hr
jaargang -23 - laatste artikel 22-11 16:00 - 75417 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic

1 2 3 [4]

Mensen verkloten de aarde

12-12-06 14:42:38 - Quote! - @Blend
Blend
Oud Moderator

WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
Ho hard feelings, maar dat noemen ze toch brainwashen??

Maar dat je gelukkig bent is idd het belangrijkste:ja
Dus doe wat je niet laten kan, zolang er geen andere mensen ermee lastig gevallen worden

12-12-06 14:44:25 - Quote! - @Hoskeu
Hoskeu
Erelid

WMRindex: 276
OTindex: 5.455
@Ikje
Als dit volgens jouw de goede weg is, laat je er dan niet van weerhouden!! :ja

12-12-06 14:47:19 - Quote! - @Ikje
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
@ Hoskeu
Ten eerste gebied de bijbel God's volgelingen het goede nieuws te vertellen Jezus geeft in de bijbel zelfs de precieze instucties hoe: gepaard en langs de deuren.
Ten tweede is het zulk prachtig nieuws om de mensheid te vertellen dat de slechtheid binnenkort van de aarde word weggedaan en dat de paradijsaarde weer zal worden hersteld.
Uit liefde voor God en onze medemensen gaan Jehovahs Getuigen langs de deuren. Niet om mensen lastig te vallen.
En heb je geen interesse zeg het gewoon en ze komen het eerste half jaar zeker niet meer terug. (maar dit terzijde)

12-12-06 14:50:18 - Quote! - @Ikje
Ikje
Senior lid

@ Blend
Leer de bijbel kennen en geef dan je antwoord. De bijbel is de basis van het geloof van de JG. Dit is het woord van God zoals dat in bijna alle religies word gezien. Wat JG leren is niets meer en niets minder dan wat er in de bijbel staat. Dat kun je van veel andere religies niet zeggen.

12-12-06 14:50:27 - Quote! - @Blend
Blend
Oud Moderator

S
@Ikje
Je mag wel eens bij mij aan de deur komen ik ben benieuwd wat dat prachtige nieuws is.

Ik wil wel eens weten hoe het allemaal zit, reken er maar niet op dat ik me bij jullie "aansluit", maar ik ben erg nieuwsgierig:P

12-12-06 14:52:45 - Quote! - @Ikje
Ikje
Senior lid

@ Blend
:DJa, dies leuk, dan moet ik er eerst proberen achter te komen waar je woont.;)

12-12-06 14:54:20 - Quote! - @Blend
Blend
Oud Moderator

S
@Ikje
Dat is volgens mij wel ergens vermeld op deze site:P

Zoek er gij zult vinden..
Vind gij het niet, dan is het zoek

12-12-06 14:54:54 - Quote! - @Hoskeu
Hoskeu
Erelid

@Ikje
Ik snap dat je iedereen prachtig nieuws wil brengen als je prachtig nieuws hebt... Tuurlijk!!
Een geloof geeft houvast voor mensen, zolang het geloof niet gebied een ander minder te respecteren die niet geloofd of zelfs personen die niet geloven te doden...
Naar mijn mening, ik denk dat je op deze manier niet veel mensen vind die interesse hebben...
Ik studeer bedrijfskunde, daar krijg ik ook wat marketing, maar tegenwoordig raken mensen steeds meer imuum voor reclame, (sorry dat ik dat woord gebruik, maar ik vind de grondslag een beetje het zelfde) iedereen wordt bij wijze van spreken dagelijks dood gespamd, flitsende banners, zit je savonds thuis, ook al reclame op die tv de hele avond... Wordt je nog eens opgebled door een doos van een call center, gaat er ook nog eens 1 aan je deur bellen... 8O
Ik wil je absoluut niet persoonlijk aanvallen, het zijn de beste bedoelingen, maar zo zie ik het een beetje...

12-12-06 14:57:01 - Quote! - @Ikje
Ikje
Senior lid

Wacht maar, er is een heel team van JG actief. Als ik je niet vind zullen zij je wel vinden.8)

12-12-06 14:59:02 - Quote! - @Blend
Blend
Oud Moderator

S
Moeten ze niet mijn pa treffen, hebben ze een slechte aan:P

Die gaat altijd in discussie met ze, als de JG's dan weggaan kijken ze nooit blij en mijn pa wel.

12-12-06 15:02:40 - Quote! - @Ikje
Ikje
Senior lid

@ Hoskeu
En toch zijn er op deze manier een hele hoop mensen Jehovah's Getuige geworden.
Er is maar 1 God met 1 wil en het is aan ons om uit te zoeken wat die wil precies is. Ik denk dat als iemand een bepaald geloof aanhangt hij er ook van overtuigd is. En door met elkaar te praten met de bijbel ernaast kun je bepaalde inzichten met elkaar vergelijken en toetsen aan de bijbel.

12-12-06 15:05:22 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Luitjes, ik heb maar een nieuw geloofstopic geopend, gaarne den discussie over geloof daar voortzetten. *)

12-12-06 15:08:36 - Quote! - @Hoskeu
Hoskeu
Erelid

@Ikje
Ja.... Maar...
Mijn ervaring is... dat veel mensen iets ingestudeerd hebben, dat er niet echt inhoudelijk gediscuseert kan worden... Want het is zo, zo staat het geschreven!! Als er met zulke opmerking gesmeden wordt kijg ik altijd de neiging om "Rot op" op een blaatje teschrijven onder het motto, zo staat het geschreven dus weg wezen...
Sorry voor mijn soms felle reactie, ik kom zelf uit een familie dievan zowel mijn vader als moeders kant streng gereformeerd is... Drie maal op zondag naar de kerk zegmaar...
Vroeger toen ik als 10 jarige bij opa en opa kwam, weet ik nog goed, dan zit opa te huilen omdat het zo erg is dat wij als heidenen leven... Dat we ons leven vergooien, dat we later eeuwig moeten branden als we zo doorgaan (sorry opa dat ik u als voorbeeld gebruik.... Mischien leest hij nu wel mee...)
Dat maakt indruk op een mannetje van een jaar of 10...
Dus ik ben in mijn jeugd genoeg met geloof rond de oren geslagen, vandaar dat ik er een behoorlijke weerstand tegen opgebouwd heb...
Maar dat ligt aan mij...:P

12-12-06 15:09:28 - Quote! - @Hoskeu
Hoskeu
Erelid

Quote Kpuc:
Luitjes, ik heb maar een nieuw geloofstopic geopend, gaarne den discussie over geloof daar voortzetten. *)

Sorry,
worden de berichtjes verplaatst dan??

12-12-06 15:10:11 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Luitjes, zet m ff door naar dit topic aub. Dit is voor het verkloten van de aarde. Ok?

12-12-06 15:10:23 - Quote! - @Hoskeu
Hoskeu
Erelid

(die admins hebben het zwaar vandaag om alles ontopic thouden geloof ik, tenminste de topics waar ik aan mee doe :P)

12-12-06 15:10:33 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Nope, die mogelijkheid heb ik jammer genoeg niet.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 [4]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven