hr
jaargang -24 - laatste artikel 22-4 18:00 - 76015 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

moppen en spelletjes - moppen en spelletjes - moppen en spelletjes

1 2 3 4 .... 437 438 439 [440] 441 442 443 485 486 487 488

king of the hill 2

27-05-14 18:40:57
allone
Oudgediende

WMRindex: 52.656
OTindex: 95.003
zoals iedereen weet, is het hazenpad de door de Duitsers tijdens de bezetting aangelegde autoweg van Den Haag naar de Duitse grens...
die oude weg is ondertussen behoorlijk overwoekerd.. en Allone komt dus niet ver.
op een gegeven moment wordt ze zich bewust van een paar oude geesten, die daar al 75 jaar rondzweven.
Allone komt in contact met ze, en raadt ze aan om de ringgeest op de heuvel om hulp te vragen.
als Vailan echter de geesten aan zit komen krijgt hij rillingen, en gaat er gauw vandoor

my hill

28-05-14 01:15:39
Emmo
Stamgast

WMRindex: 68.887
OTindex: 28.633
Aan de genoemde weg, tegenwoordig gewoon de vierbaans naar Oberhausen, en als zodanig sta je er eerder in de file dan dat je om struiken moet zigzaggen ;), is een uitspanning, ook "het Hazepad" geheten. @allone: krijgt trek in de dagschotel: gemarineerde paddestoelen in madeirasaus :P.
Zolang @allone: aan tafel zit past @Emmo: wel eventjes op de heuvel.

my hill

28-05-14 07:36:13
allone
Oudgediende

ah, zo leer je nog eens wat .. haha ok
en de dagschotel smaakt voortreffelijk.
na een eenvoudige doch voedzame maaltijd, een dame waardig, gaat allone op de heuvel zitten uitbuiken, terwijl arme Emmo, die rammelt van de honger, op zoek gaat naar iets te eten :)
(ik kan je die dagschotel aanraden, Emmo ;))

my hill

Laatste edit 28-05-2014 07:42

01-06-14 06:41:31
botte bijl
Oudgediende

WMRindex: 90.824
OTindex: 39.090
na een hele tijd op de heuvel krijgt allone weer honger....

my hill

01-06-14 08:11:19
allone
Oudgediende

idd. en vooral ook dorst..
allone haalt een kop thee en wat te knabbelen terwijl botte bijl een mooie heuvel op de paradijselijke schapeneilanden (Faeröers) zoekt

my hill

04-06-14 18:44:38
nietmeer
Na veel moeite ontdoet Vàilan zich van de geesten én van zijn vermomming. Nu is hij tenminste weer zijn normale zelf. Hij ziet vanaf een afstandje hoe allone zich tegoed doet aan wat eten, en besluit er zijn voordeel mee te doen. Hij doet een slaapmiddeltje in allone's knabbelvoorraad, en zodra zij hiervan begint te eten valt ze in een diepe slaap. Vàilan legt haar vervolgens op een zeepkist en duwt haar de hill af.

My hill.

04-06-14 23:26:15
Emmo
Stamgast

@allone: in haar zeepkist rijdt bijna @Emmo: van zijn sokken als hij een beleefdheidsbezoek komt afleggen (en tegelijk de biervoorraad plunderen (beer)).
Die arme @allone: pardoes in een zeepkist de helling afgeduwd? Dat gaat zo maar niet (sword)!
@Emmo: loopt op hoge benen de heuvel op, pakt Vailan: bij kop en kont en smijt hem @allone: achterna. Opgeruimd staat netjes. Waar stond het bier ook weer?

my hill

07-06-14 19:31:43
nietmeer
Op hoge benen? Maar daar is Emmo niet aan gewend! Hij loopt met zijn hoofd in de wolken, dus hij ziet niet wat hij doet, en dan staat hij nog op ontstabiele hoge benen ook! Op de bovenkant van de heuvel afgekomen dondert hij dan ook met z'n neus voorop om, en rolt en glijdt een eindje van de heuvel af, tot een flink eind weg. Wortel past dan maar even op de heuvel.

My hill

08-06-14 00:14:46
Emmo
Stamgast

@Emmo: graaft maar weer eens een tunnel, en trekt wortel: , van onderen de heuvel in.
@Emmo: Gaat de tunnel weer uit en neemt de heuvel in bezit

my hill

08-06-14 12:21:05
nietmeer
Hmm, onderin de heuvel kan ik even afkoelen. Fijn! Ik voelde me namelijk nogal gestoomd met die hitte en luchtvochtigheid.
Maar nu ben ik afgekoeld en gedoucht, en heb ik de energie omvan onderaf weer in de heuvel te klimmen en Emmo in z'n bips te prikken. Emmo springt op eb vlucht de heuvel af, terwijl Wortel de heuvel dus maar claimt.

My hill

08-06-14 13:52:39
botte bijl
Oudgediende

WMRindex: 90.824
OTindex: 39.090
voor straf, omdat zij Emmo in zijn bips prikte, stuur ik wortel van de heuvel af.

my hill

09-06-14 19:45:34
nietmeer
Och, moet ik nu in de gang staan? Maar nu ben ik weer van de gang af, ik heb m'n straf uitgezeten, en gewapend met een speld uit het Archeon ren ik op @botte bijl: af. Die schrikt zich een apekool - een rennende wortel met een speld, waar zie je dat nog?! - en holt de heuvel af. Wortel gaat zitten, midden op de top.

My hill.

10-06-14 12:50:32
allone
Oudgediende

lange tijd.. een hele lange tijd.. een ontzettend lange tijd.. slaapt allone in haar zeepkist.. totdat er - want dat gebeurt nou eenmaal altijd in dit soort situaties - een prins op een wit paard langs komt en haar wakker kust.
de prins zet allone achter op zijn paard en brengt haar terug naar de heuvel, en - ridderlijk als hij is - verovert die weer voor haar.
wortel neemt hij mee.. als voer voor zijn paard..

my hill

Laatste edit 10-06-2014 12:51

10-06-14 17:40:17
nietmeer
Maar Wortel vertelt het paard dat ze eigenlijk Regenboog van de voornaam en Wortel van de achternaam heet.
"Als 't een naampje heeft lust ik het niet meer" zegt het paard en laat Wortel stiekem ontsnappen.
Als Wortel leest hoe Allone het gebeurde geschrijft - "want dat gebeurt nou eenmaal altijd in dit soort situaties" - schiet ze in de lach. Allone gaat op onderzoek uit wat er zo grappig is en moet daarvoor de heuvel verlaten - Wortel past er zolang maar op.

My hill

10-06-14 18:00:30
allone
Oudgediende

en ze is niet de enige die moet lachen, want allone lacht gezellig mee :D..
en ze moet inene denken aan Pietepeut en het bloemetje met de achternaam, familie van het beest met de achternaam.. zou wortel daar ook familie van zijn?
wortel gaat meteen op weg om haar stamboom uit te vogelen

my hill

10-06-14 19:08:38
nietmeer
Nee, ik heb toch zeker een heel andere achternaam? Dat zou me wat wezen! Het is wel een prachtig verhaal, en het brengt me op een idee. Ik zet een prachtig muziekseltje aan, en Allone loopt dichterbij om het te gaan luisteren. Dus kan ik de heuvel innemen.

My hill

10-06-14 22:10:08
Emmo
Stamgast

Nasnikkend over het droeve verhaal komt @Emmo: aan bij de heuvel. Hij zegt tegen wortel: "Moet je dit lezen". wortel: leest en slaat gillend op de vlucht. Dit is wat die arme wortel: las.

my hill

11-06-14 17:53:52
nietmeer
hutspotkruiden en boullion? Wat een onzin! Het is jammer dat wij Wortels worden opgegeten, maar wat wil je bij zoiets liefs en lekkers, eet het dan tenminste zó, dat je niet de smaakjeszooi maar je slachtoffer proeft..!
Wortel zet een campagne op voor "puur eten" ("hutspot zoals vroeger" bevat géén voorgemengde dingeskruiden of bouillion!) en Emmo, die best weet wat lekker is, kan zich wel vinden in het ideaal en gaat mee campagne-en, net als heel wat anderen. Wortel kan met een laptop op de heuvel gaan zitten, om van afstand de mede-camagne-ers aan te sturen en te helpen.

My hill

11-06-14 21:42:41
Emmo
Stamgast

Weet je hoe een koe een haas vangt?

De koe gaat op de grond liggen en doet het geluid van een bosje wortels na.

Dit indachtig doet @Emmo: , rund als hij is :P, hetzelfde. wortel: hoort haar familie roepen en gaat op onderzoek uit. @Emmo: grijp haar bij het loof en slingert haar van de heuvel.

my hill

11-06-14 22:11:13
allone
Oudgediende

ah - moppentijd.. Jantje komt thuis en begint te lachen. Vraagt Emmo: "Waarom lach je?" Waarop Jantje zegt: "Ik moet 500 keer neerzetten: "Ik ben een rund."
Emmo: "Wat is daar zo grappig aan?"
Jantje: "Jij moet hem ondertekenen!"
maarre, ik geloof niet dat runderen KOTH kunnen zijn, dus allone neemt het maar van Emmo over;

my hill

12-06-14 10:08:20
Emmo
Stamgast

Runderen hebben echter horens, en die van een zeboe zijn echt angstwekkend.
Dus als @Emmo: deemoedig met de kop naar beneden de heuvel opkomt om excuses aan te bieden schrikt @allone: zich een hoedje, valt achterover en rolt met hoedje en al de heuvel af.

my hill

12-06-14 10:15:35
allone
Oudgediende

het hoedje, dat allone zich schrok, bleek een matadorshoed te zijn, en de matador, van wie de hoed is, kleurt rood van woede, en storm de heuvel op.
Emmo ziet het gevaar, en gaat er gauw vandoor

my hill

13-06-14 01:11:32
Emmo
Stamgast

@Emmo: , plukte kilo's aardbeien in eigen tuin en maakte daarvan een aardbeientaart. Deze zette hij strategisch onderaan de heuvel.
@allone:, die een fijne neus heeft voor alles wat lekker is, merkte dit en kwam op een holletje de heuvel af.

my hill

13-06-14 06:53:06
allone
Oudgediende

gelukkig is het in deze tijd van het jaar al vroeg licht, en dus is er genoeg tijd om van een uitgebreid aardbeientaartontbijt te genieten.. hmmmm wat is dat lekker, zeg ok wat slagroom er op .. Emmo is de beste taartenbakker ter wereld #ok
maar Emmo, die blijkbaar de halve nacht op was, om aardbeientaarten rond te brengen en heuvels te veroveren, ligt nog te slapen, dus rolt allone hem voorzichtig van de heuvel af.
mooi uitzicht hier! mooie zonsopgang ok
prachtige dag voor een bruiloft.. gefeliciteerd @yes_my_dear (L)

my hill

13-06-14 14:17:02
nietmeer
Zonsop- en ondergangen zijn min of meer donker, en dat is nu in huize Wortel een taboe-onderwerp. Maar, als ik met Mama Wortel afspreek dat ze weet waar ik ben en een werkende telefoon meeneem, dan kan er wat meer.
Dus ik loop naar haar toe: "Mama, ik ga naar de SuperHeuvel. Die is nooit donker, het is er altijd gezellig en ik neem een werkende telefoon mee!"
Dus ik kan gaan. Natuurlijk is het hier normaal niet donker, want alle belagers van de heuvel willen de heuvel ook 's nachts kunnen zien. Allone is YMD natuurlijk gaan feliciteren, en aangezien ik daarmee al klaar ben, kan ik zolang op de heuvel passen. Laten we hopen dat ik de zonsondergang vannacht nog zie ;)

My hill

Laatste edit 13-06-2014 14:17

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 437 438 439 [440] 441 442 443 485 486 487 488

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven