Raad het lied |
nietmeer
|
|
|
Vercetti Senior lid
WMRindex: 585 OTindex: 571
|
Zustur: je hebt ook wel de mooiste titel uitgezocht |
|
nietmeer
|
|
|
Vercetti Senior lid
|
|
|
Vercetti Senior lid
|
Zustur: Ze geven in ieder geval een eigen draai aan de originele nummers, dat moet ik ze nageven. Maar die invulling is niet precies mijn smaak... Ik zie nu trouwens dat ze wel goede nummers coveren. |
|
nietmeer
|
Ummm... Fats Domino - Blueberry Hill? Offtopic: Zou Hayseed Dixie graag een keer live willen zien, schijnt een feestje te zijn |
|
Vercetti Senior lid
|
Zustur: helaas Ik zal de pc maar eens uitzetten, morgenochtend ben ik er weer. |
|
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
Zustur: nu ik de oplossing zeg ik meteen dat ie fantastisch gevondenis. Maar om hm zelf te vinden . . . Ik ben bang dat ik een divisie omlaag moet en ga degraderen..... |
|
Vercetti Senior lid
|
Dan nog maar een verwijzing naar het album erbij: afbeelding |
|
Stoney Erelid
WMRindex: 355 OTindex: 1.337
|
is het niet toevallig ?
the baseballs met hot n cold ? |
|
Vercetti Senior lid
|
@Stoney: nee tip: kijk even naar de kleur van de ballon en wat die karatebeoefenaar aan het doen is. |
|
nietmeer
|
Offtopic: @Invisible: Niet zo raar doen Zonder jouw gedachtenkronkels is raad-het-lied maar een saaie bedoening |
|
Invisible Oudgediende
|
Offtopic: ik weet het niet, ik vind het steeds lastiger worden. Neem de huidige opdracht. Dat Blue erin zit is wel helder door de laatste tip. Maar kijken wat die man aan het doen is. Slaan, klap, slag, stoot, mep, oefenen. En dat in het engels geeft een woord of 50. De tijd die het kost als je daaro wil zoeken... en dan weet je nog niet eens of je gedachtengang goed was.. Voor mij moet het concreter want nu mis ik te vaak de gedachtengang en zoek totaal de verkeerde kant op. Die eerste bergtop is de matterhorn. Is dat van belang voor de titel? |
|
Vercetti Senior lid
|
|
|
Invisible Oudgediende
|
Dan heb je dus een artiest met blue in de naam + 1 van de 50 woorden van wat hij aan het doen is. Met als titel peak en dan ook blue . . Zal wel niet , kan er niets op vinden. |
|
Vercetti Senior lid
|
@Invisible: Een muziekgenre dat lijkt op het woord 'blue', de bergtop is dus gewoon 'top' en dan zoeken we nog een werkwoord van wat die karatebeoefenaar met het stuk hout doet. Het laatste plaatje gaat niet om de kleur en mbv het plaatje dat slaat op het album zal google een heel eind komen. succes nog een laatste tip: eric clapton speelt op dit album. |
|
Invisible Oudgediende
|
Hoe zou de overweging kunnen luiden . . .: Muziekgenre moet dan blues zijn. Ik dacht echter dat in dit spel de plaatjes moesten slaan op het nummer en de artiest, niet naar de muzieksoort Had ik nog lang kunnen zoeken dus. Wat doet die man met die plank.... splijten? Door midden slaan? Vernielen? Aanvallen? Is er een blues artiest die Splitting heet? Van het nummer weten we dat er top in staat. Tweede plaatje zie ik meerdere toppen. Four tops is echter een groep, valt af. Iets anders schiet me niet te binnen en waar ik op zoeken moet geen idee. Plaatje van het album. Weg naar nergens? Woestijn? Middle of the Road omdat hij midden op de weg genomen is? Daarop zoeken levert geen album op maar een band uit de jaren 70. Het plaatje van het album zal best helder zijn als je het antwoord weet, maar erop zoeken... geef mij de naald in de hooiberg maar, daarvan weet ik in ieder geval zeker dat hij erin zit... -0-0-0-0- Kortom: aan mij heb je niets met dergelijke opdrachten.... Je kan veel teveel kanten op. Laat een ander er nu maar verder op stoeien, ik werp de handdoek in de ring voor deze opdracht |
|
Vercetti Senior lid
|
Het woord 'blues' zit in de naam van de artiest, die man breekt het stuk hout en om het vierde plaatje te verduidelijken: afbeeldingHet plaatje van het album gaat om de weg. |
|
nietmeer
|
(John Mayall's) Bluesbreakers met eh... Hideaway? |
|
Invisible Oudgediende
|
Dan zou dat nummer Top of the Hill moeten zijn gezien Vercetti al bevestigde dat het woord top erin zat. En de rest heuvels voorstellen. Maar ik zou de artiest dus never gevonden hebben op grond van dieaanwijzingen, dus als het goed is is de er aan zustur (die het toch niet express misraad om mij een voorzet te geven ) |
|
Vercetti Senior lid
|
@Invisible: klopt Met mijn tips en google was deze opdracht wel te doen hoor. |
|
nietmeer
|
Invis is aan zet. Ik heb het nummer niet kunnen vinden.
|
|
Invisible Oudgediende
|
Quote Zustur: Invis is aan zet. Ik heb het nummer niet kunnen vinden.
Oke, voor deze keer . . . . . . . . . Ik zal een niet te moeilijke doen, kan ik straks tenminste de deur uit. artiest: afbeeldingafbeeldingafbeeldingnummer afbeelding |
|
nietmeer
|
|
|
Invisible Oudgediende
|
Bijna waren we de dag door zonder dat het geraden was . . Niet omdat ie zo lastig was, maar omdat iedereen in de zon zat Hij is in ieder geval goed. |
|