hr
jaargang -23 - laatste artikel 27-4 18:00 - 74459 artikelen - nu online 26 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2] 3 4 5 6 7

Verbod op Koran

13-08-07 13:34:26
stryper
Senior lid

WMRindex: 197
OTindex: 578
S
@stormzoeker
Jij mag best zeggen wat je wilt. En ik kom voor je naar de rechtzaal om voor je te vechten.:P
Zolang je maar zegt: ik vind......

Alleen wanneer jij zegt dat mensen die zo denken, uit de samenleving moeten verdwijene wordt je net als die mensen die je weg wil hebben, bedenk dat wel.

13-08-07 16:40:51
Tima
Actief lid

WMRindex: 84
OTindex: 14
Wnplts: MagicLand
S
Ik ben met @je zus eenss:)

gewoon hem negeren, :ja

13-08-07 16:42:12
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Genegeerde mensen zijn als stil water
onbevaren, maar zeer diep.. of heel goed diep.. of heel slecht diep.

13-08-07 18:28:13
Unlogic
Senior lid

WMRindex: 455
OTindex: 405
Wnplts: België
Offtopic:
Negeren is een ziekte van deze tijd. Veel problemen worden genegeerd, in plaats van diep over nagedacht. Enkel diepgaande discussies over dit onderwerp kunnen verlichting brengen voor alle vijf de partijen. (De voorstanders van zijn ideëen, de niet-gelovigen, de anders-gelovigen, de gematigde moslims en de fundemantalisten).
Ikzelf? Ikzelf geloof niet, ik verfoei geloofsboeken, hun leer, politieke correctheid en het gehuigel dat erbij te pas komt en de fundamentalisten dat elk geloof kan teweeg brengen.

Daarom spreek ik mij ook niet uit over deze kwestie, aangezien mijn meningen hierover als intimiderend, discriminerend en dergelijke kunnen overkomen. Maar weet één iets: Politieke correctheid faalt dankzij de godsdiensten. Maar zo goed ook.

13-08-07 20:37:32
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Mensen die Wilders uit de samenleving verwijdert willen hebben zitten ongewild op dezelfde golflengt als Wilders... se sturen alleen berichten de andere kant op... dat mag wel, als ze daarna zichzelf ook verwijderen...

13-08-07 21:26:07
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
@stryper
@pietjevlip
Mensen die willens en wetens oproepen tot haat en onverdraagzaamheid tussen bevolkinsgsgroepen, horen in de Nederlandse samenleving en/of politiek niet thuis. Ik denk dat je niet snel genoeg kunt ingrijpen.
Iets constructiefs komt er niet uit dhr. Wilders, alleen maar een hoop geblaat en om zich heen slaan. En met zijn uitspraken zorgt hij alleen voor onrust, onrust waar hij zelf beter van wordt. Als iemand ergens halverwege de jaren 30 het lef had gehad om ene A.H. het zwijgen op te leggen, dan was de wereld op dat moment een hoop ellende bespaard gebleven. Laat mij dan maar op dezelfde golflengte zitten.... Liever één rotte appel weg, voordat die persoon kans ziet om complete bevolkingsgroepen écht tegen elkaar op te zetten. Want dan roepen we over 5 jaar: hadden we maar...! Alleen is het dan te laat en zit Nederland echt diep in de problemen.
Ik hou van Nederland en alle mensen die hier leven. En ik vind het treurig dat een handjevol mensen kans ziet om Nederland zo te kijk te zetten.

14-08-07 14:05:48
hoefnagels
Senior lid

WMRindex: 221
OTindex: 117
denk jij dat wilders hetzelfde kan doen als hitler? gelukkig niet want dan heeft nederland binne 1 maand een atoombom cadau gekregen.

14-08-07 14:06:36
nietmeer
Wilders zet zichzelf buitenspel, en zo hoort het, een wijs man.

14-08-07 14:09:03
hoefnagels
Senior lid

WMRindex: 221
OTindex: 117
Quote Kpuc:
Wilders zet zichzelf buitenspel, en zo hoort het, een wijs man.


kpuc we hebben 1 wonder gecreerd. WE ZIJN HET EEN KEER EENS :)

14-08-07 14:16:46
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Worden we er inzichtelijker van?

Neen, ik ben niet helemaal eens met deze stelling - ik denk dat het de termiek is die Wilders mist..

Maar zoals het in een mensenleven gaat..na een tijd van rustige weer komt er wel weer een Storm.. en die oogst Stormvogels..

En toch is het ontkennen van Wilders NIET de oplossing - beter - hij moest maar eens gedwongen worden tot debat..
Want zijn denken mag dan scherpe kanten hebben - als ze basis hebben in een massa - zonder massa.. geen macht.

En verder: ik hou daarom ook niet van massa's - want wat blijkt - massa's zijn machteloos geworden door het diep-ingeprente functionaliteits beginsel - realisme - die natuurlijk mank gaat als de realiteit gestuurd wordt door de behoefte aan chaos.

14-08-07 14:20:22
Sapper
Erelid

WMRindex: 1.012
OTindex: 98
Wnplts: Houten
Ik vind Wilders persoonlijk een mediageil mannetje, hij roept maar wat in de rondte krijgt hierdoor veel stemmen maar doet er niks mee omdat hij totaal onuitvoerbare onzin roept. Dus eigenlijk het enige dattie bereikt is een lekker salaris.

(En mss een kogel door zijn kop, als iemand zich zo zwaar beledigd voelt om hier op over te gaan.)


14-08-07 14:21:03
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@Storm: Als je Wilders uit de samenleving wilt verwijderen omdat hij haat zaait, waarom zaai je dan zelf haat tegen Wilders? De vraag is: ben je consequent? Verwijder je ook jezelf uit de samenleving?

14-08-07 15:43:02
stryper
Senior lid

WMRindex: 197
OTindex: 578
S
@pietjevlip
Amen

@Detective: "tsja, verbied maar, maar dan moet de Bijbel ook verboden worden want dat bevat bijna dezelfde inhoud als de Koran."

Hier ben ik het niet met je eens. De bijbel zet niet aan tot geweld, zoals de koran dat doet. De bijbel zet niet aan tot geweld.. weet je wel die 10 geboden waarop onze wet is gebaseerd? Hebt u vijanden lief... doen de extremistische islamieten die Wilders met dit wil "bannen" ook zo? Nee die blazen zich op.
Wilders wil met het verbieden van de Koran imo bereiken dat het stopt. Alleen imo maakt hij het alleen maar erger en zorgt hij dat hij meer en meer gehaat wordt.

14-08-07 17:02:16
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote pietjevlip:
@Storm: Als je Wilders uit de samenleving wilt verwijderen omdat hij haat zaait, waarom zaai je dan zelf haat tegen Wilders? De vraag is: ben je consequent? Verwijder je ook jezelf uit de samenleving?

Ik vind dat mensen die aanzetten tot haat tegen bevolkingsGROEPEN (let op het verschil) uit de samenleving en/of politiek verwijderd zouden moeten worden. Ik zeg niet dat je die mensen moet haten (dat mag ieder voor zich bepalen). Iedereen mag in dit land nou eenmaal een mening hebben, maar als die mening betekent dat je aanzet tot haat dan vind ik dat je met gelijke munt mag terugbetalen. En dat de persoon in kwestie dan niet moet gaan jammeren 'dat het de schuld is van..... (vul zelf maar in ;)'. Dat is precies wat Wilders doet: hij slaat om zich heen en is 'verbaasd' als de bevolkingsgroepen waarnaar hij uithaalt gaan reageren. Vervolgens gebruikt hij die reacties om zijn eigen punten te onderbouwen. De Nederlandse wet heeft prima mogelijkheden om dergelijke personen (tijdelijk) uit de samenleving te weren, of om ze te doen stoppen met hun gewauwel.
Lees mijn reactie nou nog eens en ga eens nadenken voordat je je afvraagt of ik consequent ben ;)

Quote hoefnagels:
denk jij dat wilders hetzelfde kan doen als hitler? gelukkig niet want dan heeft nederland binne 1 maand een atoombom cadau gekregen.

Ik denk niet alleen dat hij het kán, hij doet het ook nog. Ik bedoelde niet dat Hitler het nodig vond om een oorlog te starten, maar wel bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten en rassenhaat te creëren (en dan heb ik het niet alleen over de Joden).

Quote stryper:

Detective: "tsja, verbied maar, maar dan moet de Bijbel ook verboden worden want dat bevat bijna dezelfde inhoud als de Koran."
Hier ben ik het niet met je eens. De bijbel zet niet aan tot geweld, zoals de koran dat doet. De bijbel zet niet aan tot geweld.. weet je wel die 10 geboden waarop onze wet is gebaseerd? Hebt u vijanden lief... doen de extremistische islamieten die Wilders met dit wil "bannen" ook zo? Nee die blazen zich op.
Wilders wil met het verbieden van de

De bijbel zet niet aan tot geweld? Er zijn nogal wat oorlogen gevoerd 'uit naam van de bijbel'... en er worden nog steeds oorlogen gevoerd met de bijbel in de hand (Bush is hier een mooi voorbeeld van) Hierin verschilt de bijbel niet van de koran (of welk ander religieus boek dan ook). Als mijn geheugen me niet in de steek laat zijn beide boeken op dezelfde basis geschreven en vertonen overeenstemmingen voor wat betreft het OT. Ik ben geen bijbelgeleerde, maar ik vond de verhalen in het OT errug spannend als de gelovigen de ongelovigen weer eens een lesje gingen leren (a). Tegen de tijd dat alle Christenen naar het woord van de Bijbel gaan leven (en dat zal lastig worden, want er zijn nogal wat uitvoeringen), mogen Christenen commentaar gaan geven op anderen. Tot die tijd zou ik willen aanraden dat Christenen hun mond houden!

14-08-07 19:00:26
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
No offense intended hoor, maar nu wil je dus de Christenen de mond snoeren... vaag...:ja

14-08-07 19:45:20
stryper
Senior lid

WMRindex: 197
OTindex: 578
S
De bijbel zet niet aan tot geweld. De bijbel zegt niet: dood aan de ongelovigen....
En er zijn heel veel oorlogen gevoerd om "Gods" naam, maar toen waren ze nog beter dan nu in het invullen van de bijbel naar eigen voordeel. Het oude testament is voor de duidelijk alleen maar een verhaal voor de christenen. Die veldslagen en die kut zooi dat is voegt nix toe aan het geloof in christus, dat die gestorven is voor de zonden die je begaat. Zodat je vergeving kan vragen. Het oude testament gaat over Israel en hun God.
Dat van bush is onzin. Ik vind bush een eikel, denkt dat ie de wereld regeert en alles mag doen.
Je gaat hier helemaal verkeerd. Voert Bush die oorlog omdat de bijbel hem aangezet heeft tot geweld?

14-08-07 19:54:18
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Bush wordt ook wel de eerste onchristelijke kruisvaarder genoemd... hij gebruikt bijbelse termen wanneer het hem uitkomt om meer zieltjes te winnen... niet voor de kerk, maar voor z'n politieke overtuiging...

Bush is trouwens ook maar een poppetje aan een touwtje, doet me trouwens denken aan een sci-fi serie uit eind jaren 60...

14-08-07 20:39:13
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
@pietjevlip
Eerst lezen, dan denken en dan pas reageren ;)

@stryper
De Bijbel zet even veel aan tot geweld als de Koran. Als je zegt dat de Bijbel niet aanzet tot geweld, dan zeg je ook dat de Koran niet aanzet tot geweld. Tenzij je er alleen die passages uit wenst te halen die jou het beste uitkomen. In essentie verschillen ze namenlijk niet. Het is maar hoe je het uitlegt. De KKK is daar bijvoorbeleeld héél bedreven in (A). Het Oude Testament kun je niet los zien van het Nieuwe Testament. Als je het één afdoet als een verhaaltje voor Christen, mag ik dan zo vrij zijn om te zeggen dat het ander ook 'maar' een verhaaltje is? Jij had het trouwens over de Tien Geboden, als ik me niet vergis komt dat dus uit het onderdeel verhaal voor de christenen. Of is alleen het gedeelte dat jou niet uitkomt ('Die veldslagen en die kut zooi') een verhaal? Want als dat zo is, dan ben je geen haar beter dan al die anderen die welk geloof dan ook aangrijpen voor eigen doeleinden.
En ja, Bush vind Christenen beter dan alle andere geloven (luister maar eens goed naar zijn mooie toespraken)'. Overigens geld dat niet alleen voor Bush, maar voor meer Amerikaanse presidenten.

@pietjevlip
Het maakt mij niet uit hoe Bush genoemd wordt, het zijn de woorden en daden die een mens maken. ;)

14-08-07 21:11:36
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@Storm: ik lees, denk, type, denk weer, reageer, denk nog meer, edit indien nodig, en denk dan nog eens... insinueren dat ik niet lees/denk vind ik nogal grof...

Als je de woorden en daden belangrijker vindt, dan moet je toch ook wel tot de conclusie komen dat Bush net zo christelijk is als dat Wilders een Moslim is... nou ben ik niet iemand die op 11 september stond te eisen van "de andere wang toekeren" ofzo, maar toch...

De Bijbel zet alleen aan tot geweld in een geval van oorlog... een situatie waarin je mijns inziens volledig terecht geweld mág gebruiken...

14-08-07 21:31:42
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
@pietjevlip
Quote pietjevlip:
@Storm: ik lees, denk, type, denk weer, reageer, denk nog meer, edit indien nodig, en denk dan nog eens... insinueren dat ik niet lees/denk vind ik nogal grof...

Prima, was hetzelfde gevoel dat ik kreeg bij jouw reactie ;) Als je goed gelezen en nagedacht had, dan was je niet tot de conclusie gekomen dat ik Christenen de mond wil snoeren. Dat stond er namenlijk niet.

Quote pietjevlip:
Als je de woorden en daden belangrijker vindt, dan moet je toch ook wel tot de conclusie komen dat Bush net zo christelijk is als dat Wilders een Moslim is...

Ik kan geen mens beoordelen op zijn gedachten. Als iemand zegt dat hij/zij een bepaald geloof aanhangt, dan ga ik er van uit dat hij/zij dat ook doet.

Quote pietjevlip:

De Bijbel zet alleen aan tot geweld in een geval van oorlog... een situatie waarin je mijns inziens volledig terecht geweld mág gebruiken...

Ahhhhh, maar daar staat de Bijbel niet alleen in, de Koran b.v. zal hetzelfde zeggen (iemand die daar een uitspraak over kan doen?). Eigenlijk vreemd, maar oorlog vind ik nogal indruisen tegen 'roept niet op tot geweld'... Oorlog ís geweld in zijn meest gruwelijke vorm. Ga mij niet vertellen dat welke god dan ook dat goedkeurd. En in wat voor een oorlog mag je dan geweld gebruiken? Noord Ierland staat me nog helder voor de geest. Katholieken en Protestanten die het niet zo best met elkaar konden vinden? Welke kant heeft onze lieve heer gekozen? Het gaat tenslotte om hetzelfde boek. Of was het een gelijk spel en heeft de heer zijn verzetje gehad?
Op die manier kan ik de tien geboden gaan lezen als: 'Gij zult niet....., behalve als....'. Dat kan nooit de bedoeling zijn ;)
Voordat ik heel WMR over me heen krijg: Geen enkel geloof is slecht, het is de mens die het slechte eruit haalt.

14-08-07 21:46:03
possible
Senior lid

WMRindex: 118
OTindex: 167
Wnplts: verhuist
Quote:
De Bijbel zet alleen aan tot geweld in een geval van oorlog... een situatie waarin je mijns inziens volledig terecht geweld mág gebruiken...


Exodus:
A child who hits or curses his parents
must be executed. 21:15, 17

If you can't redeem him, then just "break his neck." Hey, it's all for the glory of God. 34:20

Leviticus:
If a man has sex with another man, kill them both. 20:13

Leviticus:
If a man has sex with an engaged slave woman, scourge the woman, but don't punish the man. (Even if he raped her?) 19:20-22

Women with "familiar spirits" are to be stoned to death. 20:27
http://www.skepticsannotatedbible.com/

of zie/lees ik het nu weer eens verkeert?

14-08-07 22:08:36
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Quote stormzoeker:

Prima, was hetzelfde gevoel dat ik kreeg bij jouw reactie...
sorry daarvoor... dat was absoluut niet mijn bedoeling... Wil niet kwetsend zijn... nogmaals excuses...
Quote stormzoeker:
Ik kan geen mens beoordelen op zijn gedachten. Als iemand zegt dat hij/zij een bepaald geloof aanhangt, dan ga ik er van uit dat hij/zij dat ook doet.
Helaas, was het maar zo simpel

Quote stormzoeker:
...maar oorlog vind ik nogal indruisen tegen 'roept niet op tot geweld'... Oorlog ís geweld in zijn meest gruwelijke vorm. Ga mij niet vertellen dat welke god dan ook dat goedkeurd...
Er wordt ook niet opgeroepen tot oorlog, er wordt melding gemaakt van geweld in die oorlog...
Quote stormzoeker:

Op die manier kan ik de tien geboden gaan lezen als: 'Gij zult niet....., behalve als....'. Dat kan nooit de bedoeling zijn ;)
helemaal goed...
Quote stormzoeker:

Voordat ik heel WMR over me heen krijg: Geen enkel geloof is slecht, het is de mens die het slechte eruit haalt.
Mooi gesproken.

PS: ik denk niet dat we de wereldproblemen hier met z'n weinigen zomaar eventjes oplossen... maar ik houd wel van een zinnige discussie... dit moet echter voor alle partijen leuk blijven... als ik irritant ben moet je het zeggen hoor...:ja

14-08-07 22:12:26
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
@possible
Maar dat valt toch onder het boek 'een verhaal voor Christenen'... (vergeef me mijn wat sarcastische ondertoon, ik denk dat je een prima punt hebt ;)) Tenzij 'kill' 'executed' 'stoned to death' in mijn woordenboek Engels/Nederlands verkeerd vertaald zijn natuurlijk (A)

14-08-07 22:13:43
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
@pietjevlip
Als je irritant zou zijn, zou ik niet reageren ;) Dat zou gewoon verspilde engergie zijn....

14-08-07 22:27:27
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@possible: De teksten die je noemt, zijn op een extreme manier uit hun verband gerukt... voorbeeld:

"If you can't redeem him, then just break his neck."

gaat over een ezel, voor alle geboren mannelijk vee gold dat het officiëel geen eigendom was van de mens, maar van God... een Ezel kon je vrijkopen met een ander dier... als je dat niet deed, mocht het beest niet blijven leven...

geen ingewikkelde theologie bij nodig, gewoon één versje teruglezen...

Offtopic:
@Storm: OK, bedankt... ik ben dat soms naar andere mensen, zonder dat ik het zelf doorheb... vandaar dat ik het even navroeg...

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2] 3 4 5 6 7

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven