Wie-Wat-Waar |
emmertje Oudgediende
WMRindex: 17.961 OTindex: 66.902
|
1.Het leven leven volgens Mattheüs 19,21 ... wat een nonsens 2.De naam van de plaats waar ik sta heeft wel iets weg van "vleeshuis" of "broodhuis" 3.Ik heb die mensen wel 5368x gezegd waar het adres was, maar ze reden via Groningen |
|
nietmeer
|
Ben vandaag niet cryptisch ingesteld |
|
emmertje Oudgediende
|
decryptie: non van nonsens is vetgedrukt; het beeld is het beeld van een non.. Maar goed, dat had je zelf ook wel gezien denk ik.
Waar leven nonnen normaal? Zo'n "tehuis" (om het maar oneerbiedig te benoemen) heeft meestal ook een naam. De naam is in het Hebreeuws "vleeshuis", in het Arabisch "broodhuis".
Nu weet je dus de plek waar je me kunt vinden. Dan nu naar de plaats. Zowel in Groningen als ergens anders in Nederland bestaat er een plaats met dezelfde naam; eentje daarvan kent de postcodegetallen 5368.
Ik heb het nu zo'n beetje voorgezegd, de rest is voor jou. |
|
nietmeer
|
* Waar sta ik? Haren
Kerkplein 4 (Klooster Bethlehem)
* Wat staat op het informatiebord?
hier hebben de zusters penitenten van 1501 tot 1965 een leven van gebed en beschouwing geleid in het voetspoor van de h. franciscus van assisi |
|
emmertje Oudgediende
|
positivily: |
|
nietmeer
|
@emmertje: ben nog niet cryptisch ingesteld zal zo nieuwe plaatsen |
|
Mamsie Oudgediende
WMRindex: 46.221 OTindex: 96.019
|
Hééé, hoe werkt dit spelletje??? |
|
emmertje Oudgediende
|
"Heksje" (Positivily) zet zometeen of straks een foto neer, en dan mogen wij raden wie/wat het is, waar het staat, enz. Heel simpel dus eigenlijk, maar wel een zoekklusje |
|
Mamsie Oudgediende
|
ik ben vol verwachting....... |
|
nietmeer
|
afbeelding Waar sta ik? Wanneer ben ik gebouwd? Wat is er verder met mij gebeurt? @emmertje:Kolleke is "Heksje", ik ben gewoon Posje |
|
emmertje Oudgediende
|
Waar sta ik?Leerdam Wanneer ben ik gebouwd?2001 Wat is er verder met mij gebeurt?Aannemingsbedrijf Arie Sterk is begonnen met de sloop van het glazen huis in Leerdam. Ondertussen woedt in de rechtszaal de strijd over het mislukte kado van de jubilerende woningbouwvereniging nog door. meer informatie@Posje: ik kan me nog heel goed herinneren dat ook jij nog "rond vloog" op een bezem. Sterker nog: 't waren je eigen woorden @Mamsie: sorry voor de snelheid; meestal duurt het langer bij mij |
|
Mamsie Oudgediende
|
Poe poe, Emmertje ik sta paf! |
|
nietmeer
|
@emmertje: , en ik ben dement dus weet niet meer wat ik ooit gezegd heb je had um goed oen @Mamsie: volgende keer beter |
|
emmertje Oudgediende
|
Omdat ik Mamsie aan het zoeken wil zetten... afbeeldingWat ben ik? Waar kom ik te staan? Hoe hoog gaat dit gebouw worden? |
|
nietmeer
|
|
|
Mamsie Oudgediende
|
Een zonnecollector? |
|
emmertje Oudgediende
|
positivily: Ik had um door muts Heb ondertussen mijn voorgaande post wat aangepast @Mamsie: Naast zonlichtcollectoren heeft dit gebouw nog een groot aantal andere zaken in huis. Dit gebouw staat nu al, terwijl het nog niet gebouwd is, ergens (al wereldwijd) om bekend. Ik ben op zoek naar de naam van dit gebouw |
|
Bolus Senior lid WMRindex: 343 OTindex: 732
|
Wuhan Energy Flower Wuhan University, China Het moet 140 meter hoog worden
Bekend omdat het zijn eigen energie kan opwekken en geen CO2 uitstoot heeft. Het is door Nederlanders ontworpen en zij mogen het gaan bouwen. |
|
emmertje Oudgediende
|
@Bolus: Helemaal goed... jij mag de volgende doen |
|
|
afbeeldingWelke woontoren is dit en waar staat het? |
|
emmertje Oudgediende
|
|
|
|
Je bent er waarschijnlijk geweest, anders is het lastig om te weten. Jij mag weer de volgende doen |
|
emmertje Oudgediende
|
@Bolus: Ik ben er nooit geweest hoor. Ik zag op jouw foto dat blauwe autootje met NL-kenteken. Dus naar Google: "woontoren aan zee Nederland" En toen kwam ik al snel de Sardijntoren tegen ff zoeken naar een volgende... |
|
emmertje Oudgediende
|
afbeeldingHoe heet ik? Waar ben ik? Wat is mijn huidige functie? |
|
|
Ik zal voortaan alles blurren behalve het object zelf |
|