hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 14:00 - 74304 artikelen - nu online 38 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 2 3 4 .... 46 47 48 [49] 50 51 52 55 56 57 58

Blog van HoLaHu

31-08-21 00:27:33
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@yes_my_dear: Nee Meissie, het zit ons dit jaar niet mee..Mijn schoonmoeder, mijn schoonzus, Bert, een tante, een achterneef en nog een paar andere mensen die me dierbaar waren. En nou dit weer...Truus en Jan waren er mijn hele leven zowat..Ik was een jaar of 6 toen zij trouwden, kun je nagaan. Een paar jaar geleden hebben we hun 50-jarig huwelijk gevierd. Als meisje van een jaar of twaalf ging ik wandelen met hun dochtertje van 3 in de buggy...Dat was toen heel nieuwerwets! :)
Maar bedankt voor je lieve wensen...:) Dat doet goed..

31-08-21 00:32:31
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.068
tjeempie meis, sterkte....

31-08-21 08:10:48
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.541
OTindex: 7.901
@HoLaHu: Oei! Nou dit weer! De duvel schijt altijd op een hoop.

Ook hier vallen regelmatig mensen weg, dat hoort een beetje bij de leeftijd. Maar zo massaal als het bij jullie gaat is wel heel overdreven.
Ik kan er geen zinnige reactie op geven, maar ik denk aan jullie. Meer kan ik ook niet.

01-09-21 00:53:45
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@venzje: Dank je wel(L). Ja, laat ik het er op houden dat we 2021 vlug hopen te vergeten...

01-09-21 01:16:48
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@botte bijl: Dank je wel...:)

01-09-21 05:11:43
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.041
OTindex: 1.090
Vreselijk nieuws. Ik wist niets te zeggen,en dan zeg je maar niets.
Maar ik wens Truus en ook haar Jan en jullie natuurlijk veel sterkte.
Stiekem hoop je altijd op een lichtpuntje.

01-09-21 09:44:07
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.476
OTindex: 94.227
Het is wél een enorme bak ellende die dit jaar jullie brengt.....
Ik hoop dat je ook sterkte meekrijgt want dat kunnen jullie goed gebruiken...:(

01-09-21 09:44:07
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.476
OTindex: 94.227
Het is wél een enorme bak ellende die dit jaar jullie brengt.....
Ik hoop dat je ook sterkte meekrijgt want dat kunnen jullie goed gebruiken...:(

01-09-21 10:17:08
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
Quote @HoLaHu: :

29-02-20 23:12:06
Inmiddels is bekend dat er 7 mensen in Nederland besmet zijn met Corona. Ik was vandaag op het verjaardagsfeest van mijn oudste zoon en het gesprek ging hierover. Ik heb zoiets van: Mwah, het wordt ontzettend opgeblazen door de media, we moeten ons niet te druk maken. Anderen zeggen dan weer: Als de WHO (World Health Organisation) er zoveel aandacht aan besteed, dan moet er toch wel een kern van waarheid inzitten, dat het wel eens uit kan draaien op een wereldwijde ramp.
Ik ben benieuwd hoe jullie erover denken. Moeten we gaan hamsteren, heeft het nut om elkaar geen hand meer te geven, is de aandacht overdreven? Ik zie jullie reacties graag verschijnen! 


Ik vond het mooi dit terug te lezen.
Ik ben benieuwd hoe iedereen er nu over denkt. Was het overdreven? Viel het mee? Of was het erger dan je dacht?

01-09-21 10:26:09
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.041
OTindex: 1.090
@yes_my_dear, ik heb er helemaal geen last van gehad.
Ik heb wel mijn mondkapje opgehad. of het helpt weet ik niet,maar ik vond het wel altijd prettig dat ik er 1 ophad als er 1 smerig stond te hoesten in mijn buurt.
Ik heb gewoon gewerkt,achter glas, dus dat was ook veilig.
Ik ken wel mensen die zijn overleden aan corona, dus dan blijf je wel voorzichtig.
In het begin wel even thuis zeuren dat ze continu handen moesten wassen, want we moesten niet ziek worden. Zelfs nog 1 extra in huis gehad 3 maanden, want die was zijn baan kwijt en dus ook gelijk zijn woning.
Is het overdreven? Soms wel en sommige mensen doen heel paniekerig. Maar het is wel belangrijk dat je geen anderen besmet.
Je kan ook besmet zijn zonder het zelf in de gaten of er last van te hebben.

Laatste edit 01-09-2021 10:27

01-09-21 10:38:34
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.722
OTindex: 90.300
@yes_my_dear: het is een vervelende ziekte, het is altijd goed om voorzichtig te zijn, maar om het een pandemie te noemen en er constant zoveel aandacht aan te geven, en in het nieuws voortdurend met cijfers en experts enz. te komen, vind ik idd overdreven.

Laatste edit 01-09-2021 10:39

01-09-21 10:38:46
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.341
OTindex: 28.406
Quote @yes_my_dear:
Viel het mee? Of was het erger dan je dacht?
Voor mij persoonlijk vielen de maatregelen wel mee.
Nou ben ik, ook vanuit mijn beroep, geneigd stevig op mezelf te blijven en anderen hun eigen besognes te laten oplossen.
Het dichtst bij kwamen de maatregelen toen een matroos, die op de werf in Klapeida aan boord kwam, besmet bleek.

@allone: De definitie van een pandemie is een wereldwijde uitbraak van een infectieziekte. Als zodanig is de terminologie terecht.
Maar inderdaad, om nou te zeggen dat er niet belangrijkers in de hele wereld voorvalt...
Aanvankelijk wist niemand dat natuurlijk.
Wat mij wel opviel, en nog steeds opvalt, is dat veel van die deskundologen zonder kennis van zaken lopen te schreeuwen. Met een beetje achtergrondkennis prik je daar meestal wel doorheen.
Waarom niet toegeven dat je iets niet weet? In mijn ogen is dat geen schande.

Laatste edit 01-09-2021 10:42

01-09-21 11:08:15
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.541
OTindex: 7.901
Ik ben er genadig afgekomen, zeker als ik het vergelijk met mijn fysiotherapie-maat: een beer van een vent in de bloei van zijn leven, die veertien dagen in coma op de IC heeft gelegen.
Maar ik heb nog steeds geen idee of ik ooit weer de oude word.

01-09-21 11:39:47
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.722
OTindex: 90.300
Quote @Emmo:
@allone: De definitie van een pandemie is een wereldwijde uitbraak van een infectieziekte. Als zodanig is de terminologie terecht.
Als iedereen verkouden is of griep heeft, noem je het toch ook geen pandemie. Ik geef toe dat sommige mensen van covid erg ziek werden of stierven, maar dat gebeurt ook met een griepvirus.

Laatste edit 01-09-2021 11:40

01-09-21 12:36:14
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.341
OTindex: 28.406
@allone: Het wordt veelal geen pandemie genoemd, terwijl het dat wel is.

01-09-21 12:57:22
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.541
OTindex: 7.901
@allone: Met dat verschil dat een griep- of verkoudheidsvirus doorgaans niet zulke langdurige of zelfs blijvende beschadigingen achterlaat als bij dit virus nogal vaak het geval is.
Ik word ondertussen de vergelijkingen met een griepje zó kotsbeu!

Laatste edit 01-09-2021 12:58

01-09-21 13:04:27
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.041
OTindex: 1.090
Als er echt heel veel bedden en apparatuur op de IC erbij moeten dan is er echt wel iets meer aan de hand dan een griepje. Dus dat kan je niet met elkaar vergelijken.
Ik denk dat als je geen last van covid hebt gehad dat je je handen mag fijnknijpen.

03-09-21 01:08:07
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@yes_my_dear: Als ik dat bericht van mij nu terug lees denk ik alleen maar: hoe onwetend was ik toen? 7 mensen besmet..inmiddels zijn het er miljoenen! Nooit kunnen bedenken dat het dit soort impact zou hebben. Voor mij kwam het pas echt dichtbij toen een goeie kennis van me, van mijn leeftijd, zonder onderliggend lijden, binnen twee weken kwam te overlijden aan Covid..Ik ben blij dat nu iedereen in mijn omgeving, op een paar uitzonderingen na,is gevaccineerd. En als het noodzakelijk is dat er een derde vaccinatie moet volgen, dan meld ik me graag daar voor aan! :ja

03-09-21 01:33:07
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.068
@HoLaHu:
toen jij dat schreef, toen wist ik ook van niks. een maand later had ik -wat ik toen dacht- een fikse griep en weer wat later kwamen overal strenge regels, behalve hier in Zweden, waar mensen hun eigen verantwoordelijkheid moesten nemen....
dat was wel verhelderend. hier op het platteland leefden we bijna in quarantaine -deden we altijd al als iets niet vertrouwd was- terwijl veel mensen in de stad er -vergeleken met ons- op los leefden. dat was in de besmettingscijfers te zien 8O
in mijn omgeving hoefde niemand naar de IC, en er waren ook geen sterfgevallen, maar er zijn wel de nodige mensen -ik dus ook- die na zo een griep nog steeds niet helemaal fit zijn.
gelukkig doen ze ook hier aan vaccineren, en de mondkapjes die nooit verplicht waren -behalve in sommige winkels en zo- die worden nog steeds trouw gedragen, en zo houden ze ons op het platteland braveschapig, want we hebben aan de steden gezien wat er gebeurt als....

04-09-21 19:59:12
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
Voor mij persoonlijk is het ook meegevallen maar ik zie aan Lidwien wel hoe ziek ze is geweest en hoe lang de nasleep is.

Wat ik zelf minder vind is dat ze hier in Duitsland een testplicht hebben, ook als je gevaccineerd met. Ik ben onlangs begonnen met karate maar heb echt geen zin om elke week die test te doen.
Ik laat me testen als het nodig is, als ik ziek ben of bij iemand in de buurt ben geweest die ziek was.

Ik merk ook (bij mezelf zowel als anderen) dat mensen heel egoïstisch denken, alles goed als ik in december maar naar Engeland kan.
Ja ik mis mijn zusje supererg, maar ik heb haar nog, dus waarom zou ik het erop gokken en gaan terwijl ik het beter uit zou kunnen stellen.

04-09-21 21:25:16
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.722
OTindex: 90.300
Quote @yes_my_dear:
dat ze hier in Duitsland een testplicht hebben, ook als je gevaccineerd bent
logisch toch, gevaccineerden kunnen net zo goed het virus bij zich dragen, ziek worden en besmettelijk zijn als niet-gevaccineerden.
Maar ik hoop idd dat ze in NL relaxter blijven..
Nergens heen gaan wordt dan de andere optie, als je geen zin hebt om voortdurend te testen..

04-09-21 23:09:13
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
@allone: Nou in mijn optiek zou de vaccinatie een behoorlijke bescherming moeten geven. Je wordt een heel stuk minder ziek.

Ik zie die testplicht dan ook meer als: we mogen ongevaccineerde mensen niet weigeren, dus dan maar iedereen testen.
Maak er dan van dat je moet testen als je niet gevaccineerd bent of, voor mijn part helemaal niet testen.

Gewoon gezond verstand gebruiken. Voel je je niet lekker, thuis blijven en dan laten testen.

In Duitsland gaan de gratis testen er af, dus ik vind het ook behoorlijk geldklopperij.

05-09-21 00:08:22
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@yes_my_dear: Toevallig hebben we vandaag met de post de 2 gratis zelftests ontvangen, die iedereen in Nederland krijgt. Die tests doe je niet als je al klachten hebt, zoals verkoudheidsverschijnselen, want dan laat je je testen in de teststraat. Die test doe je als je naar een feest gaat met veel mensen of zo en als je dus geen klachten hebt. Omdat je ook Corona kunt hebben zonder klachten. Als de test positief is, dan ga je niet naar dat feest, maar blijf je thuis en maak je een afspraak in de teststraat. Nou maar hopen dat iedereen zich eraan houdt. :)

05-09-21 06:19:27
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.722
OTindex: 90.300

@yes_my_dear: mwah.
uit de Volkskrant:
Uitbraak in Israël toont aan: vaccinatie garandeert geen coronavrij bestaan
Dat het coronavirus ook kan blijven rondspoken in landen met een hoge vaccinatiegraad, blijkt wel in Israël. De voormalige wereldwijde koploper vaccinaties ziet de besmettingscijfers richting de vorige piek klimmen, en ook ingeënte Israëliërs belanden in het ziekenhuis. Toch zijn er duidelijke signalen dat prikken bescherming biedt.


Achter die laatste zin zou je een vraagteken kunnen zetten, want wat er op de lange termijn gaat gebeuren weet niemand.

Wat Duitsland betreft.. iemand had me uitgelegd waarom ze daar zo streng zijn, maar ik ben het weer vergeten. Sorry  ;)

06-09-21 00:57:36
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@allone: Ik neem aan dat jij je niet hebt laten vaccineren??

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 46 47 48 [49] 50 51 52 55 56 57 58

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven