hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-4 12:00 - 74446 artikelen - nu online 14 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 165 166 167 [168] 169 170 171 225 226 227 228

blog

17-01-20 04:31:24
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.643
OTindex: 28.417
@Khitchakut: Zoals je misschien weet heb ik een vriendin in Rusland. De laatste keer dat ze in Nederland was, gewoon als toerist, had ik 14 verschillende bescheiden nodig. Ongerekend dus wat zij bij de Nederlandse ambassade in Moskou (1600km verderop) moest overleggen.

Mijn broer woont in de Eifel in Duitsland. Half uurtje rijden van Luxumburg stad. Om zijn Nederlandse paspoort te verlengen moet hij naar Berlijn. Het kan zelfs niet in Den Haag, dat in zijn geval nog steeds dichterbij is.

17-01-20 04:58:58
Khitchakut
@Emmo: Ja, ik herinner mij dat, deze vriendin heb je best al lang geloof ik? Ik weet het al jaren, vandaar ;)

Ik bedoel maar, waar zo'n klein pokkenlandje als het onze 'groots' in kan zijn :(

Voorlaatste keer heb ik mijn paspoort verlengt in Bangkok. op de ambassade. Ik had alles perfect voorbereid, documenten uitgeprint en ingevuld, alles dik in orde. Eerlijk is eerlijk, ik heb totaal geen gedonder gehad daar!

Volgende keer gaat Bertje gewoon weer naar de ambassade :ja

.

Laatste edit 17-01-2020 05:01

17-01-20 07:25:18
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.857
OTindex: 90.710
@Emmo: omgekeerd is het precies zo:
Mijn vriendin had papieren nodig alleen om in Rusland een cursus t geven. Het verkrijgen ervan was een ramp. Meer dan erg.

17-01-20 07:42:20
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
@Khitchakut:
ook ik moet voor zulke dingen naar de ambassade, maar dan in Stockholm. ik heb eigenlijk geen idee waar dat nog meer zou kunnen (a)
ook hier gaat dat goed als je je voorbereidt, alleen is Stockholm ietsje te ver om op 1 dag heen en weer te gaan, dus regel ik een hotelletje en ga ik ook nog de stad in 8)

17-01-20 08:21:20
Khitchakut
@botte bijl: Als Nederlander in het buitenland kun je enkel je paspoort laten vernieuwen op een ambassade of consulaat. Sommige landen hebben of een ambassade of een consulaat en sommige landen hebben beide. Dat is soms het geval in erg grote landen.

Thailand heeft enkel een ambassade in Bangkok. Ook Zweden heeft enkel een ambassade in Stockholm, geen consulaat..

.

Laatste edit 17-01-2020 08:34

17-01-20 08:47:55
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.580
OTindex: 7.907
Om een buitenlandse echtgenoot naar Nederland te mogen halen, moet je uit arbeid of onderneming (dus niet uit een uitkering) structureel tenminste een normbedrag verdienen, gebaseerd op het bruto minimumloon. Voor echtparen is dat normbedrag ruim 40% hoger dan voor alleenstaanden, momenteel € 1.785,89.

Alleen al in mijn eigen omgeving ken ik verschillende voorbeelden van zzp'ers en wao'ers die zijn geëmigreerd omdat hun eega vanwege deze inkomenseis Nederland niet in mocht. Een Nederlands-Senegalees stel (pakketbezorger) woont nu bijvoorbeeld in Antwerpen, want België doet een stuk minder moeilijk. Een Nederlands-Japans stel (architecte) woont in Parijs, want zelfs in het xenofobe Frankrijk zijn ze gewoon welkom. En een Nederlandse vriend van me (wao'er) is bij zijn schoonfamilie in Brazilië gestorven, omdat zijn vrouw met geen mogelijkheid Nederland in kwam.

17-01-20 08:58:57
Khitchakut
@venzje: Dank je voor de toelichting. Michel, mijn zoon, en zijn toenmalige vriendin waren nog niet getrouwd, dat kan, samen met de door jou verduidelijkte eis, de reden geweest zijn dat men erg moeilijk deed.

Maar als ik dan jouw relaas lees m.b.t. mensen die jij kent en die eveneens tegen een berg problemen zijn aangelopen dan mag je aannemen dat het voor buitenlanders ontzettend moeilijk is om in Nederland te komen wonen..

Euh, tenzij je natuurlijk een asielzoeker bent.. Dan schijnt het ineens veel gemakkelijker te worden om Nederland binnen te komen, zonder inkomen..

