Abortus plegen |
Enkie Oudgediende
WMRindex: 2.511 OTindex: 18.336
|
Quote 100%mafkees: je weet voordat je je '' ding '' erin doet dat er ook een kind van kan komen het is een kwestie van nadenken wat een heleboel niet doen Ja en je bent wel erg zielig als je je l*l niet in bedwang kan houden. Sowieso is seks niet het belangrijkste in een relatie. @Luna, ja, maar dan kom ik weer terug op wat ik eerder heb gezegd. |
|
Tovenaar Erelid WMRindex: 370 OTindex: 3.459
|
@Enkie, Stel je wil gewoon even "de lust beleven". Je spreekt dat van te voren af. En jullie gaan akkoord beide. Poef handtekening. Niks aan de hand. Die vent is weg. En die meid is het schuld. Kan ze haar eigen boontjes vaan doppen. @ mafkees: Afspraak is afspraak.. Ik blijf bij mijn punt.(!) Het ligt aan de situatie. |
|
Luna Moderator
WMRindex: 23.879 OTindex: 45.412 S |
Ik vind het een heel moeilijk onderwerp. Je kan om zoveel redenen abortus plegen, als het kindje zwaar gehandicapt zal zijn of wat ik al zei,misbruik,verkrachting...Ik weet niet of ik het zou kunnen, ik denk het niet. |
|
|
Iedereen wil overal standaard regeltjes en procedures voor verzinnen. Handelingen die al vast staan etc etc.. En als het niet klopt willen ze uitzonderingen toepassen en kloppen de procedures niet meer. bla bla.. Hiervoor precies het zelfde. Procedures kloppen niet! Het zijn streefpunten, alhoewel die streefpunten hier niet helemaal van toepassing zijn. |
|
Enkie Oudgediende
|
In zo'n discussie loop je altijd vast. Het ligt er maar net aan of je gelooft of niet. Althans, dat is een heel belangrijk onderdeel. |
|
akira1909 Senior lid WMRindex: 5 OTindex: 640 Wnplts: Dordrecht
|
Het blijft een moeilijk besluit. Ik denk dat je later altijd zou afvragen: Moest het nou wel of niet? Was het nou beter als ik het wel of niet had gedaan? Het blijft tenslotte toch een klein leventje.
|
|
100%mafkees Senior lid WMRindex: 147 OTindex: 393 Wnplts: hoofddorp
|
@ luna daar kan ik heel goed overmee praten mijn zus is ook verkracht. de mensen die dat doen zijn.... tja in en intriest dat zijn abnormale gebeurtenissen in die gevallen licht het aan het slachtover ( meestal een vrouw dus ) wat die wil en meestal is dat wel een abortus. in die gevallen kan ik er niet onderuit heb je gelijk in |
|
|
Je kunt abortus niet verbieden that's the point. |
|
Enkie Oudgediende
|
@100%mafkees, dan kom ik dus terug op wat ik zei over mensen die graag een kind willen en er geen kunnen krijgen. En anders kun je er altijd nog voor kiezen om gewoon je eigen wil op te geven voor de toekomst van het kind.
Tovenaar, helaas niet nee, maar daar gaat het hier helemaal niet om. De vraag is of het goed is of niet. |
|
Theetje Oudgediende
WMRindex: 460 OTindex: 24.162 T |
abortus is voor mijn idee helemaal geen moord.. omdat je bij abortus een kind ervan behoed dat het een klote leven krijgt, want vaak kunnen de mensen die abortus plegen het kind niet opvoeden... en het feit dat een kind opdat moment nog geen kind is en heus geen pijn voelt en niet denkt is er niets ergs aan... missien een hele rare vergelijking, maar een tumor haal je ook weg, omdat het je gezondheid beïnvloedt, terwijl het ook een klompje cellen is wat zich ontwikkeld.. hetzoals een ongeboren kind ook een klompje cellen is wat ontwikkeld.. nu wil ik een ongeboren kind niet met kanker vergelijken maar het gaa mij erom dat het allebei een klompje cellen in ontwikkeling is..
