hr
jaargang -23 - laatste artikel 26-4 14:00 - 74454 artikelen - nu online 25 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 2 3 4 .... 80 81 82 [83] 84 85 86 109 110 111 112

Blog van KhunAxe

06-02-21 09:41:22
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.638
OTindex: 94.601
@KhunAxe: Ach, die tweede foto.....
Vreselijk! Ik ben blij dat het bij jou beter gaat. Voeten zijn inderdaad kwetsbaar bij diabetes.
Ikzelf zit dagelijks mijn voeten te vertroetelen en te bekijken.
En als ik ook maar íets zie wat mij niet bevalt ren ik gelijk naar de huisarts.
Maar je bent hier nu weer vaker en uitgebreider dus het lijkt me dat het met jou weer de goede kant opgaat, ik ben blij voor je!:D

Laatste edit 06-02-2021 09:42

06-02-21 10:12:30
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Mamsie: Het gaat iedere dag iets beter lieverd. Ik ben er nog niet, maar zie het allemaal tamelijk optimistisch in. De 25e op grote controle, dan weet ik meer.

.

Laatste edit 06-02-2021 10:12

08-02-21 08:54:03
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
FUCK!! Een hartgrondig en diepgemeende FUCK!!

Wat is er aan de hand? Nou, toen ik het ziekenhuis mocht verlaten kreeg ik letterlijk een tas vol medicijnen mee, wel 10 verschillende medicijnen, inname variërend van 1x daags tot 4x daags...

Vorige week woog ik 89 kilo, netjes vond ik, maar ondanks dat ik nog steeds weinig eet en goed let op zout en suikers ben ik goddomme aangekomen!! Ik weeg nu 94 kilo :(

Aan het eten kan het écht niet liggen, het enige dat ik kan bedenken is dat er een of meerdere medicijnen tussen zitten die gewichtstoename bevorderen.. Zoals in Nederland o.a. Prednison daar berucht om is..

Verdomme, en het ging zo goed :(

08-02-21 09:17:19
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.638
OTindex: 94.601
@KhunAxe: Het lijkt er op dat je wat vocht vasthoudt. Plas je wel voldoende?

08-02-21 09:18:35
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.870
OTindex: 90.725
@KhunAxe: 5 kilo in een week tijd? Dat lijkt idd - als je goed eet - onmogelijk.
En het ligt niet aan de weegschaal, het tijdstip van wegen ('s ochtendsvroeg weeg je altijd een paar kilo minder dan 's avonds), of dat je wel of niet schoenen aanhad.. of zoiets?

08-02-21 09:21:57
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.593
OTindex: 7.907
Nou ja, je lijf heeft nogal wat meegemaakt de laatste weken. Gewichtsvermindering lijkt me nu niet de hoogste prioriteit hebben; je lichaam moet weer aansterken. Het zou me niks verbazen als het daartoe geheel zelfstandig zijn metabolisme tijdelijk aanpast.

08-02-21 09:23:15
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Mamsie: Ik heb plaspillen maar heb toch moeite met plassen, iets waar ik het bij mijn volgend bezoek aan de arts het zeker over zal hebben, (de 18e).

@allone: Ik dacht inderdaad wellicht aan een defect aan de weegschaal dus heb ik een nieuwe besteld die vanochtend is afgeleverd. Helaas, geeft hetzelfde aan, dus nu heb ik twee goede weegschalen :P

Ik draag geen schoeisel binnenshuis, doet niemand hier. Verder een korte broek en een shirt, mag geen naam hebben. Nee, ik denk dat Mamsie op het juiste spoor zit, ik plas te weinig.. Denk ik..

.

Laatste edit 08-02-2021 09:23

08-02-21 09:25:13
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.870
OTindex: 90.725
@KhunAxe: 2 weegschalen.. dé oplossing:
met 1 voet op iedere schaal weeg je vast minder :P

Maar @venzje kan natuurlijk ook gelijk hebben: je lichaam wil aansterken..

08-02-21 09:35:09
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@venzje: Ach, daar heb je natuurlijk ook een punt, ik voel me inderdaad beter en sterker dan zeg 2 weken geleden.. Ik ben er nog lang niet hoor, dat besef ik mezelf terdege, maar het gaat wat dat aangaat de goede kant op, absoluut!

Tot nu toe werd ik netjes door Wan's kinderen naar Khitchakut gereden als ik boodschappen moest doen, zo ook een paar uur geleden.

Maar ik ben daarnet voor het eerst sinds de 16e van vorige maand op de scooter gestapt en ben rustig naar de tempel en terug gereden, (ongeveer 5 km schat ik). Het ging prima!! Ik heb dan ook besloten om voortaan weer zelf naar het dorp te tuffen, lekker op mijn gemakkie...

En zo komt stapje voor stapje mijn oude leventje weer terug.. Maar ik zeg het wel van het plassen! Ik heb gelezen dat sommige van de medicijnen die ik slik inderdaad het plassen bemoeilijken. Ik heb dan wel ook een diureticum maar ik vermoed dat die niet krachtig genoeg werkt..

Vanochtend mijn BP:

102-60-87

Ik moet een beetje oppassen voor lage bloeddruk.. Lang leve de farmaceutische industrie zonder welks ik w.s. allang verast was :P

08-02-21 09:40:02
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.638
OTindex: 94.601
@KhunAxe: Misschien moet je niet nog 10 dagen wachten om dit met de arts te bespreken. Kan je niet op de één of andere manier telefonisch of zo om advies vragen? Dat opgeslagen vocht kan je hart ook weer extra belasten....

08-02-21 09:42:07
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Mamsie: Nee, tenzij ik binnen een paar dagen extreem zwaarder word wacht ik tot de 18e, mede omdat het een crime is om zoiets met een Thaise arts door de telefoon te bespreken.

08-02-21 10:09:43
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.638
OTindex: 94.601
@KhunAxe: Ja, daar was ik al bang voor...

08-02-21 10:14:27
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Mamsie: Ach, ik trek het wel lieverd, onkruid hé *)

Happier times:
afbeelding

08-02-21 10:33:32
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.664
OTindex: 28.417
@KhunAxe: Wat is je normale gewicht? Voordat je die hartverknettering kreeg?
Ik heb zo'n idee dat @venzje: wel eens gelijk kon hebben met dat aansterken.
Probeer in jouw situatie niet te geforceerd dat gewicht naar beneden te brengen.

Quote @KhunAxe:
Happier times:
Met een paar weekjes kun je weer net zo'n foto laten maken.

08-02-21 10:42:53
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Emmo: Ik ben de laatste tijd zwaarder geworden, ik vermoed dat mijn gewicht ten tijde van mijn ziekenhuisopname net even boven de 100 kilo was. Mijn normale gewicht is heel lang ongeveer 95 kilo geweest, maar zo ik al schreef, ik was bijgekomen.

09-02-21 00:19:45
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Sinds een paar dagen ontbijt ik met havermoutpap, (Oatmeal). Ik doe 50/50 water en melk koken, voeg een beker instant oats toe en twee minuten later is het klaar.

Maar nou ben ik vanochtend eens wat dieper gaan graven en hoewel in principe alle havermouten goed zijn, zijn sommige beter dan andere soorten.

De minst goede is de instant of snelkook-havermout. Lekker makkelijk maar veel minder essentiële voedingsmiddelen die met name voor de diabeet van belang zijn!

Al veel beter zijn de niet geprocesseerde z.g. 'rolled oats'. Deze havermout is enkel geplet, (rolled), verder is er niets mee gedaan. Voordeel: Veel meer voedingsstoffen. Nadeel, moet een half uurtje pruttelen.

Het allerbeste schijnt de z.g. Steel-Cut Ierse havermout te zijn met veruit het beste van het beste in de havermout.

Steel-Cut is hier vreselijk duur, dus dat is een no go.. Maar de 'rolled oats' zijn goed betaalbaar, 2 euro per kilo.

Dus zodra ik mijn huidige voorraad instant oats op heb schakel ik over naar rolled oats..

afbeelding

.
Laatste edit 09-02-2021 00:21

09-02-21 00:48:13
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.261
OTindex: 2.474
@KhunAxe: Vroeger vond ik havermoutpap heerlijk! Waarom ik eigenlijk ooit opgehouden ben om het te eten weet ik niet. Het zal waarschijnlijk wel te maken hebben met kinderen die naar school moeten, boterhammen smeren en meer van dat.

09-02-21 01:31:53
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Ik was en ben dol op Brinta, (Wheaties)! Maar helaas verkopen ze dat hier niet. Cereals zijn sowieso geen populair product hier, evenmin als cruesli en muesli! Ik heb hier alles afgezocht naar cruesli en muesli, maar helaas. Als ik tegen het eind van de maand in Chantaburi moet zijn zal ik daar eens kijken in de grote Tesco en Makro.

09-02-21 02:03:09
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.261
OTindex: 2.474
@KhunAxe: Cereals, zoals in Chocopops en zo, of hoe ze ook mogen heten, zijn echt niet gezond! Ze hangen van de suiker aan mekaar! Hou het dan maar op je havermout...:ja

09-02-21 02:11:54
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Meisje meisje meisje. hoe ontzettend lief bedoeld dan ook, wéér sla je er maar een slag naar :P *)

Cereals:

Graan, (cereal!!!!), is een verzamelnaam voor de vruchten van eenzaadlobbige cultuurgewassen uit de familie van de grassen die samen wereldwijd de belangrijkste voedingsbron voor de mens vormen. Graan wordt geteeld om zijn eetbare bestanddelen, samengesteld uit meellichaam, zemel, kiem en aleuronlaag.

Er zijn vele ontzettend gezonde granen (cereals):

1. Oats
2. DIY Muesli
3. Homemade Granola
4. DIY Cinnamon Crunch Cereal
5. Kashi 7 Whole Grain Nuggets
6. Post Foods Grape Nuts
7. Bob’s Red Mill Paleo-Style Muesli
8. Ezekiel 4:9 Sprouted Grain Cereals
9. Nature’s Path Organics Superfood Cereals
10. Barbara’s Shredded Wheat Cereal
11. Arrowhead Mills Spelt Flakes
12. Cauliflower “Oatmeal”
13. DIY Peanut Butter Puffs Cereal
14. Love Grown Original Power O’s
15. DIY Flax Chia Cereal


Allemaal hartstikke gezonde cereals! Natuurlijk moet je als diabeet ver weg blijven van de gesuikerde en/of gechocolateerde cereals, evenals van gedroogde vruchten, die zitten bomvol suikers.

Ik stel je meedenken op prijs lieverd, maar stel voor dat je jezelf er wat meer in verdiept alvorens adviezen te geven. Dit klinkt cru, maar is absoluut niet zo bedoelt, You know I love you *)

Maar ik kom zelf natuurlijk ook niet uit een ei :D Chocopops en meer van dat spul wordt hier dan weer wél volop verkocht, maar dat zie ik niet als voedsel, dat zijn snackpakjes voor kinderen ;)

.

Laatste edit 09-02-2021 02:13

09-02-21 02:24:37
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.261
OTindex: 2.474
@KhunAxe: Ik heb het ook over de Chocopops e.d ...dat die niet gezond voor je zijn! De gesuikerde varianten en zo... Niet die suikervrij en supergezond zijn!

09-02-21 02:33:40
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Oké lieverd, dan zitten we weer als vanouds op één lijn.. Diabeten moeten inderdaad van die gesuikerde troep afblijven. Er zijn genoeg supergezonde alternatieven.

Ik kook mijn havermoutpap met 50/50 melk en water en zonder zout! Ik voeg voor de smaak een klein beetje natuurlijke honing toe.. Goed te vreten! :D

Wan bakt voor mij wholewheat-bread zonder ook maar één korreltje toevoegingen, ook geen zout :nee. Als je het gewend bent is het heerlijk brood, en supergezond. Geloof mij nou maar schat, Bertje is goed bezig! :ja

09-02-21 03:57:42
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Zat vanochtend met Wan aan ons traditionele kopje ochtendkoffie en het gesprek ging over mijn hartproblemen en zo..

Ze zei dat ze zich zorgen maakte ingeval ik weer zoiets krijg, hoe moeten we dan de ziekenhuisrekeningen betalen? We kunnen natuurlijk niet aan de gang blijven.

Ik heb ze uitgelegd dat ik op de keeper beschouwd ditmaal vreselijk veel geluk heb gehad dat ik het overleefd heb, ik denk niet dat er een herhaling in zit, bij een volgende keer zal ik er hoogstwaarschijnlijk het leven bij inschieten. Scheelt natuurlijk een hoop kosten ;)

Ze was niet echt blij met mijn woorden maar zag de waarheid er wel van in, je kunt maar zoveel geluk in je leven hebben, maar eens houdt dat natuurlijk op en is het over...

09-02-21 04:47:25
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Zojuist op FB gepost:

An update: It has been about three weeks since I landed in the hospital with heart failure and pulmonary hypertension.. How am I doing now?
Well, better. Not good, not perfect, but certainly better!

I'm on quite heavy medication but I feel myself every day a bit better. Later this month I will have to get a check-up in the hospital, that will probably be until I die, so be it..

Wan is taking extremely good care of me, she even picked up bread-baking again and makes me the best, most healthy wholewheat-bread you can find! 😘

I'm still much quicker tired then before, but time will help me regain some of my strength although I do understand that it will never be as in the day's before..

So be it. I still look a bit scrawny and my eyes are swollen, (I think from the medication), but I do feel much better!

Once more, (and last time 🙂 ): I would like to thank everyone for their good wishes and help, also in the financial department, it was great that I could pay the huge hospital-bill with the help of you!

You'all have a fantastic day!!


afbeelding
afbeelding

.

Laatste edit 09-02-2021 04:49

09-02-21 06:45:29
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.176
OTindex: 1.092
@KhunAxe, een vroegere buurman van mij had zeker 5 hartaanvallen gehad.
En hij is toch nog vrij oud geworden.
Ik hoop voor jou dat het maar bij 1 keer blijft :D

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 80 81 82 [83] 84 85 86 109 110 111 112

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven