hr
jaargang -23 - laatste artikel 22-11 14:00 - 75416 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic

1 2 [3] 4

Mensen verkloten de aarde

12-12-06 14:18:22
Hoskeu
Erelid

WMRindex: 276
OTindex: 5.455
@heraux
Nouja...
Ik geloof niet in een geloof zoals we dat heden ten dage geloof noemen...
Quote:

ge·loof (het ~, geloven)
1 vertrouwen in de waarheid van iets
2 vast en onwankelbaar geloof in God en Gods woord ongeloof
3 godsdienst

Ik heb dat vertrouwen niet zo in die waarheid van dat hedendaagse geloof...
Ik ben niet echt "goed gelovig" zegmaar...

12-12-06 14:18:43
Jivebunny
oud moderator

WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Quote Kpuc:
Amai, en die drie kleintjes, wat gaan die weer doen op den aarde, meer mensen, meer bende. Tijd voor een flinke pandemie, maar ja, daar is t toch al te laat voor.

Het is tijd mijn broeder! Alle leden van het Darwinistisch verbond, komt naar voren! Nu is de tijd! Tijd voor de Pandemie! ...

Ow wacht, nog een jaartje of 33 te gaan volgens computerberekeningen :(

12-12-06 14:19:36
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
ik begrijp wel wat je zegt hoor lkje.
ik geloof wel. maar op mijn eigen manier. veel dingen waarin ik geloof zul je als christen raar vinden weet ik . maar ik geloof wel in een schepper, omdat er te veel dingen zijn die geen enkele wetenschapper kan verklaren. maar geloof niet in adam en eva.
Ik geloof ook in de evolutie theorie, maar denk dat God of hoe men hem of haar of het wilt noemen, die heeft bedacht en het zo gepland had..
]

12-12-06 14:20:12
Blend
Oud Moderator

WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
@Ikje
valt wel mee hoor, kan het prima volgen:)

Ik ben alleen geïnteresseerd in de gedachtegangen erachter:) Niet om mensen af te zeiken, gewoon interese.

Ik zal nooit (zeg nooit, nooit) gelofig worden, maar ik sta altijd open om van mensen hun meningen/ervaringen erover te horen

12-12-06 14:20:50
Hoskeu
Erelid

Quote lanira_mommy:
ik begrijp wel wat je zegt hoor lkje.
ik geloof wel. maar op mijn eigen manier. veel dingen waarin ik geloof zul je als christen raar vinden weet ik . maar ik geloof wel in een schepper, omdat er te veel dingen zijn die geen enkele wetenschapper kan verklaren. maar geloof niet in adam en eva.
Ik geloof ook in de evolutie theorie, maar denk dat God of hoe men hem of haar of het wilt noemen, die heeft bedacht en het zo gepland had..
]

Met dat idee ben ik het eens!!

12-12-06 14:21:57
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
@*

Ik dacht aan 2036 - dan vind volgens mijn keutel in de pot de ommezwaai plaats - ik doe keutel-duiding, die zeggen best heel inzichtelijke dingen..
zoals... goed vegen..

12-12-06 14:22:55
Blend
Oud Moderator

S
@heraux
Niet te verwarren met "kaartje" draaien, krijg je vieze handen van

12-12-06 14:24:48
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
@ Blend
Wacht maar tot je weet welk geloof ik aanhang. :P

12-12-06 14:26:11
Blend
Oud Moderator

S
@Ikje
Nu maak je me nieuwsgierig. Vertel....
We gaan toch geen clitorissen afsnijden he, want dan haak ik af..

12-12-06 14:26:39
heraux
Oudgediende

T S
Pech-Blende Koffie
Voor als je het even niet duister genoeg inziet

(nu ook met gecarameliseerde Polonium 210)

12-12-06 14:28:06
Ikje
Senior lid

Nee hoor, ik ben druk bezig om een van Jehovah's Getuigen te worden.:)

12-12-06 14:30:18
Blend
Oud Moderator

S
Dus als jij aanbelt, niet opendoen:P

Maar ff seriues, wat beweegt jou om dat te doen, die overstap.

12-12-06 14:30:29
Hoskeu
Erelid

Het geloof maakt niet uit, zolang het maar streeft naar solidariteit... Anderen respecteren, geen verminkingen enzo als clitorissen afsnijden (Blend)...

12-12-06 14:31:34
Hoskeu
Erelid

@Ikje
Wat ik mij dan afvraag... Netals Blend, waarom die mensen andere mensen lastig vallen met hun geloof??

12-12-06 14:32:05
Blend
Oud Moderator

S
@honkeu
Helaas worden die regels in sommige geloven aan de laars gelapt:nee

Respect geef je niet zomaar, dat moet je verdienen.

edit: Ik bedoel niet lastigvallen (zoals Honkeu beweert)

12-12-06 14:32:25
heraux
Oudgediende

T S
JHV-Shoe Inc
Voor al uw "voet-tussen-deur" situaties. Zijkant extra verstevigd, met zacht rubberen neus voor verlicht tikje tegen potentiele convertee

Nu voor god-vrezende prijs van 210 euro
(met SU-88 Polonium 210 detector)

12-12-06 14:32:31
nietmeer
Ikje, zolang je maar niet met de auto op pad gaat moos *)

12-12-06 14:33:52
Hoskeu
Erelid

@Blend
Neej...
Ik heb respect voor iedereen...
Mensen kunnen mijn respect verliezen, maar bij iedereen probeer ik altijd blaco te beginnen...
Dan is het eigenlijk nog fout van mij ook dat die mensen mijn respect verliezen, want eigenlijk zou hun gedrag op opvattingen mijn respect moeten verliezen en niet de persoon zelf... :P

12-12-06 14:35:10
nietmeer
Hoskeu. Maareh, wat dan met al die missionarissen die zielen in de derde werelden willen winnen? Dat is in mijn nuchtere visie groffer, vaak hebben de mensen die daar wonen het niet al te makkelijk en hopen dat door zich te bekeren ze het beter krijgen..

12-12-06 14:35:24
Blend
Oud Moderator

S
@Hoskeu

ik ben het met je eens dat iedereen blanco begint, maar dat is niet hetzelfde als respect krijgen.
Bij mij tenminste, van mij krijg je pas repect als je dat verdient. Ik laat je wel in je waarde, maar niet automatisch respect

12-12-06 14:37:50
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Quote Blend:
@Hoskeu

ik ben het met je eens dat iedereen blanco begint, maar dat is niet hetzelfde als respect krijgen.
Bij mij tenminste, van mij krijg je pas repect als je dat verdient. Ik laat je wel in je waarde, maar niet automatisch respect

Respect bepaal je toch wel vaak gevoelsmatig.

12-12-06 14:37:52
nietmeer
Hmm, de mens verdient pas respect als hij/zij de aarde en alle giften van deze kan respecteren, eerder niet.

12-12-06 14:39:09
Hoskeu
Erelid

Tsjah... dan komen die alleswetende "witneuzen" (ben er zelf ook 1 dus dan mag je dat zeggen) die vertellen dat je het goed krijgt als je doet wat in dat boek staat... Die witneuzen komen uit de beloofde wereld want er wordt gezecht dat iedereen het daar goed heeft...
Wat ze er niet bij vertellen is dat dat naar mijn mening wij in princiepe (ook ik) allemaal ons ziel aan materialisme verkocht hebben...
Als je daar eenmaal inzit, zie er dan nog maar eens uit tekomen...
Zoals die topic over gaat, de mens in zichzelf aan het vernietigen... :ja
Ik doe ook vrolijk mee...

12-12-06 14:40:20
Blend
Oud Moderator

S
Quote Kpuc:
de aarde en alle giften van deze kan respecteren
ik respecteer niet alles, ik elg me er wel bij neer.

Want als je alle giften bedoelt, bedoel je ook enge ziektes. Daar heb ik geen respect voor, daar leg ik me bij neer

12-12-06 14:41:14
Ikje
Senior lid

@ Blend
Lang verhaal...
Tja, ik ben niet gelovig opgegroeid, maar zo ongeveer rond mijn twintigste begon ik me te intereseren in de bijbel. Iedereen kent het boek en ik wou toen toch wel eens weten wat er in stond. De ouders van mijn partner zijn ook Getuigen, maar daar moest ik niets van hebben. Ik zoek het zelf wel uit dacht ik. ( Wou misschien theologie gaan studeren) Ben toen eerst het nieuwe testament gaan lezen, en kreeg daardoor veel waardering voor de persoon Jezus. Daarna ben ik begonnen in het oude testament, maar ik geloof dat ik bij numeri was gestopt.
Mijn partner wou wel een studie met JG en toen ik dus zelf eerst wat heb gelezen en heb onderzocht durfde ik dat ook aan. Zo kunnen ze mij niets wijsmaken (achterdochtig). Na een paar keer studie, werd de bijbel voor mij zo duidelijk en logisch en prachtig en rechtvaardig en liefdevol en ga zo maar door. Het was echt een openbaring voor mij.
Ik studeer nu 2 en half jaar en werk toe naar de doop. (vereiste: niet samenwonen maar trouwen). En ben enorm gelukkig dat ik deze wijsheid uit de bijbel heb mogen leren.
Dus....

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 [3] 4

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven