hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 11 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2]

Brexit

26-06-16 12:49:00 - Quote! - @allone
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.298
Quote @nosphoenix:
Mbt de jeugd, hadden ze maar moeten stemmen
hebben ze dat niet gedaan, dan? en nu bedoel ik natuurlijk die ouder dan 18 ...
en wat bedoel je met 'het kon binnen 2 maanden'?

en verder .. idd, het zal wel loslopen..
elluk nadeel hep su foordeel :ja

de vraag is wel wat Schotland nu gaat doen..
en de Noord-Ieren..
.. en de Londenaren .. :P

Laatste edit 26-06-2016 12:54

26-06-16 13:13:03 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
de turnout van de jeugd was 36%. Wel meer dan het referendum dan wij hadden lol.

Kan echter nergens de turnout confirmen tho.
klik hier
Deze gaat maar tot 30.

Maar goed, gezien ik een tiental mensen hadden gevraagd wat ze gestemd hadden... En maar van 1 iemand te horen kreeg dat hij nee had gestemd.. Ja..
De jeugd is niet geïnteresseerd in de politiek omdat ze denken dat het toch niks uitmaakt. De wereld blijft gewoon draaien.

26-06-16 18:15:39 - Quote! - @allone
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.298
nosphoenix: ja.. tja..
dan hebben ze hun kans laten gaan

26-06-16 21:03:00 - Quote! - @De Paus
De Paus
Oudgediende


WMRindex: 13.459
OTindex: 19.434
S
Wat denken jullie hiervan?
Als gevolg van de Brexit, althans de uitslag van het Britse referendum, is de Labour leider Jeremy Corbyn in problemen gekomen. Een belangrijk lid van het Labour "shadow cabinet", Hilary Benn, heeft het vertrouwen in hem opgezegd. Daarop heeft Corbyn, die met een grote meerderheid door de leden van Labour als hun leider was gekozen, Benn ontslagen als lid van de schaduwregering. Intussen is een hele revolte binnen het bestuur van de Labour Party ontstaan. Veel politici verwijten Corbyn dat hij niet goed genoeg zijn best heeft gedaan om de kiezers ervan te overtuigen om tegen de Brexit, en dus voor Remain te stemmen.
Een feit is dat Corbyn de meest eurokritische Labour leider ooit is geweest, maar hij heeft zich wel ingezet voor de Remain campagne.

Hier mijn eigen pauselijke mening: Jeremy Corbyn is, tegen de wil van veel Labour politici, door de leden van die partij als hun leider gekozen. Kritiek uitoefenen op Europa mag, het zou te gek voor woorden zijn als je geen enkel kritisch woord over Europa mocht uitspreken. Voor Corbyn was dit altijd kritiek gericht op het beter functioneren van Europa, hij wilde altijd dat Groot-Britannie binnen de Europese Unie zou blijven en hij heeft zijn best gedaan om de kiezers daarvan te overtuigen. Dat de kiezer anders beslist heeft, is niet de fout van Corbyn. Labour is niet mijn favoriete politieke partij, maar Corbyn is de Labour politicus die er net zo over denkt als de leden van Labour. Die leden hebben alle vertrouwen in hem en ze hebben hem ook met een grote meerderheid als hun leider gekozen. Veel andere Labour politici, die geen sterke band met de leden hebben, zien Corbyn liever gaan dan komen en nu hebben ze in de uitslag van het Brexit referendum een excuus gevonden om hem onderuit te halen. Het valt Corbyn niet te verwijten dat de kiezers (waarvan overigens tegenwoordig maar een klein deel op Labour stemt) voor Brexit heeft gekozen. Als Corbyn gedwongen wordt om op te stappen, zullen de Labour kiezers, onder wie Corbyn heel populair is, zich massaal van deze partij afkeren. Dit wordt echt het einde van de Labour Partij, die op deze manier bezig is politieke zelfmoord te plegen. Nou ben ik daar als tegenstander van Labour niet echt rouwig om, maar de manier waarop een eerlijk en oprecht politicus als Corbyn aan de kant wordt geschoven, blijf ik ronduit smerig vinden. Dit soort vuile politieke spelletjes draagt er toe bij dat de kiezer geen vertrouwen meer heeft in de politiek in het algemeen. Nogmaals: Corbyn is niet mijn politieke vriend, maar ik weet genoeg over hem om te begrijpen dat hij een bekwaam en integer man is en ik blijf het schandalig vinden dat veel van zijn partijgenoten de Brexit uitslag aangrijpen om hem aan de kant te zetten. Corbyn heeft zijn best gedaan en de Brexit uitslag is niet zijn schuld.

26-06-16 21:15:23 - Quote! - @allone
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.298
@De Paus: het laat zien hoe zinloos de politieke situatie is, net wat je zegt: vuile politieke spelletjes, honger naar macht .. welke politicus is er echt geinteresseerd in het beste voor het land?

28-06-16 23:50:27 - Quote! - @botte bijl
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.068
na 5 dagen is de chaos al niet meer te overzien....

29-06-16 00:34:59 - Quote! - @De Paus
De Paus
Oudgediende


WMRindex: 13.459
OTindex: 19.434
S
Het laatste nieuws over Jeremy Corbyn
95% van de Labour parlementsleden heeft het vertrouwen in Labour leider Corbyn opgezegd. Corbyn was destijds, tegen hun zin, door de leden van de partij tot partijleider gekozen. Corbyn is niet van plan op te stappen. Ik geef hem groot gelijk. De uitkomst van het referendum wordt door konkelende politici misbruikt om hun eigen partijleider van het podium af te duwen.
Donald Trump zegt dat Brexit de schuld is van Obama. In Beieren zeggen ze dat Brexit de schuld is van Angela Merkel.
En zoals gezegd, de Britse parlementsleden van de Labour party geven Jeremy Corbyn de schuld. Ik denk dat veel mensen de Brexit referendum uitslag aangrijpen om mensen die zij niet mogen daarvan de schuld te geven, terwijl dat helemaal nergens op slaat.
Zelf denk ik dat Brexit het resultaat is geweest van enerzijds de opkomst van het populisme en anderzijds het falen van de Europese Unie, die zich met allerlei onbenullige details bemoeit, maar die niet in staat is de echte grote problemen zoals de bankencrisis, de schuldencrisis, de werkloosheidscrisis en de vluchtelingencrisis adequaat op te lossen.

01-07-16 16:35:00 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Wauw
Talking about backstabbing. Dat klinkt echt heel erg naaiend.

01-07-16 16:40:17 - Quote! - @allone
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.298
Quote @De Paus:
Donald Trump zegt dat Brexit de schuld is van Obama. In Beieren zeggen ze dat Brexit de schuld is van Angela Merkel
*8 _O-
misschien is het wel mijn schuld (a)
maar schuld = verantwoordelijk zijn voor een fout.. wie zegt dat het fout is?

01-02-19 13:09:02 - Quote! - @botte bijl
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.068
@allone:
waarschijnlijk zien we zeer binnenkort of het fout is 8O

01-02-19 15:54:27 - Quote! - @allone
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.298
@botte bijl: daar ziet het wel naar uit ja.. het lijkt wel een soort moderne Peyton Place

01-02-19 17:05:23 - Quote! - @botte bijl
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.068
@allone:
een slecht voorteken is dat mijn ex-man -woont in Engeland tegenwoordig- het onzin vond toen ik hem aanraadde om flink voedsel te hamsteren, omdat driekwart van wat in GB wordt gegeten van het vasteland komt en nog steeds niemand weet hoe het bij de grens gaat over 2 maanden....

19-05-19 21:09:35 - Quote! - @botte bijl
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.068
inmiddels ziet mijn ex in dat een voorraadje houdbaar voedsel toch wel nuttig kan zijn

02-01-23 04:07:28 - Quote! - @allone
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.298
@botte bijl: en? is je ex nog niet verhongerd?  ;)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven