Wie-Wat-Waar |
emmertje Oudgediende
WMRindex: 17.961 OTindex: 66.902
|
Ik denk aan een gedenksteen voor slachtoffers WOII, en aan luchtmacht... maar daarmee kom ik er nog niet... Ik blijf zoeken |
|
nietmeer
|
Je zoekt in de goede richting |
|
JobBos Lid WMRindex: 58 OTindex: 22 Wnplts: Vroenhoven S |
Haha, Google zegt: "Sorry... ... maar het lijkt erop dat uw computer of netwerk momenteel automatische zoekopdrachten verzendt. Omdat we onze gebruikers willen beschermen, kunnen we uw verzoek niet verwerken." Omdat ik steeds op ongeveer dezelfde termen zoek.. ..kan trouwens iemand kort uitleggen wat de bedoeling van dit spel is? (ben nieuw hier -----> ) |
|
emmertje Oudgediende
|
@JobBos: De bedoeling is heel simpel, dat je de antwoorden gaat vinden op de vragen die gesteld zijn... in dit geval de vragen van Positivily. Er worden zo nu en dan hints gegeven; vaak een kwestie van 'goed lezen' Mocht je de antwoorden gevonden hebben, en (in dit geval) Positivily is ermee akkoord, dan mag jij met een foto komen en er vragen bij stellen. Voorwaarde is natuurlijk wel dat de foto (en de antwoorden) ergens op het internet te vinden zijn |
|
JobBos Lid WMRindex: 58 OTindex: 22 Wnplts: Vroenhoven S |
Oké simpel concept dus, maar zonder tips vaak bijna onmogelijk op te lossen Bedankt voor de uitleg! |
|
emmertje Oudgediende
|
@positivily: In de goede richting is niet goed genoeg... zoekopdrachten gegeven naar gedenksteen, monument, zwerfkei, kei, steen, weiland, sloot, luchtmacht, airforce, alle windrichtingen, en alle combinaties van voorgaande opties die je maar kunt verzinnen... Ik vang bot Morgen maar weer verder zoeken |
|
nietmeer
|
Friesland (zul je ook wel niet veel mee kunnen maar dan heb je een idee waar je moet zoeken ) Nog maar even een keer plakken: afbeelding Hoe heet ik? Waar sta ik? Waarom sta ik hier? |
|
emmertje Oudgediende
|
Vliegers MonumentDit monument is op 4 mei 2008 onthuld ter nagedachtenis aan de Amerikaanse vliegers omgekomen bij een crash vlakbij Bolsward. Het monument bestaat uit een kei met daarop een plaquette aangebracht met de volgende inscriptie: 'THEY FELL FOR OUR FREEDOM IN MEMORY OF THE CREW OF THE B24-445TH B.G. DECEMBER 22, 1943 NORMAN M. NELSON GEORGE J. CLARK CONRAD SILVERMAN MARTIN P. BULGER GEORGE H. ENTZMINGER CHARLES E. SMITH WALTER DERDZENSKI FRANCIS H. FOLKNER ASHA P. SMALL JAMES V. KING.' Aan de hints had ik inderdaad niet zo heel veel, maar via via zag ik ineens het woord "oorlogsmuseum" en bedacht dat ik met dat woord nog niet had gezocht. In combinatie met Friesland zag ik al snel de foto die ik zocht |
|
nietmeer
|
, kon ook niet zoveel hints geven anders had je het zo geraden |
|
emmertje Oudgediende
|
Ik ben nu op het werk, en kan dus nog geen nieuwe foto plaatsen. Zal vanavond dat alsnog gaan doen, want dan ben ik weer thuis |
|
nietmeer
|
Hebben wij vandaag een daggie vrij van zoeken |
|
emmertje Oudgediende
|
afbeeldingHoe heet ik? Waar sta ik? Wie heeft me gemaakt? |
|
nietmeer
|
De Hardwerker Orden, midden tussen twee flats. Helen Frik, 1999 |
|
emmertje Oudgediende
|
positivily: Weer supersnel gedaan, maar helemaal goed |
|
nietmeer
|
|
|
gwcbakker Oudgediende
WMRindex: 7.126 OTindex: 2.741
|
Wat: De ruïne van een voormalige koloniale gevangenis, in eerste instantie gebouwd als meelmolen en graanpakhuis.
Waar: Port Arthur, Tasmanië, Australië. |
|
nietmeer
|
|
|
gwcbakker Oudgediende
|
Ik zal morgen (vandaag) een poging doen. |
|
gwcbakker Oudgediende
|
afbeeldingWie hebben mij neergezet en waarom? Wat staat er op mij? Waar sta ik? |
|
nietmeer
|
Wie hebben mij neergezet en waarom? August Jozef (AJ) Schölvinck was van 1907 tot 1930 burgemeester van Warmond. Hij heeft heel veel voor de stad gedaan en zijn sporen nagelaten.
Niet gering was de persoonlijke belangstelling en de financiële steun van August, die ook als mens zijn onderdanen een warm hart toedroeg. Niet voor niets kreeg Warmond een zogeheten Schölvinck-bank in 1930. En veel later ook een straat.Wat staat er op mij? van warmond's ingezetenen aan Burgemeester A.J. Schölvinck 1907 1929 Waar sta ik? Warmond Herenweg / Burg. Schölvinckstraat info meer info |
|
emmertje Oudgediende
|
positivily: Ik zou graag ook zo af en toe mee willen doen! Jij bent gewoon té goed in het zoeken |
|
nietmeer
|
Mag jij de volgende weer raden zodra ik toestemming heb van gwcbakker dat deze goed is |
|
gwcbakker Oudgediende
|
positivily: Heel goed hoor! Ik had het zelf niet beter gekund. Misschien had ik nog moeten vragen hoe de plaats waar de bank staat in de volksmond werd genoemd en waarom. (Volgende keer maar iets zoeken wat niet met Warmond te maken heeft. ) |
|
nietmeer
|
|
|
ladekast Oudgediende
WMRindex: 1.797 OTindex: 75.671
|
kerkje en je staat op de grond |
|