hr
jaargang -23 - laatste artikel 22-11 10:00 - 75414 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic

1 2 [3]

Abortus plegen

15-11-06 20:12:23 - Quote! - @Stevie
Stevie
Senior lid

WMRindex: 381
OTindex: 769
Wnplts: Culemborg
S
Quote mafkees:
voor het gescheurde condoom betreft je heb alleen sex met iemand van wie je houd en dan kan je zijn kind best dragen. ben je te jong ervoor val ik terug op een eerder geschreven stukje: je weet wat er kan gebeuren als je je ''ding'' erin stopt.

Omdat je alleen seks hebt met iemand waarvan je houd (is al niet waar, en zelfs al zou het zo zijn, mensen scheiden/groeien uit elkaar/stoppen met houden van elkaar etc etc)kun je zijn kind best dragen? Het gaat toch niet om de liefde voor elkaar dat je een kind "neemt". Het gaat erom dat je een kind wilt/kan hebben.

15-11-06 20:15:33 - Quote! - @100%mafkees
100%mafkees
Senior lid

WMRindex: 147
OTindex: 393
Wnplts: hoofddorp
daar moet je aan denken voordat je de geslachts daad doet en als je het kind niet kan/wilt?? moet je maar aan denken voordat je je ''ding'' erin stopt

15-11-06 20:23:39 - Quote! - @Stevie
Stevie
Senior lid

S
dus je mag alleen den edele liefde bedrijven als je een baby eventueel wilt hebben... Nonsens als je het mij vraagt.

als je er nou keiveel zin in hebt, maar geen baby wilt (zoals in 95% van de gevallen dat men seks heeft)....

15-11-06 20:25:53 - Quote! - @Dulcin
Dulcin
Erelid

WMRindex: 1.014
OTindex: 453
Wnplts: Amsterdam
S
Ik vind dat abortus best mag, alleen dan wel binnen een bepaalde tijdslimiet. Ik vind 3 maanden (wat het nu geloof ik is) veel te lang al. Je kiest voor een kind of niet... als je erachter komt dat je zwanger bent moet je niet 3 maanden wachten om dat eens te gaan beslissen dat je abortus pleegt.

15-11-06 20:26:29 - Quote! - @Stevie
Stevie
Senior lid

S
@ Dulcin dat wel idd.

15-11-06 20:33:44 - Quote! - @100%mafkees
100%mafkees
Senior lid

@ Stevie
Ik zeg niet dat je alleen sex mag hebben als je een baby wil. Ik zeg dat als je sex wil hebben dat je eerst goed moet nadenken over de mogelijke gevolgen die het kan hebben. Wat weining mensen doen en dan vind ik arbortus net als moord want je vermoord een levend wezen. Mensen die zeggen dat het geen levend wezen is weten blijkbaar niet dat op het moment dat de eicel bevrucht word levend is wat niet een mening is maar een wettelijk feit. voor de rest vind ik abortus alleen goed voor een meisje dat verkracht word.

15-11-06 20:39:33 - Quote! - @Stevie
Stevie
Senior lid

S
dan is het technisch gezien wel een leven, maar insecten ook, en die kunnen al meer. Maar daar hoor je niemand over. Die eicel die bevrucht word kan.voelt verder niks tot (ik weet niet hoeveel weken/maanden).

15-11-06 20:43:26 - Quote! - @100%mafkees
100%mafkees
Senior lid

omdat het niks kan zeggen wil niet zeggen dat het niks voelt als je als baby in de buik een klap krijgt kan het leiden dat het kind gehandikapt word en dan maar volhouden dat het geen leven is :nee

15-11-06 20:46:09 - Quote! - @Stevie
Stevie
Senior lid

S
ik heb nooit gezegt dat het geen leven is.... ik zeg alleen dat het alleen technisch gezien een leven is.... verder weet ik nu niet of het wat voelt bij abortus, maar ik denk het niet, anders zou het nooit mogen in nederland.

Quote enkie:
Dus dan denkt ze aan zichzelf. Wat een egoïstische gedachte, sorry hoor. Ze weet dat ze er niet voor kan zorgen, dus zorgt ze maar dat ze er 'vanaf komt'?

Ze weet dat het moeilijk is om het af te staan? Dat zal wel, maar dat moet dan maar. Het is toch beter dan met een gevoel van 'ik heb een begin van leven vermoord'. En je maakt er nog mensen blij mee ook.

Zo kun je wel heel ver terug denken. Dan kun je ook *om het eens even heel lomp uit te drukken* iemand die rukt ervan gaan beschuldigen dat hij het begin van een leven vermoord. aangezien den edele spermacellen dan verloren gaan

15-11-06 20:49:38 - Quote! - @100%mafkees
100%mafkees
Senior lid

Quote Stevie:
verder weet ik nu niet of het wat voelt bij abortus, maar ik denk het niet

dat is dezelfde vraag of je wat voelt als je zelf dood gaat het komt allemaal op het zelfde neer

15-11-06 20:51:30 - Quote! - @Stevie
Stevie
Senior lid

S
hangt van de manier hoe je doodgaat af. Als je gemarteld word of dood word geslagen doet het pijn ja. Anders niet, het zal denk ik gewoon voelen alsof je in slaap valt.

15-11-06 20:55:33 - Quote! - @100%mafkees
100%mafkees
Senior lid

hoe zou jij je voelen als je maximaal 3maanden in een veilige omgeving zit je krijgt voedsel en lucht toe gevoert en opeens Pang! word je lucht en voedsel toevoer door geknipt

15-11-06 20:56:45 - Quote! - @Stevie
Stevie
Senior lid

S
ik zou denk ik niks voelen omdat ik dat nog niet ontwikkelt heb, en omdat je niks voelt als je dood bent.

En voor den christelijken onder ons, dat kindje boft eerder dan dat het baalt, aangezien het dan direct naar de hemel gaat.

15-11-06 21:07:16 - Quote! - @Tovenaar
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
De hemel? De grond in bedoel je neem ik aan. Zelfs Christenen begraven hun doden.

15-11-06 21:08:19 - Quote! - @100%mafkees
100%mafkees
Senior lid

hier kunnen we een eindeloose duscusie over houden wat nou leven is en in welk stadium het gevoel krijgt maar daar heb ik nu geen tijd en zin in

15-11-06 21:10:57 - Quote! - @Stevie
Stevie
Senior lid

S
ga dan tenminste op mn laatste argument in

Edit: Weet niet of jij christelijk bent, zo niet dan geld dat argument natuurlijk niet voor jou :)

15-11-06 21:31:12 - Quote! - @Ikje
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
Ik denk dat je abortus niet kan verbieden, maar ik zie het ook net als Enkie als moord. Het is al leven vanaf het begin. Ookal ben je verkracht daar kan het kindje in je buik ook niks aan doen.
In de bijbel staat in het oude testament (in de tijd van oog om oog, tand om tand) dat als iemand een vrouw mishandeld die zwanger is en ze krijgt hierdoor een miskraam, dat er dan :ziel voor ziel gegeven moet worden. Dus God ziet een ongeboren kind als een volwaardige ziel. (Ex. 21:22,23)
Maar dit even voor de gelovigen onder ons.

15-11-06 23:45:27 - Quote! - @Luna
Luna
Moderator

WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Quote:
Ookal ben je verkracht daar kan het kindje in je buik ook niks aan doen

Dit zie je veel te simpel. Nee, het kindje kan er niks aan doen, maar daar ben je niet mee bezig als je verkracht bent.

16-11-06 10:34:51 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Erelid

WMRindex: 217
OTindex: 5.548
100%.... een embryo voelt nog niets, omdat de hersenen nog niet ontwikkeld zijn en er dus nog geen pijn prikkel kan ontstaan,pas rond twee maanden ga je enigszins de vorm van een kind onderscheiden en gaat het echte vormen van het kind beginnen en ook de hersenen en ja, dan kan het kind wel wat voelen.

16-11-06 13:16:36 - Quote! - @lanira_mommy
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Ik vind dat sommige mensen hier wel erg fel reageren, het enige dat ze hiermee van zichzelf bloot geven is dat ze er nooit mee te maken hebben gehad persoonlijk..........

Ik helaas dus wel. Ik was net 13 toen ik op onvrijwillige wijze zwanger werd van een illigaal die me notabene nog een geslachtsziekte (godzijdank een behandelbare!!!) gaf ook!
Ten eerste als je onder de 16 bent mogen je ouders je de keuze ontnemen.
Als je ouders in samenwerking met de huisarts beslissen tot abortus, zoals bij mij gebeurde, heb je daar als klein meisje niets tegenin te brengen.
Het enige wat je dan zou kunnen is weglopen, en watvoor perspectief bied dat voor zowel moeder als kind? (bovendien grote kans dat je als onervaren jong meisje zo gepakt bent door de politie! want die gaan zoeken als je wegloopt, je komt op de telex te staan!en dan heb ik het nog niet eens over eten enzo,hoe moet je eten, waar kun je heen, wie gaat je helpen, grote kans dat je in de prostitutie ofzo beland als je wegloopt in zon situatie op zon leeftijd.)
Buiten dat je als minderjarige onder de 16 vaak geen enkele keuze krijgt, is het ook nog zo dat je lichaam vaak totaal niet gebouwd is op een zwangerschap en bevalling.
Wat inhoudt dat je grote kans hebt het niet te overleven , een keizersnede nodig te hebben, grote risico's dat je later nooit vrijwillig kinderen zult kunnen krijgen meer, etc.
Ik was in elk geval een iel mager geval met totaal geen bekken enzo.
De artsen zeiden zelf ook dat ik grote kans had een bevalling niet te overleven en dat er ernstige complicaties zouden optreden in elk geval!
Moet je dan zon meisje dus dwingen te bevallen wat ze misschien niet overleefd, misschien raakt ze gehandicapt, etc, en dan het kind nog af te staan waardoor je je leven lang je afvraagt waar het kind is,hoe hij eruit ziet, hoe hij leeft,of er wel goed voor hem gezorgd wordt (want ik ken helaas genoeg gevallen noemen van adoptieouders die hun adoptie kinderen misbruikten en/of mishandelden! dus adoptie is absoluut geen garantie dat een kind goed terecht komt!)
of hij uberhaubt weet dat hij geadopteerd is, etc etc etc.
Bovendien gaan bijna alle adoptiekinderen later toch op zoek naar hun biologische ouders omdat ze zelfs als ze goed verzorgd zijn altijd een gemis hebben gevoeld ! Ze zitten vaak erg met zichzelf in de knoop door hun adoptieverleden!
En zelf voor een kind zorgen van iemand die je verkracht heeft lijkt me ook niet echt een optie, elke keer dat je het kind ziet zul je aan die kl**zak denken en grote kans dat het kind het moet ontgelden en nooit een goede band met mama kan krijgen hierdoor. want dat van je af zetten als jong meisje is echt niet zo simpel!
Abortus is echt niet iets wat je zomaar even doet. en mensen die het zien als voorbehoedsmiddel en er meerdere krijgen in hun leven kan ik dan ook totaal niet begrijpen!
Je gaat jaren onder een trauma gebukt.
Elk jaar bedenk je je hoe oud het kind geweest zou zijn.
Ik vind wel dat abortus onder toezicht moet staan. en dat het alleen toegestaan moet worden na een soort toetsing en gesprekken met de zwangere vrouw, het moet niet te makkelijk zijn, en mag nooit als voorbehoedsmiddel worden gebruikt naar mijn mening.
Ook vind ik dat er begeleiding achteraf hoort te zijn. dit is nu niet zo........
Ik heb het er jarenlang heel moeilijk mee gehad. Ik ga nu nog wel eens gebukt onder schuldgevoel ookal weet ik dat ik niets fout heb gedaan, ookal weet ik dat ik geen keuze had.
Heb er inmiddels wel vrede mee, het ligt achter me. maar soms denk je er toch aan.

Ik vind overigens niet dat iemand een ander kan en mag veroordelen.

Beste christenen die nu zo hard en fel reageren op dit onderwerp, staat niet in de bijbel dat je elk mens moet respecteren? dat je nooit mag oordelen en veroordelen??? Dat dit aan God is?

Ik snap dus niet hoe je dan zo fel hierin kunt zijn, wetende dat je eigen God dit zou afkeuren, Hij zou niet willen dat je oordeelt over de levens en keuzes van anderen!

16-11-06 13:30:04 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende

WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Ik ben het volledig met lanira eens!

16-11-06 13:33:30 - Quote! - @Jivebunny
Jivebunny
oud moderator

WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Ik anders ook wel. Als we alles maar aan God moeten overlaten, komt er niet veel terecht van deze wereld!

16-11-06 13:37:49 - Quote! - @Theetje
Theetje
Oudgediende

WMRindex: 460
OTindex: 24.162
T
ik ben geheel met lanira eens, ik heb het zelf, gelukkig, niet meegemaakt, en wil het ook niet meemaken.. maar abortus moet alleen mogen als het zowel voor het ongeboren kind en de moeder beter is.. dat is wat ik vind... ik vind ook dat er speciale gesprekken moeten zijn met zwangere vrouwen, want ik vind het niet kunnen dat sommige mensen het als voorbehoedsmiddel gebruiken!

16-11-06 14:14:25 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Erelid

WMRindex: 217
OTindex: 5.548
Ben het ook geheel eens met Lanira.Ik heb het zelf, gelukkig, ook niet meegemaakt, maar je stuk tegen de christenen is heel goed gezegt. Oordelen over een ander is altijd makkelijk, maar kom maar eens in die situatie terecht, dan ben je ook niet blij, als een ander zo over je oordeelt. Abortus moet niet verboden worden, maar gewoon onder goed toezicht gehouden worden.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 [3]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven