IQ/EQ | |
26-01-07 22:03:25 | Ikke![]() ![]() ![]() WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
BNN IQ test EQ Test LET OP! Hecht niet teveel waarde aan de getallen die uit deze tests komen rollen. Voor 'n echte betrouwbare test moet je naar 'n psycholoog gaan Mijn IQ is 142. Dit wordt omschreven als hoogbegaafd. Dit is echter 'n verradelijke term, bijvoorbeeld: ik ben heel goed in talen. Ik zie heel makkelijk verbanden in woorden uit verschillende talen en grammaticale structuren heb ik zo onder de knie. Wiskunde en ruimtelijk zijn hele andere verhalen: daar heb ik redelijk grote moeite mee (alhoewel mijn inzicht in de loop der jaren wel gegroeid is). Intelligentie is hoe dan ook een best wel vaag gebied. Sommige mensen denken dat een hoog IQ gepaard gaat met veel weten. Anderen (waaronder ikzelf) vinden dat IQ het probleemoplossend vermogen aangeeft en het vermogen om verbanden te leggen tussen alle informatie die je dagelijks tegenkomt. Veel weten is leuk, maar als je geen verbanden kunt leggen heb je er weinig aan (tenzij je van feitenquiz naar feitenquiz rent ![]() Mijn EQ is, zoals bij meer hoogbegaafde mensen het geval is, vrij laag. Ik leg moeilijk contact met mensen, stel me gesloten op en heb moeite met het verwoorden van mijn gedachtes en vooral mijn gevoelens. | |
26-01-07 22:05:25 | Jatser![]() Erelid WMRindex: 311 OTindex: 2.295 Wnplts: Maastricht |
dat heb ik ooit gedaan.. IQ 138 | |
26-01-07 22:06:27 | Mmore![]() ![]() ![]() WMRindex: 1.439 OTindex: 15.022 |
Uit de IQ test van BNN kwam 136, EQ-test van 123test.nl geeft het volgende:Je score op de EQ test Totaalscore In het algemeen is je emotionele intelligentie gemiddeld. Dat wil zeggen dat je vrij goed om kunt gaan met de emoties van jezelf en anderen. Emotionele intelligentie bestaat uit 5 aspecten. Hieronder kun je zien hoe je op elk van deze aspecten scoort en waar eventueel zwakke plekken zitten. Intrapersoonlijke eigenschappen Je hebt gemiddelde intrapersoonlijke eigenschappen. Dat wil zeggen, je bent je redelijk bewust van jezelf en je gevoelens en staat behoorlijk goed op eigen benen. Soms nog kun je het moeilijk vinden om jezelf en je gevoelens te accepteren. Het kan zijn dat je te hoge eisen stelt aan jezelf, of je teveel laat intimideren door andere mensen. Het kan dan helpen om je te beseffen dat je prima bent zoals je bent en dat mensen met een grote mond niet beter zijn dan jij. Interpersoonlijke eigenschappen Je hebt gemiddelde interpersoonlijke eigenschappen. Dat wil zeggen, je bent behoorlijk goed in staat om sociale contacten aan te gaan en te onderhouden. Soms kan het echter gebeuren dat je anderen niet goed aanvoelt of onbedoeld de verkeerde signalen afgeeft. De kans is groot dat je op zo'n moment niet goed in je vel zit. Zorg je goed voor jezelf en voel je je lekker, dan voel je je ook happy bij anderen. Aanpassingsvermogen Je hebt een gemiddeld aanpassingsvermogen. Je reageert behoorlijk snel en adequaat op veranderende omstandigheden en onverwachte problemen. Soms kun je echter aan jezelf twijfelen of bang zijn dat je het niet aan kunt. Je kunt dan een foute inschatting maken of problemen voor je uitschuiven. Op zich is dat helemaal niet erg, iedereen doet dat wel eens. Op zo'n moment kan het helpen om wat meer in je eigen kracht te geloven: de kans is groot dat je een stuk sterker bent dan je denkt. Stressmanagement Je bent redelijk stressbestendig. Zit het tegen dan laat je je niet snel ontmoedigen of meeslepen door angst. Soms kun je echter het overzicht verliezen. Het kan dan helpen om het hoofd koel te houden en oog te hebben voor het grotere geheel. Bedenk je bijvoorbeeld hoe het zou zijn om hier over 10 jaar op terug te kijken. Misschien lijkt je probleem van nu dan wel een onbenulligheid. Stemming Meestal is je stemming goed. Je voelt je redelijk tevreden en gelukkig met je leven. Soms kan er echter van binnen iets knagen. Het kan zijn dat er iets ontbreekt in je leven: liefde of een leuke baan. Misschien ook zit je gevoel van onvrede van binnen. Het lukt je niet om echt gelukkig te zijn met wat je hebt. Het kan dan zijn dat je te hoge eisen stelt aan jezelf of het leven. | |
26-01-07 22:19:36 | Theetje![]() ![]() ![]() WMRindex: 460 OTindex: 24.162 T |
mijn eq staat op mijn blog ![]() mijn iq is 2 keer gemeten, door psychologen. de eerste keer 115 de 2e 125 | |
26-01-07 22:48:29 | my-angel![]() ![]() ![]() WMRindex: 564 OTindex: 11.965 S |
IQ = 116 (heb over de laatste week 3 verschillende testen afgenomen, lagen elk rond de 115/116) Intrapersoonlijke eigenschappen Je hebt gemiddelde intrapersoonlijke eigenschappen. Dat wil zeggen, je bent je redelijk bewust van jezelf en je gevoelens en staat behoorlijk goed op eigen benen. Soms nog kun je het moeilijk vinden om jezelf en je gevoelens te accepteren. Het kan zijn dat je te hoge eisen stelt aan jezelf, of je teveel laat intimideren door andere mensen. Het kan dan helpen om je te beseffen dat je prima bent zoals je bent en dat mensen met een grote mond niet beter zijn dan jij. Interpersoonlijke eigenschappen Je hebt gemiddelde interpersoonlijke eigenschappen. Dat wil zeggen, je bent behoorlijk goed in staat om sociale contacten aan te gaan en te onderhouden. Soms kan het echter gebeuren dat je anderen niet goed aanvoelt of onbedoeld de verkeerde signalen afgeeft. De kans is groot dat je op zo'n moment niet goed in je vel zit. Zorg je goed voor jezelf en voel je je lekker, dan voel je je ook happy bij anderen. Aanpassingsvermogen Je hebt een gemiddeld aanpassingsvermogen. Je reageert behoorlijk snel en adequaat op veranderende omstandigheden en onverwachte problemen. Soms kun je echter aan jezelf twijfelen of bang zijn dat je het niet aan kunt. Je kunt dan een foute inschatting maken of problemen voor je uitschuiven. Op zich is dat helemaal niet erg, iedereen doet dat wel eens. Op zo'n moment kan het helpen om wat meer in je eigen kracht te geloven: de kans is groot dat je een stuk sterker bent dan je denkt. Stressmanagement Je bent redelijk stressbestendig. Zit het tegen dan laat je je niet snel ontmoedigen of meeslepen door angst. Soms kun je echter het overzicht verliezen. Het kan dan helpen om het hoofd koel te houden en oog te hebben voor het grotere geheel. Bedenk je bijvoorbeeld hoe het zou zijn om hier over 10 jaar op terug te kijken. Misschien lijkt je probleem van nu dan wel een onbenulligheid. Stemming Meestal is je stemming goed. Je voelt je redelijk tevreden en gelukkig met je leven. Soms kan er echter van binnen iets knagen. Het kan zijn dat er iets ontbreekt in je leven: liefde of een leuke baan. Misschien ook zit je gevoel van onvrede van binnen. Het lukt je niet om echt gelukkig te zijn met wat je hebt. Het kan dan zijn dat je te hoge eisen stelt aan jezelf of het leven. hmm, lijkt me een nette combinatie ![]() | |
26-01-07 23:03:42 | Erik Jan![]() Senior lid WMRindex: 146 OTindex: 180 Wnplts: Elburg |
Ik zat iets onder de 140, 138 ofzo. Quote: Anderen (waaronder ikzelf) vinden dat IQ onder andere het probleemoplossend vermogen aangeeft en het vermogen om verbanden te leggen tussen alle informatie die je dagelijks tegenkomt. Veel weten is leuk, maar als je geen verbanden kunt leggen heb je er weinig aan (tenzij je van feitenquiz naar feitenquiz rent ) Helemaal mee eens. ![]() | |
26-01-07 23:10:11 | ikky![]() ![]() ![]() WMRindex: 705 OTindex: 8.854 |
Your Score: 46 45 - 54 Congratulations! You have very high emotional intelligence. This is good news! EQ counts for twice as much as IQ and technical skills combined in determining who will be a star performer. Your level of EQ likely has been and will be a driver of your high performance for years to come. Areas to work on: While you are doing well - don't forget to take time out of your busy day-to-day activities to stop and reflect on what brings you the greatest meaning in your life. If we fail to do this on a regular basis, we risk becoming tranquilized by the trivial. Sedated by the small details. Yes, deadlines need meeting and goals must be achieved. But if we are working toward goals that are not in alignment with our key values and greater purpose, we face becoming hostile and cynical - losing the reason we are doing 'all of this' in this first place! This translates into less joy and enthusiasm for our work - resulting in a diminished ability to be effective, at ease, and on purpose. As William James said: I have no doubt whatever that most people live, whether physically, intellectually, or morally, in a very restricted circle of their potential being. They make use of a very small portion of their possible consciousness... much like a man who, out of his whole body organism, should get into the habit of using and moving only his little finger... We all have reservoirs of life to draw upon, of which we do not dream. | |
26-01-07 23:29:47 | Mmore![]() ![]() ![]() WMRindex: 1.439 OTindex: 15.022 |
This is good news! EQ counts for twice as much as IQ ![]() | |
27-01-07 00:34:24 | Tim-kun![]() Erelid ![]() WMRindex: 238 OTindex: 1.981 |
mijn IQ was ooit 147 toen ik op de basisschool zat, had toen ook een klas overgeslagen, ik ben toen ook officieel getest en daarvan weet ik dat deze IQ testen eigenlijk helemaal niks voorstellen en geen echt goed beeld geven. waarom? sommige mensen zijn gewoon goed in taal maar soms zelfs met een hoog IQ kun je zuigen in taal en die vragen fout hebben. veel van die IQ testen bevatte algemene kennis, misschien heb je net van te voren ervan gehoord of geleerd op geoefend, dan weet je het toevallig bij de test. Bij echte IQ testen daarintegen, testen ze alleen vooral het geheugen en ruimtelijk inzicht, wat kan je geheugen vasthouden? hoe snel zie je bepaalde dingen en ruimtelijke inzichten? iets wat je alleen goed zou moeten kunnen met een bepaald IQ en niet kan aanleren, dat moet je hebben. nooit iets van taal vragen of kennis vragen, die kun je aanleren. ook wat veel mensen niet weten of misschien wel is dat mensen met een hoog IQ vaak een laag EQ hebben, ik dus ook helaas..en veel mensen met een hoog IQ hebben dus ook last van bepaalde psychishce problemen zoals autisme, aspergers en borderline. en ja zelf heb ik helaas ook een lichte vorm van aspergers. ben ik niet trots op maar ja moet er mee leven ![]() ![]() | |
27-01-07 02:16:35 | heraux![]() Oudgediende ![]() WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
The Paradox of being right Nobody around to prove it *smile* | |
27-01-07 08:18:06 | Ikke![]() ![]() ![]() WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Quote Tim-kun: Bij echte IQ testen daarintegen, testen ze alleen vooral het geheugen en ruimtelijk inzicht, wat kan je geheugen vasthouden? hoe snel zie je bepaalde dingen en ruimtelijke inzichten? iets wat je alleen goed zou moeten kunnen met een bepaald IQ en niet kan aanleren, dat moet je hebben. nooit iets van taal vragen of kennis vragen, die kun je aanleren Je kunt wel degelijk vragen over taal stellen. Over de verbanden tussen woorden bijvoorbeeld. Intelligentie is het kunnen zien van verbanden tussen informatie, het probleemoplossend vermogen en het analytisch vermogen. | |
27-01-07 12:02:44 | Tovenaar Erelid WMRindex: 370 OTindex: 3.459 |
EQ: Your Score: 51 Mijn IQ is tussen de 100 en 110. | |
27-01-07 12:04:57 | Arthas![]() Senior lid WMRindex: 167 OTindex: 185 Wnplts: Winterswij |
Ik heb meerdere IQ-testen via Internet gedaan en dus ook die van BNN. De waarden schommelen tussen 125 en 135 (laatste BNN 131). Heb ook een IQ-test gedaan op het HBO en had toen 127. De EQ-test via de link had ik 41. Bij een echte IQ-test wordt geen taalkennis gemeten. Daarom vond ik het raar dat ze betekenis van woorden vroegen bij de laatste BNN test. Ik kan op die manier ook wel een test in elkaar draaien, waar heel veel BNers meer op het niveau van Bonnie StClaire uitkomen. | |
27-01-07 12:11:40 | Tim-kun![]() Erelid ![]() WMRindex: 238 OTindex: 1.981 |
heb je dan ook weleens een echte IQ test gedaan Ikke? dan weet je namelijk dat je geen taal vragen daarbij krijgt. ook zoals gezegd heb ik het de eerste keer gedaan toen ik nog jong was, op de basisschool. denk je dan echt dat je als kind het verband tussen woorden kunt zien die je helemaal niet eens kent? dus ja het is in zekere zin nog steeds kennis van taal hebben, niet kunnen. dus ook zoals arthas, en ik eerder zei, taalkennis word nooit gemeten, gaat echt om geheugen en ruimtelijke inzicht | |
27-01-07 12:27:14 | macfreak![]() Erelid ![]() WMRindex: 535 OTindex: 2.168 S |
ik zit ergens rond de 120 op de online test van de BBC | |
27-01-07 12:30:24 | Ikje![]() Senior lid WMRindex: 395 OTindex: 727 |
Ik zit ook ergens in de 120 maar dit komt mede doordat er dus geen taal-kennis wordt getest aangezien ik dyslexie heb. Wat wel onhandig voor mij is, is als de vraag uit een lap tekst bestaat en de nadenktijd meespeelt. ![]() EQ test net gedaan en had 41. Niet zo goed denk ik maar dat had ik wel verwacht. Ik kan mij nl niet zo duidelijk uiten waardoor men mij verkeerd begrijpt en een negatieve indruk van mij krijgt. Ik heb dat zelf nooit door dus kan ik misverstanden ook vaak niet rechtzetten. Eigenlijk ben ik best associaal;) | |
27-01-07 12:31:14 | nietmeer |
Mij niet gezien al die testen, ze nemen me maar zo maf als ik ben en kan zijn ![]() | |
27-01-07 12:53:59 | macfreak![]() Erelid ![]() WMRindex: 535 OTindex: 2.168 S |
je hebt helemaal gelijk puc... iedereen respecteert iedereen gewoon zo maf als die persoon is en dat is bij mij al behoorlijk knetter | |
27-01-07 12:57:13 | heraux![]() Oudgediende ![]() WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
ik heb 100 mij EQ is net genoeg om een brood te kopen | |
27-01-07 13:02:44 | Theetje![]() ![]() ![]() WMRindex: 460 OTindex: 24.162 T |
mijn eq is 40 kom ik net achter ![]() | |
27-01-07 13:05:58 | heraux![]() Oudgediende ![]() WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
theemonster: hehehehe - 10 punten! | |
27-01-07 14:02:48 | Ikke![]() ![]() ![]() WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Quote Tim-kun: heb je dan ook weleens een echte IQ test gedaan Ikke? dan weet je namelijk dat je geen taal vragen daarbij krijgt 2 of 3 jaar geleden bij 'n psychologe in Venray. Kan ook zijn datk de taalvragen in 'n andere test heb gehad... Kheb er nogal veel gemaakt... Inclusief 'n aantal voor gedragsproblemen. Was vroeger schijnbaar 'n agressieveling ![]() | |
27-01-07 14:05:21 | macfreak![]() Erelid ![]() WMRindex: 535 OTindex: 2.168 S |
wat is het verschil tussen EQ en IQ?? ik vat dit echt niet | |
27-01-07 14:31:06 | Ikke![]() ![]() ![]() WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Quote macfreak: wat is het verschil tussen EQ en IQ?? ik vat dit echt niet IQ = Intelligentiequotiënt EQ = Emotioneel quotiënt | |
27-01-07 15:40:30 | nietmeer |
35 - 44 You have slightly above average EQ - with room to grow! You are likely sensitive to the emotional climate of the people around you - your peers, friends, family and key clients. You are well aware of the effect your behavior has on others. Still, while you may be adept at tuning into others and their needs - you must remember your own! Don't be afraid to honestly communicate these difficult needs and feelings. The world is well stocked with martyrs - it doesn't need any more! Think also about your passion for work (or whatever constitutes your main roles in life - manager of people, doer of tasks, 'meeter' of clients' needs, etc). We spend countless hours in our given roles - sometimes without much joy or satisfaction. In the process we become tranquilized by the trivial. Sedated by the small details of life. Sure, the laundry needs doing, the groceries need getting, the kids need chauffeuring, the deadlines must be knocked off, but we also need to stop and remember what gives us great joy and meaning. If we fail to remind ourselves (on a regular basis), we risk becoming hostile and cynical. We lose our purpose. And this translates to a diminished ability to be effective, at ease and fulfilled. Areas to work on: Ask yourself: - What situations generally create tension and stress for you? How are you handling these situations? - What negative thoughts play over and over in your mind on a regular basis? Are these a true picture of reality? - Are you afraid to share your needs and feelings with others? Is it because you are taking care of everyone else - being a martyr - or acting 'the strong, silent type'? What 3 things give you the greatest meaning in your life? If you work on gaining clarity in these areas, you will move toward maximizing your full potential and finding greater effectiveness, happiness, and fulfillment in your life. As William James said: I have no doubt whatever that most people live, whether physically, intellectually, or morally, in a very restricted circle of their potential being. They make use of a very small portion of their possible consciousness... much like a man who, out of his whole body organism, should get into the habit of using and moving only his little finger... We all have reservoirs of life to draw upon, of which we do not dream. | |