Wie-Wat-Waar |
JaapB Erelid
WMRindex: 1.153 OTindex: 3.217 T |
Wie ben ik? De Grazer UhrturmWaar ben ik? op de Schloßberg in Graz (Oostenrijk).Wat is er met de wijzers aan de hand? De uurwijzers van de klok zijn langer dan de minuutwijzers(zie foto). Oorspronkelijk had het uurwerk alleen uurwijzers. Later zijn de minuutwijzers toegevoegd en die waren kleiner dan de uurwijzers.afbeelding |
|
emmertje Oudgediende
WMRindex: 17.961 OTindex: 66.902
|
@JaapB: Helemaal perfect Jij bent! |
|
JaapB Erelid
afbeeldingWie was ik? Wie heeft mij ontworpen? Wat is er met mijn orgel gebeurd? |
|
emmertje Oudgediende
|
Wie was ik?Sint Willibrordus Buiten de Veste Wie heeft mij ontworpen?Pierre Cuypers Wat is er met mijn orgel gebeurd?Het orgel is herplaatst in de Sint-Bavo basiliek in Haarlem. Hier heb ik de info vandaan |
|
JaapB Erelid
@emmertje: Dat heb je ontzettend snel gedaan. Jij bent weer |
|
emmertje Oudgediende
|
afbeeldingWie ben ik? Waar ben ik? Van welk tv-programma ben ik bekend? |
|
JaapB Erelid
Wie ben ik? Kasteel Hernen
Waar ben ik? Dorpsstraat 38-40 - 6616 AH Hernen
Van welk tv-programma ben ik bekend? Dat is makkelijk, ik was 15 toen Floris op de tv was en heb dus alle 12 afleveringen gezien. Jammer dat er nooit een vervolg is gekomen. |
|
emmertje Oudgediende
|
|
|
JaapB Erelid
afbeeldingWie ben ik? Welk kampioenschap heb ik behaald? Wat zit er in de blauwe fles boven het achterwiel? --------------- Ik ben maandag pas weer on-line |
|
emmertje Oudgediende
|
Wie ben ik? Xavier RinckerWelk kampioenschap heb ik behaald? Nederlands kampioen Ultimate Street Bike in 2002 op een Kawasaki uit 1977Wat zit er in de blauwe fles boven het achterwiel? De blauwe fles boven het achterwiel bevat het lachgas.Wiki-link met o.a. jouw afbeelding |
|
JaapB Erelid
@emmertje: Dat kan ik je niet verbeteren. Bij een volgende moet ik dus even controleren of Wikipedia niet het hele antwoord bij elkaar heeft staan. Jij bent weerI |
|
emmertje Oudgediende
|
afbeeldingWie ben ik? Waar ben ik? Wie is de eigenaar van mij? |
|
JaapB Erelid
Wie ben ik? Het Elzenwallekasteel
Waar ben ik? Kemmelseweg 72 in Voormezele. Dat is een dorpje in de Belgische provincie West-Vlaanderen en een deelgemeente van de stad Ieper.
Wie is de eigenaar van mij? Volgens Wikipedia is dat Ernest Blérot maar dat kan niet. Ernest Blérot is namelijk in 1957 overleden! De huidige gebruiker (ik kan niet nagaan of dat ook de eigenaar is) is de aannemer IRC NV. |
|
emmertje Oudgediende
|
@JaapB: Weer helemaal goed Jij bent dus weer |
|
JaapB Erelid
afbeeldingWie ben ik: Waarom ben ik tot 10 jaar cel veroordeeld? Waarom ging ik in 2009 in honfgerstaking? |
|
emmertje Oudgediende
|
Nizar Trabelsi (die was makkelijk; stond in de naam van de afbeelding) Op 30 september 2003 werd hij veroordeeld tot 10 jaar gevangenisstraf wegens het beramen van een aanslag op de Belgische vliegbasis Kleine-Brogel in het kader van terroristische activiteiten van Al Qaida. Om een uitlevering aan de Verenigde Staten te voorkomen??? |
|
JaapB Erelid
@emmertje: Helaas, het antwoord op de derde vraag is niet correct. Tip: het heeft met een beruchte pedofiel te maken. |
|
emmertje Oudgediende
|
@JaapB: Terrorist Trabelsi zocht handlangers in de gevangenis om Dutroux om te brengen. |
|
JaapB Erelid
@emmertje: Bijna goed. Dat heeft hij inderdaad gedaan maar dat was niet waarom hij in hongerstaking ging. Het heeft er wel veel mee te maken. |
|
nietmeer
|
Waarom ging ik in 2009 in honfgerstaking? Tunesische moslimterrorist Nizar Trabelsi gaat in hongerstaking tegen zijn overbrenging van Lantin naar een zwaarbewaakte cel in de gevangenis van Brugge. het krantenartikel |
|
JaapB Erelid
@positivily: Helemaal goed. Wat niet in het artikel staat is dat Trabelsi werd overgeplaatst omdat hij een moordaanslag op Dutroux beraamde. 1 van de vele bronnenJij bent. |
|
nietmeer
|
Emmertje had meer antwoorden goed dan mij dus van mij mag emmer er wel 1 plaatsen. |
|
JaapB Erelid
positivily: @emmertje: Helemaal mee eens. Emmertje, we wachten met spanning af. |
|
emmertje Oudgediende
|
|
|
JaapB Erelid
Wie ben ik? De verkeerstoren van luchthaven Wien-Schwechat (Vienna International Airport) Waar ben ik? 18 kilometer ten zuidoosten van het centrum van Wenen bij het stadje Schwechat in de provincie Neder-Oostenrijk. Hoe hoog ben ik? 109 meter De verkeerstoren van Wenen is de hoogste van Europa. De toren wordt gebruikt door de Oostenrijkse organisatie Austro Control. Meer foto's van de luchthaven van Wenen |
|