Raad het lied |
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
Sparks blijft goed, evenals het woord Heaven in de titel . . . . . .
maar het is niet de juiste song. Wat betreft de laatste twee plaatjes: ik vind ze perfect gevonden door Tom.
Hint: Russel Mael kondigde in een live concert deze song aan met de woorden: It's a suicide pact song.... |
|
nietmeer
|
Here in heaven dan? |
|
Invisible Oudgediende
|
Klopt helemaal. Nummer uit 1974 en wat mij betreft de beste Sparks song tot nu toe (en nu is 2010 want er is net een nieuwe cd uit...)
En hoe de link met de twee laatste plaatjes?
Het refrein gaat dat hij in de hemel is, maar dat het de hel is omdat het nog heel lang gaat duren voordat ook zij daar zal zijn....
en de klif? Hij heeft zelfmoord gepleegd door van een klif te springen , wat blijkt uit het tussenstuk (second thoughts, is that what you had - first I broke my back - second thoughts . . . - as I hit the sea . . .
|
|
Invisible Oudgediende
|
|
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Huh, is Zustur niet aan zet? |
|
nietmeer
|
|
|
Kpuc Oudgediende
Ramses met lach zing huil bidt en bewonder? |
|
nietmeer
|
Kpuc: Leuk geprobeerd, maar helaas. Het is Engelstalig, en de plaatjes beelden een deel van de songtekst uit. Overigens zit ik nog steeds m'n kont kapot te persen op dat stekkie in Utreg met die ouwe Ween ... |
|
Invisible Oudgediende
|
Oke, hetgeen wel inhoudt dat ik nooit weer aan de beurt kom daar ik werkelijk dramatisch slecht ben in dit soort spelletjes..... Geef dus vast de oplossing van de mijne: Kraftwerk (duits voor energiecentrale) met het nummer Radio Activity Die van Zustur probeer ik niet eens. Kan er geen touw aan vast knopen. Net als met crypotgrammen: zodra ik d eoplossing hoor denk ik ach ja, maar die zelf verzinnen.. vergeet het maar. |
|
nietmeer
|
@Invisible: Om een tipje van de sluier omtrent de titel op te lichten: Quote: Ook gij, Brutus? en Quote: I should never have switched from Scotch to Martinis bijvoorbeeld |
|
Invisible Oudgediende
|
Met ook gij Brutus kom ik enkel op Caesar en Julius uit. De tweede helemaal nergens op. Zet dus ook niet echt zoden aan de dijk.
Gezien de miljoenen songteksten en titels, is e.e.a. zonder verwijzing naar de artiest sowieso al niet te doen denk ik. |
|
nietmeer
|
|
|
Invisible Oudgediende
|
Sorry je te moeten teleurstellen, ik geef mijn beurt door.; Kan er echt niets van maken waarin ik een band herken. Gesteld dat ik hem ken want van alle bands van nu ken ik 99% niet... |
|
nietmeer
|
Quote Invisible: Kan er echt niets van maken waarin ik een band herken. Gesteld dat ik hem ken want van alle bands van nu ken ik 99% niet... Kom op nou, hoeveel bands beginnen er nu met het Engelse woord voor tranen? En bij Julius Caesar moet je niet zozeer focussen op wat hij zei, maar wanneer hij het zei... ... en dat is het laatste wat ik erover zeg |
|
Invisible Oudgediende
|
Ik had het plaatje verder niet vergroot, dus aan tranen al helemaal niet gedacht: die zag ik niet. Ik ken maar 1 band met tears: tears for fears. En maar 1 nummer van hen: shout.
Die zal het wel niet zijn. Eens gegoogled, brengt me wel naar live from Saint Barbara, wat met het laatste plaatje zou kunnen, maar het nummer dat dan live is moet ik schuldig blijven.
verder gegoogled op tears for fears lyrics laughing en dan kom ik op famous last words waarin het zowel over lachen gaat, als over zingen als over heiligen, de drie plaatjes dus. |
|
nietmeer
|
|
|
Invisible Oudgediende
|
|
|
nietmeer
|
New London Chorale - The Linden Tree? |
|
Invisible Oudgediende
|
Was ook te makkelijk Inderdaad. |
|
nietmeer
|
|
|
Invisible Oudgediende
|
|
|
Kpuc Oudgediende
Mud met Dynamite? |
|
Invisible Oudgediende
|
Of jullie zijn erg goed of ik veel te simpel (of beide).
In 1 keer goed, dus KPUC: jouw beurt |
|
Kpuc Oudgediende
|
|
Invisible Oudgediende
|
Grappig dat eerste plaatje kwam ik ook tegen op zoek naar modder . . .
Nadenken: dobbelstenen in actie: throw/roll the dices of zoiets. Googlen levert niets op. Kan ook iets vaags zijn: try your luck of zo.
Dame in modderbad in badkuip. Doet geen belletje rinkelen. Komt van dodezee.net, is dat een hint?
Zustur mag verder filosoferen |
|