8O

.Laatste edit 17-01-2020 09:22

17-01-20 09:25:09
Khitchakut
@venzje:
Quote:
"En een Nederlandse vriend van me (wao'er) is bij zijn schoonfamilie in Brazilië gestorven, omdat zijn vrouw met geen mogelijkheid Nederland in kwam."


Dit zal hoogstwaarschijnlijk eveneens mijn voorland zijn.. Ik ga er vanuit dat ook ik hier t.z.t. het moede hoofd te rusten zal leggen ;)

17-01-20 09:40:26
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.580
OTindex: 7.907
Quote @Khitchakut:
Euh, tenzij je natuurlijk een asielzoeker bent.. Dan schijnt het ineens veel gemakkelijker te worden om Nederland binnen te komen, zonder inkomen..
Je hebt geen idee. :nee

17-01-20 09:51:13
Khitchakut
@venzje: Nee, inderdaad, ik heb geen idee, behalve wat ik erover lees natuurlijk. En als ik dan lees dat vele Nederlanders zich zwaar achtergesteld voelen omdat het e.e.a. klaarblijkelijk voor asielzoekers gemakkelijk wordt gemaakt dan kan ik het niet helpen om te denken dat waar rook is, vuur is.

Let wel beste vriend!! Ik zeg absoluut niet dat we geen asielzoekers moeten opnemen! Noch zeg ik dat we ze niet moeten helpen! Maar laten we de nooddruftige Nederlanders ook niet vergeten. Meer zeg ik er niet over omdat ik, en jij vast ook niet, zin heb in een zware politieke discussie ;)

17-01-20 10:04:16
Khitchakut
Om de lieve vrede te bewaren heb ik deze posting gewist.. Geen zin in trammelant. ;)

.

Laatste edit 17-01-2020 11:02

17-01-20 10:42:51
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.580
OTindex: 7.907
Quote @Khitchakut:
Meer zeg ik er niet over omdat ik, en jij vast ook niet, zin heb in een zware politieke discussie ;)
Klopt.

17-01-20 11:01:11
Khitchakut

17-01-20 13:28:44
GMVersluis
Oudgediende


WMRindex: 641
OTindex: 10.438
@Khitchakut: Haha! lekker bezig!

Ik vond het juist zo grappig!
Quote:
@Khitchakut:
Meer zeg ik er niet over omdat ik, en jij vast ook niet, zin heb in een zware politieke discussie ;)


en dan de post eronder!Laatste edit 17-01-2020 13:31

17-01-20 20:42:13
Khitchakut
@GMVersluis: Hoezo die post eronder? Daarin beschreef ik een gebeurtenis die mij overkomen was, daar was geen woord politiek bij.

Maar ik had geen zin om olie op het vuur te gooien, daarvoor respecteer ik Venzje te zeer. Daarom heb ik die posting gewist, niet omdat hij een politieke lading had, want dat had hij niet.

.

Laatste edit 17-01-2020 21:30

17-01-20 21:55:50
Khitchakut
Interessant.. Sinds een paar weken kreeg ik onverwachte en random errors op de computer. Wat ik ook probeerde, het probleem ging niet weg. Het was niet echt ernstig, een reboot en alles was weer in orde voor een poos. Niet ernstig, wél behoorlijk irritant..

Maar gisteren heb ik mijn drivers eens gecheckt en nieuwe drivers voor mijn grafische kaart en mijn netwerkadapter geïnstalleerd. En wat denk je? Tadaaa! Het vervelende probleem is weg! Ik vermoed dat het te maken heeft gehad met een verouderde netwerkdriver.

Zo zie je maar, het is belangrijk om je drivers, (stuurprogramma's die je hardware laten werken), up to date te houden.

Je hoeft niet direct geld te investeren, er zijn zeer degelijke gratis Driver-Updaters beschikbaar. Zelf gebruik ik Driver Booster, een gratis programma.

17-01-20 22:28:59
Khitchakut
@HoLaHu: Een neef van mij, eveneens geboren en getogen Bosschenaar, werkt op de bouw als schilder en is zo kaal als een biljartbal. Hij zit ook op FB en heeft de gewoonte om in dialect te schrijven. Het onderstaande schreef hij vandaag. ik vond het erg leuk en denk dat jij het dialect ook wel kunt waarderen :D

"Kende dè zonne dag det alles tege zit...Stoai ik vanmorge op om te goan wereku ist nog 4u nou dan ist wel tijd goaik mun eige wasse past mun nieuwe lere stringske nie wil ik mun hoare feune springt mun feun kapot ben ik op dun bouw benk broad vergete goaik broad hale stoaik bij de bloemist stoaik net op de steiger flikkert ie bekant om komt t zo'n kut menneke langst...nie helepu zeet gewoan kek uit he schilder. Mar ik wens tog iedereen fijn wiekent."

.

Laatste edit 17-01-2020 22:32

17-01-20 22:48:11
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.261
OTindex: 2.474
@Khitchakut: Die haj echt zunnen dag nie...:P Mer volleges men vontie ut nog ut ergste deh zun lere stringske nie paste en zun feun kapot was...:D

Laatste edit 17-01-2020 22:50

17-01-20 22:56:05
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.261
OTindex: 2.474
Gisterenavond kwam mijn oudste zoon even aan voor een bakkie. Gezellig! Maar hij had ook nog wat te vertellen. Hij zei: Eej mam, ik moet een paar dagen naar het buitenland voor het werk. Er is een machine, die bij ons gemaakt was, kapot gegaan daar en het is goedkoper dat ik daar naar toe ga om de zaak te begeleiden dan dat ze het hele ding weer terug naar Nederland sturen. Ik zei: Oh, nou ja...je bent toch al wel eens meer naar Duitsland geweest voor je werk? Hij: Jah, maar nou moet ik naar Taiwan!
Naar Taifuckingwan!

17-01-20 22:59:41
Khitchakut
@HoLaHu: Nou da's toch hartstikke leuk voor die jongen? Taifuckingwan, een afvallige provincie van China.. Vindt China :D Is echt leuk hoor, prachtig snoepreisje!

.

Laatste edit 17-01-2020 22:59

17-01-20 23:03:14
Khitchakut
@HoLaHu: Die neef van mij is gebouwd als een betonblok, geen gein! Hij was in vroeger jaren een geweldige Judoka, hij heeft nog in het Nederlands Judoka-team gezeten. Dus als ik mijzelf deze Jerommeke voorstel in een leren string dan heb ik de neiging mijn ogen uit te spoelen met chloor! 8O _ :D

17-01-20 23:03:15
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.857
OTindex: 90.710
@HoLaHu: hopelijk krijgt hij wel extra tijd om de omgeving te zien :)

17-01-20 23:23:31
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.261
OTindex: 2.474
@Khitchakut: @allone: Hij dacht dat hij daar geen kans voor zou krijgen, want het was de bedoeling dat hij er maar 2 dagen zou blijven. Maar hij kreeg vandaag de tickets, morgenavond om 9 uur vliegt hij daar naartoe en vrijdagochtend om half 2 ('s nachts) vliegt hij weer terug naar Nederland. Dus een weekje daar! Alles wordt van het werk uit geregeld, vlucht, hotel, bonnetjes bewaren want hij kan alles declareren. Met spoed nog een paspoort moeten regelen, want hij had alleen maar een ID-kaart voor Europa. Was binnen 24 uur klaar, het kán dus wel Bert! :P

17-01-20 23:29:41
Khitchakut
@HoLaHu: Natuurlijk kan het, als je maar niet de pech hebt om tegen een vastgeroeste ambtenaar aan te lopen. Ik heb in Bangkok ooit, ( 2008 ), binnen een paar uur een noodpaspoort gekregen omdat ik naar Nederland moest vliegen en mijn paspoort kwijt was. Ik weet dat 't kan, maar wee je gebeente als je de verkeerde treft! Hoe dan ook, genieten voor die jongen ok

.

Laatste edit 17-01-2020 23:55

17-01-20 23:45:53
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.261
OTindex: 2.474
@Khitchakut: Hij ziet een beetje op tegen het vliegen, de enige keer dat hij in een vliegtuig heeft gezeten was 20 jaar geleden, toen ging hij naar Engeland voor een stage van 3 weken. Maar toen was hij niet alleen, maar met een groepje van school. Maar Engeland, dat is een uurtje vliegen...Nu duurt de reis 13 uur en is hij helemaal alleen. Dan komt toch dat autisme weer een beetje om de hoek kijken, dat merkte ik gisterenavond toch wel aan hem. Onverwachte situaties...Maar goed, hij heeft zich al ingelezen wat betreft omgangsregels in Taiwan, wat hij wel en niet mag doen, al opgezocht hoe je alsjeblieft en dankjewel moet zeggen en hij weet, van delegaties uit Taiwan die bij hem op het bedrijf zijn geweest, dat de mensen daar over het algemeen uitstekend Engels spreken. En hij weet dat Taiwanezen vrij klein van stuk zijn...:P. Hij zei: De grootste van die delegatie kwam ongeveer op borsthoogte bij mij. Dus als het echt niet wil lukken, dan kan ik er altijd nog eentje bij kop en kont pakken en kijken of ik een strike kan gooien! :D

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 165 166 167 [168] 169 170 171 225 226 227 228

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven