hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 10:00 - 74302 artikelen - nu online 29 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 2 3 4 .... 18 19 20 [21] 22 23 24 55 56 57 58

Blog van HoLaHu

14-07-20 07:52:14
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.540
OTindex: 7.901
@HoLaHu: Een castratie omschrijven als vruchten afwerpen! _O-

14-07-20 16:53:54
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472

23-07-20 01:04:19
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
Vandaag moest Joy op controle bij de dierenarts. Het is twee weken geleden dat ze is gesteriliseerd. De afgelopen week heeft ze geen rompertje meer aan gehad, dat ging prima! Ze taalde niet meer naar de wond, begon wel weer meer te spelen en uiteraard te apporteren, want dat vindt ze geweldig! Ze was ook niet bang bij de dierenarts en dat vond ik wel fijn. Soms zie je wel eens dat dieren, na een minder prettige ervaring bij de dierenarts, dat ze bang worden als je de praktijk in gaat. Maar Joy wandelde heel op haar gemak de praktijk binnen, kwispelde vriendelijk tegen de assistente en ging heel vrolijk de behandelkamer binnen. Alleen toen ze op de behandeltafel moest werd ze wat zenuwachtig...Maar de dierenarts gaf haar wat hondensnoepjes en knuffels ( "Je bent zó'n braaf beestje hè !) en toen was het alweer helemaal goed!
Het operatiewondje is heel goed genezen, als je niet weet dat ze geholpen is zie het zelfs niet, de hechtingen lossen vanzelf op.
Kortom: Alles is prima! :)

23-07-20 01:15:37
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Ik had niet anders verwacht, zo'n operatie stelt echt niets voor :nee Mijn Kaew is dus zo'n hond, nadat hij aan huidkanker was geopereerd heeft hij een gezonde afkeer van de dierenarts gekregen ;)

23-07-20 13:20:45
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Een risico heb je natuurlijk altijd bij een operatie. Afgelopen maandag bracht mijn nicht haar Duitse dog van 16 maanden naar de dierenarts om te laten castreren. De operatie verliep vlot, na een paar uur was King weer thuis. Maar hij bleef heel groggy...Nou ja, hij zal het er wel afslapen, dacht mijn nicht. Toen zij en haar man dinsdagsmorgens beneden kwamen, lag King dood in zijn bench. Waarschijnlijk is hij allergisch geweest voor een stofje wat in het narcosemiddel zat...Een kerngezonde, schitterende hond. Toch heel zuur als je die op zo'n manier af moet geven.

23-07-20 13:31:19
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Dat is inderdaad heel erg zuur :[ Ik heb het meegemaakt met Tosca, ook zij overleed na een operatie zonder volledig tot bewustzijn te zijn geweest.

Inderdaad, zelfs het trekken van een kies kan in extreme gevallen tot de dood leiden, helemaal waar.

Maar normaliter zal een castratie of hysterectomy niet tot de dood van je geliefd huisdier leiden. King was één op de 10.000 of zo. Koop je natuurlijk niks voor, maar helaas, shit happens..

Loki heb ik 3 maanden geleden laten castreren, na een paar uur liep hij zijn ballen al te zoeken :P :)

Bij Loki ben ik er bijgebleven: Eerst een spierverslapper in zijn bil en toen hij na 10 minuten een beetje groggy werd ging het slaapmiddel er in. Binnen 20 seconden was hij out.

Op een keukentafel, buiten aan de straat, heeft de dierenarts zijn testikels verwijderd en een paar hechtingen gezet, totale duur? Misschien 6 minuten.

Daarna achter in de pick-up en naar huis, op zijn zij gelegd, zijn tong uit zijn bek getrokken en opzij gehangen, (honden slikken soms hun tong in als ze onder narcose zijn en stikken dan). Geen water laten drinken maar af en toe zijn tong bevochtigd. Na een uur of twee was hij wakker en nog weer twee uur later liep hij al rond.

.Laatste edit 23-07-2020 13:40

23-07-20 23:46:24
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Ja, hier blijven de honden bij de dierenarts totdat ze helemaal bij hun positieven zijn. Toen we Joy op gingen halen kwam ze zelf gewoon lopend aan de riem weer de behandelkamer uit.

24-07-20 01:41:17
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Dat is eigenlijk een beetje in tegenspraak met wat je vertelde over King?

Die was duidelijk nog niet bij zijn positieven toen jouw nicht hem ging ophalen 8O Of heb je het uitsluitend over jouw eigen dierenarts?

Persoonlijk vind ik het wel fijn dat ik er zelf bij ben, zo heb ik ook de hele operatie bij Kaew gevolgd. Je hoort ook nogal eens over dierenartsen die als het baasje er niet is gemeen tegen de huisdieren zijn en ze zelfs slaan..

Martin Gaus is ook zo'n pleurislijer, buiten beeld mishandeld hij de honden om ze gehoorzaam te maken, etterbak!

24-07-20 23:39:14
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Oh, King was wel bij en kon lopen, maar hij bleef nogal groggy. Suf dus. Nou was Joy dat ook nog wel een uur of wat hoor. Die heeft ook nog veel geslapen nadat ze weer thuis was.
Dat dierenartsen gemeen zijn tegen honden heb ik nog nooit meegemaakt. Ik ben bij mijn vorige dierenarts weggegaan, omdat ik haar te zakelijk vond, niet zo betrokken bij de dieren die ze behandelde. Toen ons Nizza op vrij late leeftijd nog geopereerd moest worden zei ze, toen ik aarzelde: Het kost 400 euro! Maar daarom aarzelde ik niet....Ik vroeg me af of je een beestje van 12 jaar oud dat nog aan moest doen. De dierenarts die ik nou heb heeft het niet over geld, die heeft het over het dier zelf. En toen we ons Nizza in moesten laten slapen was dat heel betrokken, naar ons Nizza toe, maar zeker ook naar ons toe. We kregen een paar dagen daarna een heel persoonlijk kaartje, met een gedicht erop, en de naam Nizza, met haar geboortedatum en de datum van haar overlijden.
En het eerste wat ze zei toen we met Joy bij haar kwamen voor de eerste controle, daags nadat we haar gekocht hadden, was: Oh, wat vind ik dát leuk! Dat jullie tóch weer een ander hondje gelukkig willen maken!...Het zijn die kleine dingen...:)

24-07-20 23:55:25
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Begrijp me niet verkeerd! Ik ben er van overtuigt dat veruit de meeste dierenartsen dierenliefhebbers zijn, absoluut!

Maar ik heb ook filmpjes gezien, gemaakt met verborgen camera's waarop te zien valt hoe dierenartsen, groomers en africhters de dieren mishandelen omdat ze niet luisteren of meewerken!

Martin Gaus noemde ik al, de klootzak. En zo is er die Amerikaanse 'Dog Whisperer" Cesar Millan die eveneens vreselijk door de mand is gevallen :@

We dienen er op te kunnen vertrouwen dat de mensen waaraan wij onze geliefd huisdier toevertrouwen net zo lief is voor het dier als wij.. Helaas schort het daar nogal eens aan.

Ik ben daarom een voorstander van vertrouwen, maar wél controleren! Dus indien mogelijk blijf ik altijd erbij als een van mijn dieren een procedure moet ondergaan.

Dit allemaal gezegd hebbende bedoel ik natuurlijk niets persoonlijks tegen jouw dierenarts, ik ben er zeker van dat het een schatje voor dieren is en ik vertrouw op jouw oordeel.. Maar nogmaals, we kunnen helaas niet iedereen vertrouwen :nee

25-07-20 00:20:30
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Het feit dat ons Joy daar weer heel vrolijk binnenwandelde zei me genoeg!
Wat ook helpt is dat ik haar persoonlijk ken, ze woont in mijn voormalige wijk, ze heeft zelf een heel lief hondje en twee schattige kinderen....:)

25-07-20 00:26:06
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Zo ik al schreef lieverd, ik bedoelde uitdrukkelijk niet specifiek jouw dierenarts ;)

Mijn Kaew is doodsbang van Nuria, de Russische dierenarts die hem geopereerd heeft aan zijn huidkanker. Ik ben er elke minuut bij geweest, ook tijdens latere controles. Ze was consequent vriendelijk tegen Kaew, toch zat hij te bibberen als een schoothondje als hij haar zag aankomen.

Zo zie je maar...

25-07-20 00:51:59
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Ja, honden kunnen gewoon soms raar reageren....:)
Ik wist dat trouwens niet van Martin Gaus en ook niet van die hondenfluisteraar...Cesar? Ik heb wel een keer een filmpje van hem op Youtube gezien, dat hij werd gebeten door een hondje..:P

25-07-20 01:03:59
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Beiden zijn in het verleden door de mand gevallen..

Maar dan nog, het is een publiek geheim dat vele 'dierenliefhebbers' eenmaal de camera uitstaat niet zo lief meer zijn :nee

25-07-20 01:17:13
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Erg is dat eigenlijk...Gaan ze door het leven als dierenliefhebbers..en dan blijkt dat ze helemaal niet zo lief zijn voor dieren. Nou, in onze omgeving is iedereen lief voor dieren. Er zijn wat mensen die niks met dieren hebben en dat is ook prima..We dringen het hen niet op, dierenliefde kun je tenslotte niet dwingen.

29-07-20 00:24:13
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
==========================================

29-07-20 00:46:26
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
Vandaag heb ik officieel afscheid genomen van PostNl. Ik heb twee jaar in de ziektewet gezeten, ben nu volledig afgekeurd en vandaag kwam mijn teamleider op bezoek om me de nodige papieren voor het Uit Dienst Treden te laten ondertekenen. De financiële papierwinkel is al in gang gezet, over een paar dagen ontvang ik mijn laatste loon, een ontslagvergoeding en de uitbetaling van mijn vakantie-uren.
Ach, het geldschip zal niet komen binnenvaren, maar het is een aardig douceurtje..
Tot mijn grote verrassing stonden er vanmiddag ook 2 oud-collega's aan de deur! Ze vonden dat ik toch een waardig afscheid verdiende en kwamen met bloemen en bonbons. Ik vond het zó leuk! Toen 5 minuten daarna mijn teamleider aankwam, ook al met bloemen en bonbons, werd het bijna een feestje! We hebben met zijn vieren koffie en thee gedronken, herinneringen opgehaald, vreselijk gelachen en zo werd mijn afscheid van PostNl toch nog heel gezellig en memorabel...:ja

29-07-20 00:52:16
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Goh, toen ik ontslagen werd bij Justitie kreeg ik geen bloemen en bonbons.. Maar ook ik zat al heel lang thuis voordat ik werd afgekeurd en dan verwateren zulke dingen. Mooi dat dit bij jou niet zo is gegaan! Toppie hoor, toch een leuke blijk van waardering ok

Veel succes met je aanstaande studie en ik bid dat je geen gedonder met het UWV zal krijgen, (zal wel niet, maar ik haat het UWV nu eenmaal).

28 juli 2020, een nieuw begin voor jou.. *)

29-07-20 00:58:45
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Nee hoor, ik krijg geen gedonder met het UWV, want daar ben ik helemaal klaar mee, afgezien dan van het feit dat ik van hen mijn maandelijkse invaliditeitsuitkering krijg. Ik hoef niet meer te solliciteren, hoef geen rekenschap af te leggen of wat dan ook. Tot aan mijn pensioen betaalt het UWV mijn uitkering en daar hoef ik niks voor te doen. De papieren hiervan heb ik al binnen, het staat zwart op wit!

Laatste edit 29-07-2020 01:00

29-07-20 01:00:48
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Ik help het je hopen.. Ik dacht ook dat ik klaar was met hen. Maar goed, laten we niet gaan doemdenken :nee

29-07-20 01:02:07
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Hoe zo liep dat bij jou anders? Ik weet graag wat ik eventueel kan verwachten...:P

29-07-20 01:25:05
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Ik hou het kort omdat ik dit verhaal al erg vaak heb verteld, maar het komt hier op neer:

Mijn advocaat heeft niet minder dan 6 (zes!) kort gedingen en rechtszaken aangespannen tegen het UWV. We hebben ze allemaal gewonnen. Zegt genoeg denk ik? Wees gewoon heel erg voorzichtig en als iemand van het UWV je een hand geeft vergeet dan niet je vingers na te tellen 8O

29-07-20 01:40:51
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Ja, dat heb ik inderdaad begrepen uit jouw verhalen. Maar ik heb nu een brief gekregen van het UWV, dat ik 80/100% afgekeurd ben, dat ik een IVA krijg (invaliditeitsuitkering) tot aan mijn pensioengerechtigde leeftijd. Ik heb zwart op wit dat ik niet meer te herplaatsen ben gezien mijn beperkingen. Wat kunnen ze nou dan nog doen om dat ongedaan te maken?

29-07-20 01:46:26
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Weet ik niet, misschien helemaal niets. Ik zeg het enkel om je er van te doordringen dat je goed moet opletten met het UWV, meer niet. Zo heeft het UWV indertijd 'verzuimd' mij er op te attenderen dat ik recht had op een soort aanvullende uitkering.. Oeps.. (En ja, dat was inderdaad de verantwoordelijkheid van het UWV, was één van de rechtszaken die ik heb gewonnen).

29-07-20 01:54:19
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Ik hou het in de gaten, zal mijn broer er nog eens op aanspreken, die is een expert geworden nadat zijn vrouw 5 jaar heeft moeten knokken voor wat mij nou na drie telefoongesprekken in de schoot geworpen is..

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 18 19 20 [21] 22 23 24 55 56 57 58

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven