foto's die je hebt, we staan er allemaal als 'Pietje Den Dood op'! :P

15-01-20 13:05:09
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
@Khitchakut: Bij mij is een heel flauwe glimlach anders toch geaccepteerd. Voor een vreemde nauwelijks waarneembaar, want ik heb van mezelf al een redelijk opgewekt gezicht, maar ik weet zelf dat ik voor de foto mijn mondhoeken wel in een vrij gunstige positie heb weten te manoeuvreren. :)

15-01-20 13:08:46
Roxichu
Erelid


WMRindex: 793
OTindex: 6.978
@Khitchakut: het was ook maar een grapje :P *)

15-01-20 13:23:34
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
@venzje:
bij mij vinden mensen vaak dat ik kwaad kijk, dus dat is het probleem niet....
echter, sinds ik mijn haar wat langer draag, moet dat altijd nog een keer anders, want het heeft een eigen willetje m.b.t krullen.
vandaar dat ik een apart stel klemmen en spelden heb voor als ik op een officiele foto moet (a)

15-01-20 13:56:04
Khitchakut
@Roxichu: Geen zorgen, ik heb indien nodig een dikke huid. *)@venzje: Ik weet dat ik niet 'gezellig' fotografeer, heb nogal een stuurse kijk van mezelf, zelfs als ik opgewekt ben :P

@botte bijl: Dus jij gaat zo'n beetje als Ma Flodder op de foto? :)

15-01-20 14:01:27
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.623
OTindex: 28.417
Quote @Khitchakut:
@Roxichu: Geen zorgen, ik heb indien nodig een dikke huid. *)
En als het zo uitkomt een wat minder dikke :D

15-01-20 14:07:28
Khitchakut
@Emmo: Enkel als het zo uitkomt? Mja, dat klopt eigenlijk wel, hoewel ik maar zelden écht kwaad word, het is vaak een spelletje ;)

16-01-20 14:27:39
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
En alwéér een kind met een mening...

Opmerkelijk, dat wanneer een intelligente puber een uitgesproken mening heeft over een belangrijk maatschappelijk verschijnsel, hele volksstammen die een andere mening zijn toegedaan als Pavlov-hondjes beginnen te gillen dat het kind wordt misbruikt door zijn ouders, "want kijk maar: zijn ouders doen in het dagelijks leven iets dat ideologisch in dezelfde richting ligt!"

Een kind zal zijn mening vaak baseren op wat het van thuis meekrijgt aan besef van goed en kwaad. Is dat zo vreemd?
Dat houdt niet automatisch in dat het door zijn ouders wordt misbruikt en geen afgewogen eigen mening kan hebben. Ik vind dat een grove miskenning van de eigen moraliteit van de puber. Daarnaast veronderstelt het kwade opzet van de ouders, die hun kind waarschijnlijk alleen maar goedbedoelend hebben opgevoed met een bepaalde set normen en waarden.

Heb jij zelf bepaalde normen en waarden en deelt je kind die? Zie jij jezelf dan ook als een ideologisch kindermisbruiker, wanneer je puber zijn mening wereldkundig maakt?

Laatste edit 16-01-2020 14:28

16-01-20 22:14:40
Khitchakut
Heel Facebook loopt over van berichten en reacties op de overplaatsing van Johan van Laarhoven van een Thaise gevangenis naar Nederland. Als je de commentaren leest dan zou je denken dat er een persoonsverwisseling heeft plaatsgevonden! Van Laarhoven wordt op FB als Sint Nicolaas onthaalt!

Ja, want hij is onschuldig en is misdadig behandeld door het O.M. Nou zal ik de eerste zijn die toe zal geven dat het O.M. inderdaad een vuil spelletje heeft gespeeld, maar van Laarhoven onschuldig?

Ik ken hem persoonlijk en neem gerust van mij aan dat hij een zware crimineel is die zijn hand er niet voor omdraaide om anderen te besodemieteren!

Hij had samen met een compagnon een paar coffeeshops, toen ze gebrouilleerd raakten heeft van Laarhoven zijn compagnons handtekening vervalst en heeft diens aandeel in de zaak op zijn eigen naam laten overzetten.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Hij is er uiteindelijk ingeluisd, helemaal waar, maar 'boontje komt om zijn loontje', hijzelf heeft er velen ingeluisd, nu was het zijn beurt. Of denk je echt dat hij zijn miljoenen met zijn coffeeshops heeft verdiend? Think again!

Wat mij betreft heeft hij elke dag van de vijf jaar dat hij in de Thaise gevangenis heeft gezeten ten volle verdiend!! En dan laten ze die eikel maar liefst 6 minuten lang op het journaal zien!! :P

Zo te zien heeft hij veel geleden in de bajes, mooi zo!!

afbeelding

.
Laatste edit 16-01-2020 22:53

16-01-20 22:36:39
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.255
OTindex: 2.473
@Khitchakut: En hier in Nederland is de straf omgezet naar de Nederlandse maatstaven, dus moet hij er tien uitzitten, maar daarvan wordt de tijd in Thailand afgetrokken, dus nog 4,5 jaar. Daarvan wordt ook nog een gedeelte afgehaald, één derde ongeveer, dus over 3 jaar is hij weer een vrij man. En ze gaan ook nog proberen om zijn vrouw hierheen te krijgen. Die heeft 11 jaar gekregen, waarvoor is me niet helemaal duidelijk.

16-01-20 22:46:15
Khitchakut
@HoLaHu: Zijn vrouw was medeverdachte in die zin dat ze geprofiteerd heeft van zijn zwart geld.

Het is inmiddels al uitgerekend, hij moet in Nederland nog 19 maanden zitten waarvan waarschijnlijk een groot gedeelte in half-open en open inrichtingen. Al met al komt hij nog goed weg. Hij is niet enkel een crimineel, hij is ook een uiterst onplezierig mens..

En natuurlijk halen ze die huppelkut naar Nederland! Dit terwijl mijn zoon geen verblijfsvergunning voor zijn Amerikaanse vrouw kreeg!! :r

16-01-20 23:01:36
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.255
OTindex: 2.473
@Khitchakut: Ja, ik heb net de mening gehoord van misdaadverslaggever John v/d Heuvel. Die vind ook dat het allemaal wel wat veel van het goede is voor v. Laarhoven.

https://www.telegraaf.nl/video/1154639319/van-laarhoven-moet-niet-als-held-worden-onthaald

Sorry, ik weet niet hoe ik er een link van moet maken...

Laatste edit 16-01-2020 23:02

16-01-20 23:10:06
Khitchakut

16-01-20 23:45:30
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.832
OTindex: 90.634
@Khitchakut: en je schoondochter krijgt geen verblijfsvergunning omdat je zoon hier geen inkomen heeft?

16-01-20 23:51:03
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.255
OTindex: 2.473
@Khitchakut: Zou je me dat een keer in Jip en Janneke taal uit kunnen leggen? Via PB of zo?

Is Michel daarom naar Amerika verhuisd, omdat hij geen verblijfsvergunning voor haar kreeg in Nederland?

Laatste edit 16-01-2020 23:52

16-01-20 23:54:54
Khitchakut
@allone: Hij en zij wonen inmiddels al zowat 8 jaar in Amerika waar hij probleemloos een verblijfsvergunning kreeg, zonder inkomen.. Ook heeft hij al vele jaren een beste baan, is getrouwd en heeft een z.g. Green Card..

In Nederland echter had hij hetzelfde inkomen als van Laarhoven zal krijgen.. 8O Zoals je weet heeft iedere Nederlander recht op inkomen, dus ook mijn zoon, dus ook van Laarhoven. Wat is je punt eigenlijk? Denk je dat zij geweigerd is omdat hij geen baan had? Dan zal van Laarhoven hetzelfde probleem gaan krijgen.. Of nee, wacht..

16-01-20 23:57:08
Khitchakut
@HoLaHu: Zijn reden tot verhuizing was tweeledig: Ze hadden ontzettend veel moeite om een verblijfsvergunning voor Mary te krijgen én ze begon haar dochtertje, die nog in Amerika was, ontzettend te missen!

Dus heeft Michel gezegd "De pleuris ermee" en zijn ze naar Amerika vertrokken waar ze een goed leven hebben opgebouwd.

.

Laatste edit 16-01-2020 23:58

17-01-20 00:04:50
Khitchakut
@HoLaJu:

Hoe maak je een 'clickable' Link op WMR?

1. Ga naar de site waarvan je de link wilt hebben en kopieer het adres naar het geheugen.

2.Ga naar WMP en klik op [link] onder het schrijfvenster.

3. Plak het adres vanuit het geheugen in de adresbalk van [link]

4. Druk op 'Enter' en vul eventueel een beschrijving in. Druk nogmaals op 'Enter.

5. Klaar

Voorbeeld: Ik wil een link naar Google maken.

1. Ga naar Google en kopieer het adres in de balk 'https://www.google.nl/'

2. Klik op [link] en plak het adres in de eerste balk.

Druk op 'Enter' en type 'Google', zonder aanhalingstekens!!

3. Druk nogmaals op 'Enter', klaar!

Google

.Laatste edit 17-01-2020 00:06

17-01-20 01:38:47
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.832
OTindex: 90.634
@Khitchakut: dat iemand me vertelde dat je niet iemand kunt laten overkomen als je geen inkomen hebt van minimaal 1500. Of een uitkering meetelt weet ik niet. Heb me er nooit in verdiept.

17-01-20 01:44:08
Khitchakut
@allone: Ik eerlijk gezegd ook niet, maar wel weet ik dat men in Nederland ontzettend moeilijk deed. Wellicht mede omdat hij zojuist teruggekeerd was uit Thailand? Ik weet 't niet, maar wél weet ik dat men er in Amerika geen punt van maakte, mijn zoon was van harte welkom.

17-01-20 02:41:51
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.623
OTindex: 28.417
@Khitchakut: Nederland kan ontzettend lastig zijn als je het volgens de regels wilt doen.
Illegaal is veel makkelijker (aldus een gemeentelijk ambtenaar tegen een collega die met een vergelijk probleem had met een Zweeds meisje)

17-01-20 02:49:51
Khitchakut
@Emmo: Ik geloof je direct! :ja

17-01-20 02:55:08
Khitchakut
@HoLaHu:

(Paar storende fouten uit mijn eerste posting gehaald :P )

Hoe maak je een 'clickable' Link op WMR?

1. Ga naar de site waarvan je de link wilt hebben en kopieer het adres naar het computergeheugen.

2. Ga naar WMR en klik op [link] onder het schrijfvenster.

3. Plak het adres vanuit het computergeheugen in de adresbalk van [link]

4. Druk op 'Enter' en vul eventueel een beschrijving in. Druk nogmaals op 'Enter.

5. Klaar

Voorbeeld: Ik wil een link naar Google maken.

1. Ga naar Google en kopieer het adres in de balk naar je compoutergeheugen, normaliter zal dat 'https://www.google.nl/' zijn.

2. Ga naar WMR en klik op [link] onder het schrijfvenster en plak het adres in de eerste balk.

Druk op 'Enter' en type 'Google', zonder aanhalingstekens!!

3. Druk nogmaals op 'Enter', klaar!

Google

P.s. Mocht je niet weten hoe je adressen in het geheugen plaatst en elders plakt dan vrees ik dat er weinig hoop is voor je :D

.Laatste edit 17-01-2020 03:36

17-01-20 03:41:50
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.623
OTindex: 28.417
Quote @Khitchakut:
Mocht je niet weten hoe je adressen in het geheugen plaatst en elders plakt dan vrees ik dat er weinig hoop is voor je :D
[Ctrl]+[C]
[Ctrl]+[V]
:ja

Laatste edit 17-01-2020 03:42

17-01-20 03:50:31
Khitchakut
@Emmo: Even terugkomend op Nederland Moeilijkland, ja, ik denk dat je hier een goed punt hebt!

Ik had het toen ik In Nederland was om mijn paspoort te laten vernieuwen. Omdat ik niet meer in Den Bosch sta ingeschreven moest ik daarvoor bij Burgerzaken in Den Haag zijn.

Ondanks dat ik mijn oude paspoort gewoon bij me had, ondanks dat mijn broer erbij was en zijn paspoort liet zien en ondanks dat ik een notariële (!!) verklaring had dat ik echt in Thailand woonde en ondanks dat ik een (eveneens geverifieerd) huurcontract had was men nog niet tevreden!

Ja, want het hebben van ene paspoort wilde nog niet zeggen dat ik ene Nederlander was! :P

Je kunt jezelf waarschijnlijk wel voorstellen dat ik ongelooflijk gefrustreerd begon te raken! Uiteindelijk, moegestreden, heb ik die ambtenaar in onvervalst Bossch dialect te woord gestaan! Hoewel hij er waarschijnlijk de helft niet van begreep overtuigde dat hem er eindelijk van dat ik een Nederlander was 8O

Nog niet zo lang geleden moest ik een nieuw rijbewijs aanvragen omdat ik de mijne had verloren. Ook hier werden wij, mijn zus* en ik, bedolven onder onvervalste bureaucratie!! Maar liefst drie keer werd mijn foto afgewezen om diverse redenen. Alles bij elkaar heeft het aanvragen van een nieuw rijbewijs meerdere maanden gekost! En toen hij eenmaal geaccepteerd was hebben ze me als een zombie op het rijbewijs gezet!

Nederland is geloof ik behoorlijk aan het doorschieten..

.

*Mijn zus heeft alles in Nederland voor mij geregeld en was het aanspreekpunt voor de RDW.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 164 165 166 [167] 168 169 170 225 226 227 228

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven