Raad het lied |
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
@Sjaak : Dat ik dat nog mag meemaken Dooslaggevende tip: Elizabeth 1 kan vervangen worden door Hendrik VIII En de titel van het lied is niet in het Engels, het lied verder en de groep wel Ook kan je je afvragen waarom Amundsen zo bekend was en is Artiest afbeeldingafbeeldingafbeeldingNummer |
|
Invisible Oudgediende
|
Niemand Ik log nu uit, morgen niet geraden dan geef ik wel meer tips. Ben wel verbaasd, heb heel wat lastigere opgaves hier gezien die toch opgelost werden..... |
|
BatFish Oudgediende
WMRindex: 8.011 OTindex: 23.870
|
Tenpole Tudor - Wunderbar OK achteraf was hij inderdaad te doen. Goeie opgave! Henry VII had dus ook gekund. Ik heb op mijn werk morgen niet heel veel tijd een nieuwe opgave te brouwen. Ik ben effe brutaal en neem aan dat dit antwoord goed was. Hier dus de nieuwe opgave. Artiest: afbeeldingafbeeldingNummer: afbeelding |
|
Tom-Servo Oudgediende
WMRindex: 19.823 OTindex: 17.809
|
@BatFish: het is goed, ik had het ook geraden en buiten WMR om overlegt met Invisible. Ik had alleen niet verwacht dat iemand anders het ook zo snel zou raden. |
|
Invisible Oudgediende
|
Inderdaad: Tenpole TudorHet telraam met de tien rijen balletjes met 10 balletjes op iedere rij als symbool van ons tientallig stelsel. Amudsen als famous Pole explorer Elizabeth als lid van het koningshuis Tudor Wunderbar spreekt dan verder voor zich..... En inderdaad had Tom het ook, maar omdat hij geen inspiratie had voor een nieuwe liet hij de anderen verder zweten |
|
BatFish Oudgediende
|
@Tom-Servo: @Invisible: Toen ik die hint van Henry VIII zag viel het kwartje wel meteen, maar daarvoor heb ik met van alles zitten klooien. "Queen", "Ice Queen", "Snow Queen" zijn heel veel voorkomende zoekwoorden binnen muziek. |
|
BatFish Oudgediende
|
Het is wel heel erg stil hier. Niemand die het zelfs maar probeert? |
|
Tom-Servo Oudgediende
WMRindex: 19.823 OTindex: 17.809
|
Ik kom er niet uit. Om maar met het eerste plaatje te beginnen; moeten we zoeken in de richting van west, westelijk, telegram of bericht? |
|
Whiteshade Erelid
WMRindex: 1.518 OTindex: 4.953
|
phats and smalls turn around?? |
|
Invisible Oudgediende
|
Ik kom er ook geen spat verder mee. Niets van wat ik kan verzinnen met die dame op de catwalk levert een hit op |
|
jackjanjanus Oudgediende
WMRindex: 1.028 OTindex: 12.798
|
Depeche Mode - Photographic? |
|
Sjaak Moderator
WMRindex: 21.413 OTindex: 55.346
|
@BatFish: ik was in alle stilte verwoed aan het zoeken. Depeche Mode - Never Turn Your Back On Mother Earth? |
|
BatFish Oudgediende
|
Depeche mode is inderdaad juist. De titel van het nummer is nog niet geraden. De titel is niet heel erg cryptisch en de link is directer dan met zoiets als "photographic" was even een tijdje in vergadering, dus kon niet meteen reageren. |
|
jackjanjanus Oudgediende
|
Depeche Mode - Fragile Tension |
|
BatFish Oudgediende
|
|
|
Sjaak Moderator
|
Get the balance right? |
|
BatFish Oudgediende
|
@Sjaak: Die had misschien ook gekund, maar dat was niet het nummer dat ik gedachten had. Hier een alternatief plaatje voor de titel: afbeelding |
|
Sjaak Moderator
|
Ik vind verder niks passend tussen 153 songtitels van Depeche Mode. Het nummer "It's no good" is op mij van toepassing. Net als "Wrong" en "Shame" overigens. |
|
BatFish Oudgediende
|
Vreemd, deze zou toch niet lastig moeten zijn. Ik dacht dat het probleem vooral bij de artiest zou liggen. Ik wacht nog even een uurtje. Als hij dan nog niet gevonden is dan geef ik de titel wel en gaat de beurt naar jackjanjanus, omdat hij de band als eerste geraden heeft. Nog een laatste hint: het nummer staat niet op een album, maar is wel goed te vinden op de Depeche mode lijsten |
|
Invisible Oudgediende
|
Dangerous?
Hoe slaat dat telegram op depeche overigens? Ik zie dat verband niet |
|
Sjaak Moderator
|
"Never let me down" zou ook nog kunnen of "When the body speaks" maar die zullen het toch niet zijn denk ik. |
|
BatFish Oudgediende
|
@Invisible: "se dépêcher" is in het Frans: je haasten. Zoals in het zinnetje dépêche-toi (haast je). De band naam van Depeche Mode is eigenlijk een Franse vertaling van "fast fashion". Ik zal de titel maar geven en de beurt aan JJJ: De titel die ik bedoelde was deze: FlexibleLeek me toch wel toepasselijk op die turnster en die acrobaten |
|
Invisible Oudgediende
|
Sorry, ik ken geen frans. Was er dus niet opgekomen, kan gebeuren
Flexible... wel zien staan, maar afgekeurd, kwestie van interpretatie dus......
Sjaak mag nu? |
|
BatFish Oudgediende
|
@Invisible: grappig. Voor mij was de eerste associatie die ik had bij flexible iets van lenigheid, zoals sommige jonge turnsters. jackjanjanus mag. Die had Depeche Mode als eerste geraden. |
|
jackjanjanus Oudgediende
|
sorry ik heb vandaag te weinig tijd om er een op te starten dus pak hem op als je wilt @BatFish: en de band was makkelijk alleen het nummer dat was de moeilijkheid |
|