Raad het lied |
DennyColt Erelid
WMRindex: 655 OTindex: 2.445
|
Ik ga er vandoor. Ik check later wel even. Als jullie niet kunnen wachten. Start dan gewoon een nieuwe. |
|
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
OMD - Enola Gay
Orchestral manoevres in the dark - Enola Gay de naam van het vliegtuig dat de eerste atoombom wierp op Hiroshima. |
|
DennyColt Erelid
|
|
|
Invisible Oudgediende
|
|
|
Tom-Servo Oudgediende
WMRindex: 19.823 OTindex: 17.809
|
De artiest: iets met Edison
Wat het lied betreft; het eerste plaatje heet "steen brink" en de tweede een soort van gebouw
Letterlijk op die combinaties zoeken levert niks op. |
|
nietmeer
|
Een hintje zou geen kwaad kunnen. TS, het is het operagebouw in Wenen, maar ook dat levert niks op Of het zou de Rock Opera Tommy moeten zijn... maar die is van The Who |
|
Invisible Oudgediende
|
Goh, ik dacht dat dit een inkoppertje was.....
Opera is een wezenlijke tip voor het nummer. Wat wordt nogal vaak gezongen in zo'n gebouw?
steen brink: vergeet brink
Het plaatje voor de artiest: goed kijken en je ziet m. Makkelijker maken zou betekenen dat ik de naam er gewoon in moet zetten. |
|
nietmeer
|
Quote Invisible: Wat wordt nogal vaak gezongen in zo'n gebouw? ... opera? Quote Invisible: Het plaatje voor de artiest: goed kijken en je ziet m. ... Thomas Edison? |
|
jackjanjanus Oudgediende
WMRindex: 1.028 OTindex: 12.798
|
Thomas Edison & The Light Bulbs - Rachid Stone ? |
|
Invisible Oudgediende
|
JJ: nog nooit van gehoord
Zustur: Een bekend onderdeel van een opera is ......
Artiest: Wat zie je allemaal op het plaatje van de artiest. Alleen Edison zelf? |
|
nietmeer
|
Goed, Edison Lighthouse... maar een passend nummer kan ik er niet bij vinden Of ELO - Rockaria? |
|
Invisible Oudgediende
|
ELO (zie electrische lamp op plaatje) - Rock (steen) en Aria (deel van opera) is goed... |
|
nietmeer
|
|
|
nietmeer
|
Hee doe es raden |
|
Invisible Oudgediende
|
Moet je wel enig idee hebben waarnaar lijkt me . . zal desondanks nogmaals proberen iets te vinden, maa rtot nu toe allemaal niks. |
|
nietmeer
|
Invis, als je de artiest eenmaal weet, waarnaar plaatje 1 toch vrij onomwonden verwijst, is de rest een makkie... |
|
Invisible Oudgediende
|
Een ander doet het maar. Waar moet je voor artiest naar kijken? Er staan zoveel termen op die lp en letterlijk (jackson 5) zal wel niet toch?
En die plaatjes voor nummer be orange? Be Dutch? Orange Bee? ik kom niet verder. |
|
Invisible Oudgediende
|
Dus toch Jackson 5. ? |
|
nietmeer
|
Er staan zelfs 6 Jacksons op de single, maar ik ben op zoek naar een andere... |
|
Invisible Oudgediende
|
Ik kan enkel Jackson 5 lezen, die 6e is al onvindbaar laat staan referenties naar een zevende. Is niet leesbaar hier. Maar met de titel erbij kom ik wel op een Jackson Browne
|
|
nietmeer
|
Doctor my eyes is oorspronkelijk van Jackson Browne, maar die zoek ik dus ook niet. Maar dat de artiest Jackson in zijn/haar naam heeft, lijkt me erg aannemelijk |
|
Invisible Oudgediende
|
Met orange - dutch - bee - be - honey - honey bee en alle mogelijke combinaties (ook met Jackson) kom ik er ook al niet.
Tijd voor aanvullende tips. Of wachten tot een ander met meer inzicht het oplost. |
|
DennyColt Erelid
|
Joe Jackson - Be My Number Two |
|
nietmeer
|
|
|
DennyColt Erelid