hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 14 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 2 3 4 .... 14 15 16 [17] 18 19 20 109 110 111 112

Blog van KhunAxe

28-05-20 09:46:46
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Bullshitters en Fakers.
.
.
Ik weet 't, soms schop ik mensen tegen de schenen door af en toe niet erg tactvol maar erg direct te zijn. Ik zie dat overigens absoluut niet als een manco, eerder als een van de dingen die mij maken zo ik ben.

Ik zit niet op goedkeuring te wachten, als dat zo zou zijn dan zou ik waarschijnlijk mijn woorden wat zorgvuldiger kiezen en wat vaker deemoedig zijn ;) Maar ik ben natuurlijk ook maar een mens en als ik dan zo heel af en toe een stukje waardering krijg m.b.t. hoe en wie ik ben dan vind ik dat natuurlijk best fijn.

Vanochtend vroeg zat ik op Messenger te kleppen met een vriend en voormalig leerling van mij die nog op Samui woont. We hadden het over hoe de dingen des levens zijn op dit moment, (hij worstelt op dit moment met een lichte depressie :( ) toen hij plotsklaps het volgende schreef:

"I’m glad you’re doing well and that life is going well for you up there. It’s a shame a guy like you isn’t around just now. Too many fakers and bullshitters here. How is Wan?"

Je ziet dat het eigenlijk een tussendoor-opmerking is, maar toch deed het me best wel goed dat hij mij klaarblijkelijk op mijn waarde weet te schatten. De mensen die mij echt kennen, dus niet enkel van internet, hebben vaak veel minder moeite met mijn directheid dan degenen die ik enkel van internet ken.

Ik denk dat ik zoveel meer ben dan enkel die grootbek uit Den Bosch :D

28-05-20 10:35:01
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.536
OTindex: 7.901
@KhunAxe: Geen zorgen, ook mensen die je alleen van internet kennen kunnen je op je waarde schatten. Misschien wel juist dóór je grote bek. Want wat daaruit komt is overduidelijk gemeend en eerlijk. Een redelijk mens kan dat waarderen, zonder het ook altijd met je eens te hoeven zijn. Mede omdat je zelf ook een redelijk mens blijft.

Laatste edit 28-05-2020 10:36

28-05-20 10:57:15
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@venzje: Ach, dank je Jan, dat vind ik ontzettend aardig van je, serieus! ok *)

28-05-20 11:07:03
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.536
OTindex: 7.901
Nou ja, wat waar is, is waar.

28-05-20 11:10:28
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@venzje: Ben ik met je eens :+ Maar je moet het dan toch maar willen zeggen ;)

28-05-20 23:56:41
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Ik weet die eerlijkheid ook wel te waarderen hoor! Mede omdat ikzelf door mijn omgeving ook best vaak als bot wordt omschreven...:P. Ik probeer de laatste jaren wat meer tact aan de dag te leggen. Als iemand uit mijn omgeving bijvoorbeeld een nieuwe bloes of jurk aanhad en vroeg wat ik ervan vond en ik vond het spuuglelijk, dan zei ik : "Ik vind hem spuuglelijk!" Da's wel eerlijk, maar dat werd dan toch niet in dank afgenomen..:)
Nu zou ik zeggen: "Het is niet helemaal mijn smaak, maar hij staat je wel goed"...
Dat botte heb ik overigens niet van een vreemde. Mijn vader was er ook een kei in! Ik weet nog dat mijn moeder en mijn zus naar de stad waren geweest en mijn zus had een nieuw badpak gekocht. Mijn zus was toen een half jaar eerder bevallen van haar tweede kind en ze had nogal wat zwangerschapskilo's overgehouden...Ik zal niet zeggen dat ze vies vet was, maar ze was wel behoorlijk aan de maat..(tact, hè)
Toen mijn moeder en mijn zus thuis kwamen van het winkelen vroeg mijn vader of ze nog wat leuks hadden gekocht en mijn zus hield haar nieuwe badpak omhoog. " Ik heb een nieuw badpak gekocht! Wat vind je ervan?"Mijn vader trok zijn wenkbrauwen op en zei maar één woord: "Gróót!"
Ik ben naar buiten gelopen en heb me in de tuin tranen staan lachen...:D

Laatste edit 28-05-2020 23:57

29-05-20 00:15:12
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Wat een geweldige anekdote.. 'Gróót!' _O-

Maar verdomd schat, bij mij thuis was het niet een beetje hetzelfde, nee, het was exact hetzelfde als bij jou! 8O

Mijn vader had zoals wij allemaal zijn mankementen, maar hij was één ding, goudeerlijk tot in het absurde! Ook hij was verstoken van tact, ik kan daar uren over verhalen:

Ik denk dat ik ook eerlijk ben, soms op het botte af, maar ik probeer wel om minder bot te zijn dan mijn vader was, hoewel af en toe natuurlijk de emoties de overhand krijgen en ik elke tact uit het oog verlies, uiteindelijk ben ook ik slechts een mens.

Maar mijn vader was ongelooflijk recht door zee! Emmo zou er een uitstekende roerganger aan gehad hebben :D

Ik moet eerlijk bekennen dat ik dacht dat mijn vader door zijn vaak nietsontziende eerlijkheid niet echt een geliefd man was.. Maar toen hij overleden was en er een afscheid in de aula van de begraafplaats was, was deze aula te klein! 8O

Er stonden zelfs mensen buiten om hem de laatste eer te bewijzen, ongelooflijk.

Ik zeg weleens voor de grap dat men enkel kwam om zich ervan te overtuigen dat hij dood was, maar dat is natuurlijk onzin, hij was, ondanks of wellicht dankzij zijn onomwonden gedrag bij velen toch geliefd.

Wat dat aangaat is hij een voorbeeld voor mij geweest, hoewel ik probeer (!!) iets tactvoller te zijn, maar dat is mijn enige concessie..

Jouw vader en mijn vader? Och, die had ik graag bij een borreltje hebben horen bekvechten, want dat zouden ze gegarandeerd gedaan hebben :D

.

Laatste edit 29-05-2020 00:17

29-05-20 01:00:44
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Dat laatste zou niet waarschijnlijk zijn geweest, mijn vader heb ik maar zelden horen bekvechten. Hij was soms wel bot, maar aan de andere kant gunde hij eenieder zijn mening! En hij respecteerde die mening ook..
Hij was ook behoorlijk ruimdenkend voor iemand van zijn generatie. In de beginjaren '70...we kregen gastarbeiders als buren..Hij ging er, soms met handen en voeten, het gesprek mee aan. Hij hielp ze vooruit, oordeelde niet over hun andere gebruiken. Halverwege de jaren '90 kregen ze een homostel als buren...Mijn oom, die naast ons woonde in de twee-onder-een-kapper, had daar zijn bedenkingen over, om het maar zacht te zeggen. Mijn vader en moeder zeiden:"Wat iemand in zijn slaapkamer doet, daar hebben wij niks mee te maken! Die jongens zijn aardig, we hebben er graag mee te doen! Het gaat om de mensen zelf en als dat deugt, dan is het goed!"
Het zal je niet verbazen dat ik geworden ben zoals ik ben...:D

29-05-20 01:12:48
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Met bekvechten bedoel ik zoals tijdens een potje kaarten en de een vindt dat de ander een verkeerde troef heeft gespeeld o.i.d. ;)

Mijn vader speelde altijd met het mes op tafel, op zeker moment was ik dat zo beu dat ik zei dat ik nooit meer met hem zou kaarten.. Ik heb dus nooit meer met hem gekaart.

Zulke dingen ;)

Jouw pa lijk mij een fijne man geweest te zijn ok

29-05-20 01:29:29
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Dat soort bekvechten was aan mijn vader sowieso niet besteed..Hij speelde nooit spelletjes van dien aard. Ik heb mijn vader nooit zien kaarten en dat heb ik hem wel eens gevraagd..Waarom niet? Ik kreeg toen als antwoord: "Ik heb in de oorlog dagen aan een stuk moeten kaarten om de tijd door te komen..Ik hoef het niet meer zo nodig.."
Veel later heb ik gehoord dat mijn vader en mijn oom ondergedoken zaten ergens in een kelder. Ze zaten te kaarten toen er een inval kwam. Twee van hun maten zijn daarbij om het leven gekomen, mijn oom en mijn vader zijn als door een wonder ontsnapt..

29-05-20 01:31:58
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Oh, das wel een heel sterke motivator om nooit meer te kaarten. Maar het ging mij eigenlijk niet zozeer om het kaarten, neem mij niet al te letterlijk, hety had ook Monopoly kunnen zijn, of trik-trak ;)

29-05-20 01:49:38
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@KhunAxe: De enige dag dat mijn vader ooit spelletjes met ons speelde was op Sinterklaasavond. Om onze aandacht af te leiden van het feit dat mijn moeder de cadeautjes bij de voordeur ging zetten, waarna de buurman op die deur ging staan te hengsten en de bel liet rinkelen...om aan te geven dat Sinterklaas was geweest...:P

30-05-20 01:41:47
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
------------------------------------------

30-05-20 01:50:17
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Loki
.
.
Nog geen 30 minuten geleden hebben Kaew en Loki weer gevochten, deze keer zag ik heel duidelijk dat Loki begon!

Ik heb een bamboestok en gaf Loki daar wat meppen mee maar hij voelde er niets van 8O

Toen heb ik de kracht verhoogd en uiteindelijk heeft hij Kaew losgelaten.

(Kaew)
afbeelding

Ik schaam me niet om het te zeggen: Ik heb Loki daarna een vreselijk pak slaag gegeven :( Niet dat ik het leuk vind, ik vind het zelfs vreselijk, maar ik ben aan het eind van mijn latijn.. Ik hoop dat dit pak slaag voor hem een duidelijke aanwijzing is dat ik zijn gedrag niet meer tolereer!!

Ik heb een muilkorf besteld, misschien dat die wat soelaas zal bieden, of in ieder geval wat rust in de tent, Kaew is zoetjesaan een zenuwlijder geworden! Die hond is zo zacht, die wil helemaal niet vechten, hoewel hij natuurlijk wel terugbijt, hij is niet achterlijk. Hij heeft al een slagtand verloren!

Het is genoeg! Ik ben Loki op dit moment vreselijk beu! :@ Hij is buiten en durft niet binnen te komen na het pak rammel van daarnet... Mooi!

Ik ga hem de komende dagen bijzonder kort houden, zero tolerance, ik ben het zat!

Doodjammer want buiten zijn haat voor Kaew is hij eigenlijk een hele lieve hond. Ik heb gedacht aan CBD olie, maar dat kost mij maandelijks een klein vermogen, kan bruintje helaas niet trekken.

(Loki in beter dagen, op schoot bij mijn zwager)
afbeelding

.Laatste edit 30-05-2020 02:27

30-05-20 02:24:19
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.472
OTindex: 94.218
Misschien dat zo'n muilkorf weer rust in de tent brengt. Want op deze manier is het voor jullie allemaal niet echt prettig leven.
Als hij van dat verdiende pak slaag nog niks geleerd heeft is dit misschien een oplossing voordat hij van Keaw een verknipte, bange hond maakt.
Succes!

Je zou bijna gaan denken dat er een foutje is opgetreden in het beestje zijn koppie. Gedragsverandering heeft meestal een oorzaak. Een draadje los of zo....:(

Laatste edit 30-05-2020 02:27

30-05-20 02:30:47
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Mamsie: Ik ben het met je eens, dit gedrag is 'pas' sinds enkele maanden, voorheen was hij de beste vrienden met Kaew, nu kan hij hem wel doodbijten!

Ik hoop dat de muilkorf over een paar dagen binnen komt, Loki kan er gewoon mee drinken, dus hoeft hij in principe enkel af als hij moet eten.

Ik herhaal het, ik ben zelf inmiddels ook doodmoe van het constant in de gaten moeten houden :(

Maar misschien heeft het pak rammel ook geholpen en houdt hij zich i.i.g. koest tot de muilkorf binnen is..

afbeelding

01-06-20 01:24:10
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Toen ik een paar dagen geleden mijn honden uit elkaar wilde halen omdat ze aan het vechten waren ben ik op mijn stuitje gevallen.

Die dag voelde ik weinig, gisteren deed het al meer pijn en vandaag barst ik van de pijn! Heb uit ellende paracetamol en een ibuprofen geslikt. Met dank aan mijn honden *(^T&%#&^:@

afbeelding

01-06-20 16:59:46
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.335
OTindex: 28.406
Quote @KhunAxe:
Ik denk dat ik zoveel meer ben dan enkel die grootbek uit Den Bosch :D
Ach, voor 'n grootbek uit den Bosch kun je best schappelijk uit de hoek komen, hoor! +:

02-06-20 00:04:34
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Blijkbaar heeft de castratie niet geholpen, dus heeft testosteron hiermee nog weinig van doen. Zou dat de aanleiding zijn dan zou dat nou echt al veel verbetering hebben moeten geven. Ik leef met je mee...Ik hou er niet van om honden te slaan, maar af en toe is het gewoon nodig en ik kan me voorstellen dat je onderhand aan het eind van je Latijn bent. Hopelijk helpt de muilkorf. Hoe reageert Ayla op dit alles?

02-06-20 00:13:33
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Het kan nog omslaan, de 10e zal het twee maanden zijn na castratie en hoewel men spreekt van twee maanden is dat slechts een gok, het kan soms langer duren.

Wan's dochter, man en kinderen zijn hier een paar dagen, Loki heeft naar een van de kinderen gesnapt dus hij is verbannen naar buiten en mag de eerstvolgende dagen niet binnen en met niemand anders contact hebben dan met mij. (Klein blauw plekje op been, maar onduldbaar natuurlijk!)

Ayla begint er onderhand ook zenuwachtig van te worden. Ik zit met smacht op de muilkorven te wachten!!!!Laatste edit 02-06-2020 00:14

02-06-20 00:52:10
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Ai....Als hij nu ook al uit begint te vallen naar mensen...Da's niet goed Bert! Ik heb de derde Boxer die ik heb gehad daarom in laten slapen. Voor ons was het een ontzettend lief beest, maar als er andere kinderen achterom kwamen om te spelen, dan was ze niet meer zo lief. Toen ze een keer beet, ook maar een blauwe plek, toen heb ik ze daags erna naar de dierenarts gebracht. Die stelde een paar zeer gerichte vragen en adviseerde toen: In laten slapen...Nou betrof dit een teef, drie keer schijnzwanger geweest en door die hormoonswisseling agressief geworden. Ik heb haar toen in laten slapen..dat deed zeer, maar ik kon het gedrag van mijn hond niet meer garanderen naar anderen toe. Er kwamen veel kinderen over de vloer! Ik moest er niet aan denken dat het een keer uit de hand zou lopen. Die hond woog 45 kilo en stond bij die kindjes op ooghoogte! En een beet van een Boxer is niet mis...die scheurt weefsel los! Ik heb erom gejankt, maar ben nog steeds overtuigd van het goede van mijn beslissing..

02-06-20 01:02:49
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Mijn honden zijn totaal niet gewend aan kinderen dus op zich kan het te verklaren zijn. Duidelijk is wel dat ook Kaew en Ayla niets van kinderen moeten hebben, ze houden zich weg.

Ook was ik er niet bij hoe het gebeurde, de kinderen hadden de opdracht gekregen om de honden niet aan te halen en met rust te laten. Maar het jochie is 4 jaar, dus wie weet?

Loki is sinds gistermiddag buiten en blijft buiten totdat Mook en kids weg zijn, dat zal over twee dagen zijn.

Maar misschien komt de muilkorf vandaag binnen, Lazada heeft gemaild dat ze en route zijn.

Is alles bij elkaar wel een fucking drama hoor!! :(

02-06-20 01:13:54
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Dit soort dingen zijn gewoon verschrikkelijk...Je wilt het niet, je wilt je hond the benefit of the doubt geven..Maar aan de andere kant moet je je ogen ook niet sluiten. Ik hoop dat je muilkorf op tijd aankomt..En dat hij helpt!

02-06-20 01:22:57
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Een paar keer per jaar hebben we hier kinderen over de vloer, en dan nog maar voor enkele dagen. Dus ja, ik geef hem the benefit of the doubt met dien verstande dat hij vanaf nu natuurlijk zonder meer naar buiten gaat als de kids komen. Dat dan natuurlijk wel.

Die muilkorf helpt, hij is speciaal ontwikkeld om langdurig te kunnen dragen zonder de hond te belemmeren te kunnen drinken of hijgen. Dus in principe hoeft hij enkel af als hij gaat eten.

02-06-20 02:14:38
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.472
OTindex: 94.218
Ik ga me toch afvragen of er wat in dat koppie is misgegaan.
Toen onze buren nog niet zo lang naast ons woonden begon een van zijn honden ook rare kuren te vertonen, ook naar zijn vrouw en naar hemzelf.
Die hond is toen ook geëuthanaseerd en de dierenarts heeft toen de hersenen van het dier onderzocht.
En daar was wel degelijk iets gegroeid dat daar niet hoorde.
Over dat beest heb ik jaren geleden een blog geschreven.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 14 15 16 [17] 18 19 20 109 110 111 112

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven