hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-4 12:00 - 74446 artikelen - nu online 43 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 2 3 4 .... 19 20 21 [22] 23 24 25 109 110 111 112

Blog van KhunAxe

18-06-20 05:35:50
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@allone: Als kind heb ik mijn vingers gebrand aan de kachel, ondanks dat mijn ouders er mij voor waarschuwden de hete kachel niet aan te raken.

En zo heb ik in mijn lange leven ontzettend veel dingen proefondervindelijk geleerd. Doen we allemaal, klopt..

Dus ervaring telt inderdaad, maar in sommige gevallen missen mensen juist een stukje specifieke ervaring/kennis en gaan ze uit van wat anderen daarover te zeggen hebben.

En daar ligt het gevaar lieve vriendin!! Als je afhankelijk bent van informatie van derden dan dient die informatie correct te zijn!!

Ik lees dat mensen deze Floyd de dood gunden omdat hij maar liefst 5 vrouwen zou hebben verkracht!!

Vergis je niet, er zijn er die dat klakkeloos aannemen zonder erover na te denken!!

Ik heb zijn strafblad opgezocht en kan je verzekeren dat hij nooit is aangeklaagd of zelfs maar in de picture is geweest voor het verkrachten van een vrouw, laat staan vijf vrouwen. "Smearing", inderdaad, maar het zal je verbazen hoeveel mensen dit soort rotzooi voor zoete koek slikken!

Als je jezelf van commentaar onthoudt is er inderdaad niets mis mee als je onwetend en ongeïnformeerd bent, maar als je iets te zeggen hebt, zoals ik denk dat ik dat in dit geval heb, dan ben je het aan jezelf en anderen verplicht om zo goed mogelijk geïnformeerd te zijn alvorens een mening te geven.

Jij bent duidelijk totaal niet geïnformeerd, dat geef je zelf toe, dus waarom reageer je dan? Je weet er immers niets vanaf? 8O

En dit zeg ik echt in alle vriendschap hoor!! *)

.

Laatste edit 18-06-2020 05:55

18-06-20 05:42:21
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@allone, wij hebben een paar mangobomen, en daar vind ik dus niks aan :nee Geef mij maar een lekkere haring met uitjes! Het water loopt mij in de mond!

En ja hoor, ik weet dat men oorspronkelijk de haring zonder uitjes dient te eten, maar ik vind het gewoon lekkerder ;)

afbeelding

18-06-20 06:58:13
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.857
OTindex: 90.706
@KhunAxe:
Quote @KhunAxe:
Jij bent duidelijk totaal niet geïnformeerd, dat geef je zelf toe, dus waarom reageer je dan? Je weet er immers niets vanaf? 8O
met deze opmerking en de rest van je reactie geef je me alleen maar gelijk: het is tijdverspilling om je met die smearing bezig te houden, want het is niet eens waar.. Dat was mijn reactie en ik blijf er bij  ;)

Natuurlijk, als het je interesseert kun je er urenlang over lezen, maar wat is het nut?

Smaken verschillen :D Zowel wat betreft mangos als kennis *)

Laatste edit 18-06-2020 07:01

18-06-20 07:25:51
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@allone: "Natuurlijk, als het je interesseert kun je er urenlang over lezen, maar wat is het nut?"

Wat is het nut van een boek lezen? Van het luisteren naar muziek, het kijken van een programma? Zoveel dingen kunnen nuttig zijn. Mits het de interesse heeft natuurlijk. Ik ken mensen die meditatie een uitermate zinloze tijdverspilling vinden. Ik had leerlingen die begonnen te kreunen en te klagen als ik een meditatieoefening aankondigde :D

18-06-20 07:29:05
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.857
OTindex: 90.706
@KhunAxe: :ja Ja idd, smaken verschillen. Als je bij voorbaat weet dat n boek over n bepaald onderwerp je niet interesseert, ga je dan toch t hele boek lezen om er achter te komen dat t je écht niet interesseert?  ;)

18-06-20 07:38:05
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@allone: Ik zal nooit een boek lezen over het 'Seksleven Van De Rode Bosmier', klopt, maar een boek over de Amerikaanse slavernij, 'Roots' van Alex Haley, staat op mijn te lezen lijst. Hoewel uiteindelijk het boek over de bosmier eigenlijk interessanter zou kunnen zijn dan Roots? Ik moet het zelf ondervinden.

Dat is het probleem van andermans meningen overnemen; Ik heb de meest vreselijke filmrecensies gelezen over films die ik geweldig vond 8O Of Himmelhoch jauchzende recensies van films waarbij ik zowat in slaap viel.

Het geval van George Floyd interesseert mij omdat het de kracht van (valse) informatie en de kracht van het internet aantoont, op een negatieve manier.

.

Laatste edit 18-06-2020 07:41

18-06-20 08:13:55
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.580
OTindex: 7.907
@KhunAxe: Voor het beschrijven van het seksleven van de rode bosmier heb je geen heel boek nodig. De koningin wordt in één bruidsvlucht door een aantal mannetjes bevrucht en kan met die voorraad 10 tot 25 jaar toe. De mannetjes sterven onmiddellijk na de daad. Einde verhaal.  ;)

18-06-20 08:38:37
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@venzje: Party Pooper! (6)

18-06-20 10:13:56
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.857
OTindex: 90.706
@venzje: :D :jeej

@KhunAxe: ja.. dat heb ik met boeken; als je t moet geloven zijn alle boeken geweldig en bestsellers, maar er zijn er maar weinig t lezen waard.  ;)

En dat ben ik met je eens ja, het is de moeite waard om te onderzoeken hoe 'onwaar nieuws' verspreid wordt dmv internet. En ook de media..
Daarom houd ik me voornamelijk bij WMR (a). Genoeg kritische leden hier :D

18-06-20 10:20:08
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189

18-06-20 10:34:35
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.857
OTindex: 90.706

20-06-20 01:03:16
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.261
OTindex: 2.474
@allone: Gut, dan heb ik me toch een partij boeken die het lezen niet waard zouden zijn! En ik vind ze stuk voor stuk het lezen waard...:)

20-06-20 01:19:51
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Daarom is het altijd gevaarlijk om blind te varen op andermans mening. Ongeacht het onderwerp!

Je kunt meningen en recensies meenemen in een eerste overweging, maar daarna zal toch persoonlijke smaak moeten bepalen of een boek, film, muziekstuk of zelfs gerecht naar jouw smaak is..

Ik heb zowat aal Stephen King boeken gelezen, sommige waren geweldig, andere waren saai en slaapverwekkend.

Zijn Donkere Toren epos vind ik eerlijk gezegd maar zozo, anderen vinden het zonder meer zijn Magnum Opus. En daar ga je ;)

.

20-06-20 01:30:43
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.261
OTindex: 2.474
@KhunAxe: Ik heb moeten wennen aan de Donkere Toren, maar als je alle delen meteen achter elkaar leest zit je helemaal in het verhaal.
En toevallig heb ik vanavond weer eens een keer The Green Mile op tv gekeken. Ja, dat is een geweldige film en ook het boek is heel goed! Een van de weinige keren dat ik de film eigenlijk beter vind dan het boek. Met Tom Hanks, Michael Clarke Duncan en David Morse, onder anderen..
Overigens, ik heb alle boeken van Stephen King en ik kan me er geen een indenken wat saai en slaapverwekkend zou zijn? Vertel!Laatste edit 20-06-2020 01:55

20-06-20 01:40:52
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Ik heb die serie zo ongeveer in een keer gelezen, maar dan nog, het is niet mijn dingetje.. ik kon er niet echt inkomen zeg maar. :nee

The Green Mile heb ik al zeker 3x gezien!

Maar volgens mij deed Michael Duncan Grant niet mee hoor, dat was een andere film :D Michael Clarke Duncan deed wél mee ;)

Over Michael Clarke Duncan:

Michel woonde bij mij op Samui en op zekere dag kwam hij helemaal opgefokt van de adrenaline thuis van boodschappen doen!

Wat blijkt? Hij lette niet goed op toen hij een 7/11 binnen ging en botste finaal tegen een massief eiken boom! Hij kaatste gewoon terug met z'n 65 kilootjes! :)

Toen hij opkeek bleek dat hij frontaal tegen Michael Clarke Duncan was gebotst! Hakkelend verontschuldigde Michel zich maar Michael was cool, "Don't worry little man", zei hij met zijn diepe basstem tegen Michel.. Hij heeft nog even met hem gepraat en was er helemaal ondersteboven van :D

Dat was overigens de tweede keer dat hij een beroemdheid tegenkwam waar hij een babbeltje mee kon maken. Zo heeft hij eens in de Tesco een keuvel gehad met Sir Ian Holm, de gisteren overleden acteur. Ook die man scheen zeer vriendelijk geweest te zijn, absoluut geen kapsones :nee

.Laatste edit 20-06-2020 02:26

20-06-20 01:50:37
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.261
OTindex: 2.474
@KhunAxe: Je hebt gelijk...Eventjes de focus kwijt..
Michael Clarke Duncan, geweldige acteur...Helaas te vroeg overleden..
Sir Ian Holm, ook een geweldig acteur...Gelukkig wel een respectabele leeftijd bereikt!
Eerdere reactie aangepast.

Laatste edit 20-06-2020 01:53

20-06-20 02:23:59
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: "...Eventjes de focus kwijt..."

De leeftijd? (A) :D

Enne, wat was die eerdere reactie? Zat je op mij te foeteren?? _O- :D *)

.

Laatste edit 20-06-2020 02:27

20-06-20 02:29:15
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
===========================================

20-06-20 02:35:55
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Grand Coucal
.
.
Ach, kwam gisteren terug van de markt en ik zag een Grand Coucal aan de andere kant van de weg zitten. Ik schonk er verder geen aandacht aan, hij zat immers aan de andere kant.

afbeelding

Neemt die sukkel ineens een vliegende start, pats, rent/vliegt recht onder mijn wiel. Ik ging er met allebei de wielen overheen, ik kon het niet helpen. Het gezamenlijk gewicht van Wan, mijzelf en de scooter is minstens 200 kilo, het beestje had geen schijn van kans.. Sorry..

Jaah, hoor ik jullie zeggen, maar je eet toch ook kip? Klopt, ik heb er dan ook geen moeite mee om een dier te doden als het om een zinvolle reden is, zoals opgegeten worden, dat is tamelijk zinvol, (nee, niet voor de kip, maar shit happens)..

Maar roadkill vind ik altijd zo zonde, zo'n beestje sterft een nutteloze dood.

Het gebeurt mij gelukkig niet vaak, knock on wood...

20-06-20 05:27:05
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.628
OTindex: 94.586
Je mag nog blij zijn dat jullie niet onderuitgegaan zijn door dat beest onder je wielen.
Ik kan me voorstellen dat zoiets héél onvoordelig kan uitpakken!

En war boeken betreft:Ik lees graag boeken van Nicci French en ook van Ruth Rendell.
Maar laats had een van Rendell een boek.... Ik zat me tot de laatste bladzij af te vragen waar het nou over ging. En daarna begon ik me af te vragen waarom ik dat boek helemaal uitgelezen had. #no

Laatste edit 20-06-2020 05:34

Laatste edit 20-06-2020 05:34

Laatste edit 20-06-2020 05:47

20-06-20 05:40:35
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Mamsie: Hahaaa.. Dat ken ik! Het boek of de film is eigenlijk niet echt boeiend maar we kijken/lezen tot het eind omdat we toch willen weten hoe het afloopt :P

Van Nicci & French heb ik enkele boeken gelezen.. Mwah..

En van Rendell klopt natuurlijk wel, het zijn tenslotte Ruth Rendell Mysteries. Dus voor jou een echt mysterie :D

Die vogel had pure pech, maar ik ging er recht overheen dus gelukkig weinig kans op onderuitgaan omdat ik geen slingerende beweging maakte om hem te proberen te ontwijken. Dat zou sowieso niet gelukt zijn én het is een vrij zeker recept om op je bek te gaan. Wat dat betreft heb ik best wel veel plezier van het motorrijden wat ik in Nederland gedaan heb.

Het kan altijd fout gaan maar ik durf te stellen dat ik een ervaren motorrijder ben, en da's best wel handig ;)

.Laatste edit 20-06-2020 05:45

20-06-20 06:43:29
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.857
OTindex: 90.706
@KhunAxe: je eet wel kip, maar geen Grand Coucal ? Waarom hebben jullie hem niet opgegeten?  ;)
Quote @Mamsie:
En daarna begon ik me af te vragen waarom ik dat boek helemaal uitgelezen had.
Nog een keer lezen? :P

Van veel boeken lees ik alleen de eerste bladzijden. Als het me dan niet boeit, leg ik t weg. Finito. Als t me nauwelijks boeit, maar ik ben wel nieuwsgierig naar de afloop lees ik het laatste hoofdstuk. Heel soms nodigt dat dan uit om nog wat meer te lezen.

Eigenlijk vind ik weinig boeken boeiend geschreven.
Tegenwoordig. Vroeger las ik alles wel, en uit.
Of dat de leeftijd is?

Laatste edit 20-06-2020 06:45

20-06-20 06:55:58
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@allone: Ik eet qua gevogelte enkel kip, niets anders :nee

De Coucal kreeg 200 kilo over zich heen, die was vanbinnen hoogstwaarschijnlijk niet gebroken maar vermorzeld. Nee, ook daar begin ik niet aan. Los van het feit dat het best eens een 'vieze' vogel zou kunnen zijn? Niet alles met vleugels smaakt lekker :D

Ik lees als ik eenmaal begin nog steeds het boek uit maar als het een echt vervelende passage is dan 'scan' ik de pagina en begin pas weer met interesse te lezen als ik zie dat er wat staat te gebeuren.

Op dit moment heb ik dus zo'n boek, uitermate saaie passages vol zelfbespiegelingen en zelfbeklag van de hoofdpersonen worden afgewisseld met boeiende conversaties of gebeurtenissen.

Ik lees het uit want ik wil weten hoe het afloopt, plus is er een vervolg op, maar ik skip soms hele pagina's..

20-06-20 08:51:24
Beereekhoorn
Oudgediende


WMRindex: 1.218
OTindex: 8.454
Over lezen gesproken...... samen met mijn man hebben we zo een ruim 7000 boeken staan, Ikzelf houd van meisjesboeken en detectives ik verslind Diana Gabaldon. Heb vroeger Thomas Convenant gelezen, maar op een bepaald momentraakte ik ervanm in de war en heb die boeken weggedaan. Nederlandse literatuur en geschiedenis lees ik ook nog graag, momenteel lees ik 2 boeken tegelijk, dit kan in sommige tijden makkelijk 6boeken zijn, en soms helemaal niets. En omdat het toch gevraagd gaat worden, nee ik heb niet alle 7000 boeken gelezen, sommige niet omdat het onderwerp mij niet boeit of omdat ik de manier van schrijven mij niet vasthoud (voorbeeld Hella Haase, wel interessant onderwerp maar ik vind het net stroop om te lezen

Laatste edit 20-06-2020 08:51

20-06-20 09:17:05
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Beereekhoorn: Digitaal? Of heb je echt zo'n ouderwetse papieren bibliotheek? Met 7000 boeken ben je waarschijnlijk de grootste boekenbezitter van WMR, daar komen @Grouse en ik niet eens bij in de buurt 8O

Ik ben op dit moment Thomas Covenant aan het herlezen, 2e Kronieken, deel 2.. Af en toe taai, dus sommige pagina's scan ik snel doorheen. Na dit deel nog 1 deel in de 2e Kronieken, dan door naar de Laatste Kronieken.. Maar daarvan zijn w.s. de laatste twee delen niet vertaald dus misschien dat ik na de 2e Kronieken stop met Covenant, ik heb een hekel aan onaffe series..

.

Laatste edit 20-06-2020 09:18

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 19 20 21 [22] 23 24 25 109 110 111 112

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven