Wie-Wat-Waar |
emmertje Oudgediende
WMRindex: 17.961 OTindex: 66.902
|
positivily: Een schrale troost ... hier is het niet anders |
|
nietmeer
|
@emmertje: een bondgenoot of een leedgenoot?? |
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
In me stadsie uiteraard |
|
nietmeer
|
Wat was ik? Klooster van het Hof van Chartreuse Waar ben ik? Utrecht Wat ben ik nu? Van alles en nog wat, zie info. Bonusvraag, wat staat er in mijn voortuin? Sinds 2 jaar heeft een imker korven in de tuin gezet, er is honing van eigen bloemen. extra info |
|
Kpuc Oudgediende
In de info staat het al, maar ik was niet het Klooster zelf Verder is m goed, op de bonus na |
|
nietmeer
|
Kpuc: Het is dan de boerderij het was op zich al een hele bevalling maar de bonus zijn die bijenkorven??? zal zometeen een nieuwe plaatsen eerst de rijdende rechter |
|
Kpuc Oudgediende
De boerderij is het, de bonus is iets wat je eerder in Indianenland zou zien Maar je hebt m goed, ben een weekje foetsie |
|
nietmeer
|
afbeelding Hoe heet ik? Waar sta ik? Wanneer ben ik daar neergezet? |
|
emmertje Oudgediende
|
Dat is een doodnormale pomp die je in zoveel andere plaatsen in Nederland ziet, bijvoorbeeld in het stadje Ravenstein. Alleen is laatstgenoemde geheel van ijzer en geel/zwart geverfd; de kleuren van de voormalige gemeente Deze pomp zou dus van elke stad/dorp met een langere historie kunnen zijn. Ik wacht dus maar even op een hint, want met dat doodnormale muurtje, doodnormale straat en doodnormale auto's die erachter staan kom ik niet verder. |
|
nietmeer
|
@emmertje: wat een verhaal, de preek van de pastoor valt erbij in het niet . |
|
emmertje Oudgediende
|
Tientallen pompen, maar nog niet de goede... We zoeken morgen wel weer verder |
|
Kpuc Oudgediende
Posje, mik er eens een wazige hint in? Stadspomp, dorpspomp, droppomp, friesland, nisjta nada nikkes |
|
nietmeer
|
Je zit ook in de verkeerde provincie te zoeken, probeer Zuid-Holland eens |
|
emmertje Oudgediende
|
Oké... een Zuidhollandse dorpspomp dus... we zoeken verder |
|
nietmeer
|
@emmertje: Wie zegt dat ie in een dorp staat?? Je vergeet de pastoor nog |
|
emmertje Oudgediende
|
Zelfs in Eindhoven kent men een dorpspomp Eindhoven is nu ook niet bepaald een dorp |
|
nietmeer
|
@emmertje: dat is dan een stadspomp meneer denk doe een pomp, kun jij mooi je emmertje eronder hangen |
|
emmertje Oudgediende
|
pffff... Als nu eens die tekst die je weggepoetst hebt zichtbaar zou zijn... had ik het al heel lang geleden gevonden |
|
nietmeer
|
|
|
emmertje Oudgediende
|
En nu is ie te moeilijk hahaha ... heb al vele plaatsen in Zuid-Holland gezien, i.c.m. pomp en pastoor, maar niente, nada, noppes |
|
nietmeer
|
Ok, dan nog een hint: NWH Als je uitgevogeld hebt waar dat voor staat moet je um vinden verder kan ik niet helpen want dan geef ik um weg |
|
emmertje Oudgediende
|
Wat je weggepoetst hebt: "Aan Pastoor Westerwoudt - 14 oct 1945" Naam: Pastoor L. Westerwoudt (pomp) Waar: Sint-Victorlaan 13, Noordwijkerhout Wanneer: 1946 InfoZelfs met de zoektermen: Noordwijkerhout - pastoor - pomp... nada, noppes, niente, niks Pas toen ik via maps.google.nl in Noordwijkerhout ging kijken, en de Sint-Victorkerk zag; daar vervolgens verder op zocht, kwam ik uit bij de pomp |
|
nietmeer
|
@emmertje: zie je nou wel, zo moeilijk was ie niet |
|
emmertje Oudgediende
|
afbeelding* Waar sta ik? * Wat staat op het informatiebord? |
|
nietmeer
|