hr
jaargang -23 - laatste artikel 2-5 18:00 - 74481 artikelen - nu online 25 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2]

Monarchie: Afschaffen of Houden

21-01-10 22:11:30 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Zie ook hier.

Banaal: ik denk dat het koningshuis meer doet dan jij weet. Bovendien, een president met bijbehorende verkiezingen kost ook een hoop geld.
Persoonlijk vind ik het een goede zaak dat we een koninkrijk zijn. Het geeft smoel en kleur (oranje!) aan ons land.

22-01-10 05:19:01 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Wat komt er na een Monarchie
en Wat komt er na een Republiek?

Of anders, is er wel een volgorde

Een Minister President zou wel eens duurder kunnen zijn dan een Monarchie, hebben we daarover wel cijfers?

22-01-10 11:33:12 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Presidenten zijn duur. Mag ook wel, want de stress die het levert kost de meesten heel wat levensjaren. Na 2 periodes heb je weer een nieuwe nodig, maar een oud-president heeft recht op een (vrij hoge) uitkering... Verder moeten presidentsverkiezingen (los van de in NL al geldende verkiezingen zoals 2e kamer) vrij intensief gefinancierd worden zodat iedere kandidaat een eerlijke kans krijgt om zichzelf te presenteren aan het volk.

Ja, in eerste instantie is het goedkoper. Binnen een paar presidenten schieten de kosten voorbij de huidige kosten van de monarchie op dit moment, en zit je ook nog eens met een land zonder vast gezicht. Daarnaast moet je voor internationaal aanzien iedere keer weer opnieuw beginnen.

Ook moeten we al onze nationale (sport)verenigingen van een nieuwe kleur gaan voorzien :ja Dat gaat miljoenen kosten :P

Kortom: als je wilt bezuinigen, kom met een beter alternatief dan 'gekozen president' 8)

22-01-10 18:26:11 - Quote! - @Kristel
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
Naar mijn idee gaat het ten kosten van de stabiliteit die het land nu heeft.

13-02-10 20:47:25 - Quote! - @Roclan
Roclan
Senior lid

WMRindex: 470
OTindex: 104
Wnplts: Hilversum
S
Quote Kristel:
Naar mijn idee gaat het ten kosten van de stabiliteit die het land nu heeft.


Juist andersom, een monarchie geeft juist stabiliteit.. ze zullen altijd blijven zitten wat er ook gebeurd en zichzelf Nederlanders noemen. Een president zie ik Nederland al gauw verkopen aan bijvoorbeeld, de EU(is al gebeurd)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven