Wie-Wat-Waar |
emmertje Oudgediende
WMRindex: 17.961 OTindex: 66.902
|
@JaapB: Ja, tegenwoordig moet je hier de afbeeldingen gaan bewerken. Eigenlijk jammer, want de charme van het spel verdwijnt hierdoor. |
|
JaapB Erelid
WMRindex: 1.153 OTindex: 3.217 T |
afbeeldingWie ben ik? Hoe heette mijn poëziedebuut? Wie heeft mijn biografie geschreven? |
|
emmertje Oudgediende
|
|
|
JaapB Erelid
@emmertje: Nee, JC heeft een kruisje door z'n hoofd. Ik bedoel de andere, die op het zijspan zit. |
|
emmertje Oudgediende
|
|
|
nietmeer
|
Quote @emmertje: @JaapB: Ja, tegenwoordig moet je hier de afbeeldingen gaan bewerken. Eigenlijk jammer, want de charme van het spel verdwijnt hierdoor. helemaal mee eens, daarom doe ik ook niet echt meer mee, het is te gemakkelijk geworden om te vinden. |
|
JaapB Erelid
@emmertje: Bijna goed. Alleen is 'Leve Joop Massaker' proza en geen poëzie. Dus dat antwoord is niet juist. |
|
emmertje Oudgediende
|
@JaapB: "Met andere ogen" Even te snel gelezen |
|
emmertje Oudgediende
|
Heb nu een leuke (en een moeilijke; ik krijg hem zelf niet eens gevonden als ik niet precies zou weten waar het te vinden is) afbeeldingWie was ik? Waar stond ik? Wanneer ben ik gesloopt? |
|
nietmeer
|
*niemand weet, niemand weet dat ik ...... heet!* |
|
emmertje Oudgediende
|
Quote positivily: *niemand weet, niemand weet dat ik positivily heet!* Jawel hoor |
|
nietmeer
|
|
|
nietmeer
|
*zingt: daar bij die molen, die mooie molennnnnnnnnnnnnn* een hint zou nu wel welkom zijn |
|
emmertje Oudgediende
|
Wil je nu al een hint? De opdracht staat er pas een weekje Wees jij maar een vlijtig Liesje, ook al heb je het Koud |
|
nietmeer
|
volgens mij ... volgens mij .... gnagnagna |
|
emmertje Oudgediende
|
Ja... zegt u het maar |
|
nietmeer
|
heb gezegd |
|
emmertje Oudgediende
|
positivily: Ja, maar nog niet online |
|
nietmeer
|
|
|
emmertje Oudgediende
|
Nog maar een hintje doen dan?
Hint: Friesland |
|
nietmeer
|
Naam: Beltmolen de hoop
. plaats: friese buurtschap de wilp, dorp Siegerswoude, Keldonk . gesloopt in 1972 |
|
emmertje Oudgediende
|
Opa Zot: Goed geprobeerd Maar ik zoek een ander type molen; geen beltmolen maar een spinnenkop De molen die ik zoek staat een ca. 80 km westelijker |
|
nietmeer
|
Naam: Doris Mooltsje
. Plaats: Oudega
Gesloopt: omstreeks 1934
Onderstuk is behouden gebleven en doet dienst als pompgemaal |
|
emmertje Oudgediende
|
Oeh... die lijkt er inderdaad best veel op Doris Mooltsje heeft een functie als poldermolen, maar de molen die ik zoek had een functie als korenmolen Deze molen ligt hemelsbreed een 10-15 km ten noordoosten van de molen die ik zoek Nadat de molen die ik zoek gesloopt was, is er (op een paar meter afstand) een nieuwe gebouwd, en die staat er nu nog steeds Zal er nog een extra hintje aan toevoegen: De molen die ik zoek staat in de gemeente Súdwest Fryslân Een foto van de molen, zoals ie er nu bij staat (de nieuwe molen, en niet de gesloopte gelijknamige molen natuurlijk): afbeelding |
|
nietmeer
|
hij is wel moeilijk hoor |
|