Wie-Wat-Waar |
emmertje Oudgediende
WMRindex: 17.961 OTindex: 66.902
|
Hoe heten wij?KNMI in De Bilt Hoe wordt het gebouw links op de foto ook wel genoemd?Het klooster Sinds wanneer zitten wij hier?Het hoofdgebouw is in 2000 geopend; sinds 1897 zit het KNMI in de villa. linkje met info en dezelfde foto |
|
nietmeer
|
|
|
Piet Paaltjens Junior lid WMRindex: 6 OTindex: 22
|
Balalaika oei oei oei |
|
emmertje Oudgediende
|
afbeeldingWie ben ik? Waar sta ik? Waaraan herinner ik? |
|
emmertje Oudgediende
|
*dp* |
|
nietmeer
|
Wie ben ik? de MonolietWaar ben ik? Vigelandsparken, OsloWaaraan herinner ik? Er zijn veel verschillende interpretaties wat betreft de Monoliet. De wederopstanding van de mens, vechten voor het leven, het verlangen van de mens naar hogere atmosferen, de voortreffelijkheid van het dagelijks leven en de vicieuze cirkel. info P.S. deze heb je op 23 juli ook al geplaatst |
|
emmertje Oudgediende
|
Hé... dat moest niet (stomme ikke ) nog een keer, en dan het goede plaatje afbeeldingWie ben ik? Waar sta ik? Waaraan herinner ik? |
|
nietmeer
|
|
|
emmertje Oudgediende
|
Jahoor positivily, die was goed |
|
nietmeer
|
Wie ben ik? Het monument "Wakend Oog"Waar sta ik? Vlaardingen Waaraan herinner ik? Een monument herinnert aan de voltooiing van deze waterkering. meer info |
|
emmertje Oudgediende
|
positivily: Perfectomundo! |
|
nietmeer
|
afbeelding Hoe heet ik? Waar sta ik? Wat betekenen de letters die bovenin staan? |
|
emmertje Oudgediende
|
Hoe heet ik?IJzertoren Waar sta ik?Diksmuide (B) Wat betekenen de letters die bovenin staan?AVV / VVK, wat staat voor Alles Voor Vlaanderen, Vlaanderen Voor Kristus Met 84 meter het hoogste vredesmonument in Europa Wiki-link |
|
nietmeer
|
|
|
emmertje Oudgediende
|
afbeeldingWie ben ik? Waar sta ik? Wat gebeurde er met mij in 2005? |
|
nietmeer
|
Alhoewel ik volgende week niet veel tijd heb wil ik toch graag een hint |
|
emmertje Oudgediende
|
Een hint? Terwijl ik (de afbeelding dus ) al zo oud ben als MethusalemMesopotamië? |
|
nietmeer
|
Wie ben ik? Minaret of Samarra, also known as the Malwiya Minaret or Malwiya Tower Waar sta ik? Samarra, Iraq. Wat gebeurde er met mij in 2005? On April 1, 2005, the top of the Malwiya minaret was damaged by a bomb.
|
|
emmertje Oudgediende
|
positivily: Perfect answer! Your turn |
|
nietmeer
|
afbeelding Hoe heet ik? Waar sta ik? Wie heeft mij gemaakt? |
|
emmertje Oudgediende
|
Hoe heet ik?De toren van Poeza Waar sta ik?Rijkevorsel Quote: (vanuit Nederland: 2e afslag vlak na grensovergang A16, bij Hoogstraten) Wie heeft mij gemaakt?Poulien Wolfswinkel De site waar ik het gevonden heb: Hier en hier en ook hierGevonden met: "toren van poezen" en dan Googlen |
|
nietmeer
|
@emmertje: ik heb verschillende, waaronder toren van poezen, gecontroleerd en kon er niets op vinden Maar hij is dus goed! |
|
emmertje Oudgediende
|
positivily: Misschien heb ik een typfoutje gemaakt (bijna ondenkbaar natuurlijk ) en "toren van poezan" ingetikt? Ik kon het in ieder geval meteen vinden |
|
nietmeer
|
@emmertje: dacht ik een moeilijke te hebben gevonden |
|
emmertje Oudgediende
|
afbeeldingWie ben ik? Waar ben ik? Wat is er met de wijzers aan de hand? |
|