Wie-Wat-Waar |
nietmeer
|
afbeelding Hoe heet ik? Waar sta ik?? Wat is er eind vorige eeuw met mij gebeurt? Wat ben ik nu? |
|
emmertje Oudgediende
WMRindex: 17.961 OTindex: 66.902
|
Positivily in de keuken? je was bevallen van een zoon moeder Ooooh...wacht... het gaat om de foto! |
|
nietmeer
|
|
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Brandaris
Terschelling
eerste electrische voorziening, 1907 aandrijving van het licht 1927 lift voorziening 1977 400 jarig bestaan geviert 1994 |
|
nietmeer
|
|
|
emmertje Oudgediende
|
Een vuurtoren in de steigers tijdens schemering...
Hintje? |
|
nietmeer
|
afbeelding een foto bij daglicht, zou dat helpen?? |
|
emmertje Oudgediende
|
Belle Tout Lighthouse Beachy Head, East Sussex. 17 meter (56 ft) verplaatst, omdat door erosie van de kliffen de vuurtoren in zee zou kunnen vallen. Het is nu een "bed and breakfast" Andere fotoAnder linkje met o.a. jouw foto |
|
nietmeer
|
@emmertje: , je weet wat dit betekend, jij bent weer aan de beurt |
|
emmertje Oudgediende
|
afbeeldingWie ben ik? Waar sta ik? Wat is er zo uniek aan mij? |
|
nietmeer
|
Wie ben ik? De Toren van Hércules Waar sta ik? Schiereiland van de stad Coruña in het Spaanse Galicië. Wat is er zo uniek aan mij? Het is de enige overgebleven Romeinse vuurtoren in Spanje en hij is zelfs de oudste werkende vuurtoren ter wereld. Wat de hoogte betreft komt deze toren in Spanje op de tweede plaats, na de vuurtoren van Chipiona.
Op 27 juni 2009 werd hij tijdens de vergadering in Sevilla door de UNESCO opgenomen op de lijst van het werelderfgoed. meer info nog meer info |
|
emmertje Oudgediende
|
positivily: ... en dat betekent dus dat jij er weer eentje mag plaatsen |
|
nietmeer
|
afbeelding Hoe heet ik? Waar sta ik? Wanneer ben ik gebouwd? |
|
JaapB Erelid
WMRindex: 1.153 OTindex: 3.217 T |
Hoe heet ik? Klokhuis van de Martinikerk
Waar sta ik? Sneek
Wanneer ben ik gebouwd? gesticht 1489, verbouwd 18de eeuw |
|
nietmeer
|
@JaapB: dat is snel!! mag jij er 1 plaatsen |
|
JaapB Erelid
positivily: Nee, doe jij dat maar in mijn plaats. Ik moet aan het werk en kan dus niet in de gaten houden of iemand de juiste oplossing geeft. |
|
nietmeer
|
@JaapB: zal ik even een nieuwe plaatsen afbeelding Wie was ik? Wanneer ben ik overleden? Wat was mijn beroep? |
|
emmertje Oudgediende
|
Pieter Sjoerds Gerbrandy
7 september 1961
minister-president van Nederland tijdens de Tweede Wereldoorlog |
|
nietmeer
|
|
|
emmertje Oudgediende
|
afbeeldingWie ben ik? Wat ben ik (van beroep)? Waar ben ik geboren (plaats, land)? |
|
JaapB Erelid
Wie ben ik? Antoni Martí Petit
Wat ben ik (van beroep)? Architect en sinds 11 (of 12) mei dit jaar regeringsleider van Andorra.
Waar ben ik geboren (plaats, land)? De stad kan ik niet achterhalen wel de parròquia (parochie). Dat is Escaldes-Engordany in Andorra. |
|
emmertje Oudgediende
|
@JaapB: Jij mag de volgende plaatsen |
|
emmertje Oudgediende
|
Omdat JaapB blijkbaar geen tijd heeft om een nieuwe te plaatsen, doe ik de volgende wel: afbeeldingWie ben ik? Wat ben ik? Waar ben ik? Wanneer ben ik gebouwd? |
|
nietmeer
|
Wie ben ik? Pura Ulun Danu BratanWat ben ik? Balinesische Pura, een hindoeïstische tempel op Bali.Waar ben ik? De Pura Ulun Danu Bratan ligt in het noordwesten van het eiland bij het Bratan-meer.Wanneer ben ik gebouwd? Het complex werd in 1633 gebouwd. meer info |
|
emmertje Oudgediende
|
positivily: Gij zijt wederom geweldig |
|