Als het moord zou zijn zou het verboden zijn bij de wet en dat is het niet. en waarom zouden ze regels aan iets als abortus stellen? omdat het anders onveilig gebeurd en dat nog gevaarlijker is, of dat het te laat gebeurt en het dat wel al een kind is. ik ben onwijs blij dat in nederland je het recht hebt om abortus te plegen, anders was het een groot taboe geweest, waardoor heel veel dingen fout zouden zijn gegaan..
hiermee wil ik niet goedpraten dat er mensen zijn die abortus laten plegen omdat een kind hen op dat moment niet uitkomt, ik vind namelijk wel dat iemand een goede reden moet hebben om abortus te plegen.. tijdsgebrek is geen reden voor abortus!! |
|
Luna Moderator
Nee, ik vind dat je abortus niet mag verbieden. De beslissing ligt bij de ouders |
|
|
@ Luna en @mafkees. Daar ben ik wel mee eens. |
|
Enkie Oudgediende
|
Ik stop. |
|
|
Quote Enkie:
Tovenaar, helaas niet nee, maar daar gaat het hier helemaal niet om. De vraag is of het goed is of niet. Op die vraag kun je geen antwoord geven. Want dat ligt aan de situatie. |
|
|
@ theemonster De man en de vrouwen weten allebij precies wat er kan gebeuren als je sex heb. nou wil ik niet sex verbieden maar gebruik geen slap midel zoals voor het zingen de kerk uit enzo abortus is ontworpen voor vrouwen die verkracht waren en het kind niet wilden dragen. Voor mij is dat ook de enige ''goede'' reden voor een abortus |
|
Enkie Oudgediende
|
Tovenaar, dat is jouw mening. Er zijn mensen met principes en geloven.
En voor de mensen die blijven zeggen dat abortus goed is i.v.m. de toekomst van een kind: wat ik erover te zeggen heb staat aan het begin van dit topic.
En hierbij laat ik het, want ik heb deze discussies vaak genoeg gehad. |
|
Theetje Oudgediende
@100% helemaal met je eens! daarom vind ik niet dat abortus mag wegens tijdgebrek voor een kind.. maar het kan altijd fout gaan: verkrachting, gescheurd condoom, een slippertje... en bij bijvoorbeel een verkrachting zijn er meisjes die het kind missien nooit kunnen aankijken omdat het zo op de verkrachter lijkt... ik denk niet dat een kind dat een goede jeugd krijgt.. |
|
Luna Moderator
Het lijkt me heel moeilijk om het kind van een verkrachter te dragen. Ik denk dat je pas kan oordelen als je zelf in zo'n situatie zit, dan komen er emoties en gevoelens bij kijken. Het is nu makkelijk te zeggen dat je het nooit zou doen, misschien verandert je standpunt wel als je midden in de situatie zit... |
|
|
Principes zijn hetzelfde als procedures. Regeltjes in je hoofd. Die vaak genoeg door de war worden gegooit. Daar kun je je niet aan houden... |
|
Theetje Oudgediende
Quote Enkie: Tovenaar, dat is jouw mening. Er zijn mensen met principes en geloven.
wil je hiermee zeggen dat bijvoorbeeld ik geen principes heb omdat ik abortus goed keur? dat vind ik dan weer een beetje overdreven... |
|
|
Quote Luna: Het lijkt me heel moeilijk om het kind van een verkrachter te dragen. Ik denk dat je pas kan oordelen als je zelf in zo'n situatie zit, dan komen er emoties en gevoelens bij kijken. Het is nu makkelijk te zeggen dat je het nooit zou doen, misschien verandert je standpunt wel als je midden in de situatie zit... Mee eens Luna |
|
|
Quote theemonster: maar het kan altijd fout gaan: verkrachting, gescheurd condoom, een slippertje een slipertje ? licht mij in mijn kennis is nog niet zo uitgebrijd. voor het gescheurde condoom betreft je heb alleen sex met iemand van wie je houd en dan kan je zijn kind best dragen. ben je te jong ervoor val ik terug op een eerder geschreven stukje: je weet wat er kan gebeuren als je je ''ding'' erin stopt. |
|
Luna Moderator
De positie van de man in dit verhaal ligt heel anders. Vaak hebben ze er weinig over te zeggen en lijkt me ook moeilijk als je vrouw je kindje weg laat halen als je dat als man zijnde echt niet wilt. |
|
|
Dat denk ik ook Luna. |
|
|
Andersom precies hetzelfde... |
|