Wie-Wat-Waar |
maaskantenaar Senior lid WMRindex: 128 OTindex: 59 Wnplts: maaskantje
|
@positivily: agreee! |
|
nietmeer
|
|
|
emmertje Oudgediende
WMRindex: 17.961 OTindex: 66.902
|
Als ik nu eens wist wat het moet voorstellen, dan zou ik het kunnen vinden misschien Ben al dagen aan het rondsnuffelen naar "wit beeldhouwwerk in Brabant", maar nog steeds niet de goede gevonden |
|
nietmeer
|
Als je een lijn trekt van Oss naar Eindhoven kan het Best zijn dat je erlangs komt!! |
|
emmertje Oudgediende
|
|
|
nietmeer
|
@emmertje: voor jou was het idd een zware bevalling Hij is goed!! |
|
emmertje Oudgediende
|
afbeeldingWie ben ik? Wat ben ik? Waar ben ik? bonusvraag: Wat heb ik met hamsters te maken? |
|
nietmeer
|
|
|
emmertje Oudgediende
|
Je hebt er eentje in het hoge noorden, en eentje in het uiterste zuiden... en hier in Nederland lopen er ook genoeg rond. Nu zou je kunnen bedenken in welk gebied je moet gaan zoeken |
|
nietmeer
|
Wie ben ik? ZurawWat ben ik? de oudste kladkový kraan in EuropaWaar ben ik? Gdanskbonusvraag: Wat heb ik met hamsters te maken? geen flauw benul! meer info |
|
emmertje Oudgediende
|
positivily: Helemaal goed Wat heeft deze kraan met hamsters te maken... Deze kraan werd aangedreven door een tredmolen. Gevangenen werden in deze tredmolen (net als hamsters in zo'n plastic tredmolentje) gezet, om de kraan te kunnen gebruiken. |
|
nietmeer
|
afbeelding Wie was ik?? Wat was ik?? Hoelang ben ik dit geweest?? Wat heb ik als 1e ingevoerd?? |
|
emmertje Oudgediende
|
Wie was ik?? Giambattista Catagna (Urbanus VII) Wat was ik?? paus Hoelang ben ik dit geweest?? 12 dagen Wat heb ik als 1e ingevoerd?? rookverbod |
|
nietmeer
|
|
|
pizzabakker Erelid
WMRindex: 2.027 OTindex: 1.479 S |
|
|
emmertje Oudgediende
|
afbeeldingWie ben ik? Wat ben ik? Waar kom ik vandaan? @pizzabakker: Misschien was die toentertijd nog niet gebruikelijk? |
|
nietmeer
|
de naam ligt me al dagen op het puntje van de tong maar wil nog niet tevoorschijn komen, graag dus een hint |
|
Relpa Oudgediende
WMRindex: 3.482 OTindex: 10.385 S |
@Possie, de hoed is volgens mij van krokodille-tanden |
|
nietmeer
|
|
|
emmertje Oudgediende
|
Hint: Dieser Mann kommt nicht aus Deutschland |
|
De Paus Oudgediende
WMRindex: 13.791 OTindex: 19.860 S |
Ik dacht aan Crocodile Dundee, Paul Hogan. Maar hij draagt hier wel een bril en een baard, dus ik ben er niet zeker van. |
|
emmertje Oudgediende
|
De Paus: Het is inderdaad NIET Crocodile Dundee, oftewel Paul Hogan Kan ook niet echt een link vinden tussen de persoon op de foto en Paul Hogan; zelfs geen indirecte |
|
nietmeer
|
@emmertje: je mag er nog wel een hint ingooien, want ik kom er echt niet uit!! |
|
emmertje Oudgediende
|
Nog een hintje? "Quinn the Eskimo (Mighty Quinn)" werd ooit geschreven door Bob Dylan, maar IK zorgde voor de eerste release van dit nummer. Het werd een groot succes |
|
bsur Erelid
WMRindex: 921 OTindex: 5.819
|
Hee das Kpuc |
|