Wat eet jij vanavond |
Minion Oudgediende
WMRindex: 82 OTindex: 22.630
|
Maaltijdsalade gerookte kip met citroenvla na |
|
Mamsie Oudgediende
WMRindex: 46.269 OTindex: 96.116
|
Vandaag quiche van de Aldi. Het is me nog te warm om een maaltijd te koken. Dat doe ik morgen en overmorgen. Daarna wordt het weer te warm en schakel ik over op het tropenmenu. Dat betekent dat er niets gekookt gaat worden maar de oven ovenuren maakt. |
|
HoLaHu Oudgediende
WMRindex: 6.356 OTindex: 2.476
|
Vandaag is het goddank niet meer zo warm, dus andijviestamppot met een lekkere saucijs. |
|
Mamsie Oudgediende
|
@HoLaHu: O, zoiets doe ik morgen. Zomerstamppotje met rucola en gebakken spekjes. Héérlijk. |
|
KhunAxe Oudgediende
WMRindex: 7.842 OTindex: 3.189
|
Homemade spinazie-lasagna, hij was heerlijk! afbeelding |
|
botte bijl Oudgediende
WMRindex: 90.820 OTindex: 39.086
|
gehakt en rode kool |
|
Mamsie Oudgediende
|
Ik ga lekker bami maken. |
|
KhunAxe Oudgediende
|
Zojuist gegeten: Kip steak pepersaus, worteltjes, sla en tomaten. 't Was heerlijk! Gemaakt door mijn betere helft afbeelding |
|
Mamsie Oudgediende
|
Ik zie er ook tomaatjes bij. Ze weet wat lekker én gezond eten is! |
|
KhunAxe Oudgediende
|
@Mamsie: Dat zeg ik, worteltjes, sla en tomaten |
|
Mamsie Oudgediende
|
@KhunAxe: Ow ja, ik had mijn bril even niet op! |
|
HoLaHu Oudgediende
|
Vandaag asperges op Thaise wijze. @KhunAxe: Ik heb de naam niet verzonnen, jij zult je de penis wel uit de pantalon lachen... Maar het is wel verrekte lekker. Het oorspronkelijk recept is met kip, maar ik heb het vandaag met vis gemaakt! Erg lekker, pittig! |
|
botte bijl Oudgediende
|
gestoomde sardienen met groente |
|
Mamsie Oudgediende
|
Patatjes met wat rauwkost erbij. |
|
HoLaHu Oudgediende
|
Aangezien het erg warm wordt heb ik voor vandaag/morgen een koude dis. Een visbordje...Een bedje van sla, op smaak gebracht met een dressing van olie, witte wijnazijn en mosterd. Daarop verschillende soorten gerookte vis, zoals makreel, forel en zalm. Opgeleukt met wat zoete kerstomaatjes en geserveerd met stokbrood en kruidenboter. In plaats van de kerstomaatjes kun je ook een tomaat uithollen en vullen met tonijnsalade of krab/surimisalade. Plaats die dan in het midden van het bord en drapeer de andere vis er mooi omheen. Het oog wil ook wat! Overigens is de keus van de gerookte vis natuurlijk vrij. Een nieuwe haring is er ook goed op zijn plaats of gekookte garnalen [/edit] Laatste edit 05-08-2020 23:56 |
|
Mamsie Oudgediende
|
Ik hou het morgen gewoon minimalistisch. Ik heb bij de Aldi twee quiches gekocht en die gaan de oven in. En worden gegeten als ze weer wat afgekoeld zijn.
Overigens heb ik zowat voor de hele hittegolf al dingen gepland die makkelijk te maken zijn. Maar eten koken en bij die hete pannen staan is voorlopig uit den boze, dat gaat gewoon niet gebeuren! (Ja, ik ben me daar gek zeg!)
Laatste edit 06-08-2020 00:05 |
|
HoLaHu Oudgediende
|
@Mamsie: Vandaar dat ik dus voor een koud visbordje gekozen heb. Bij zulke tropische temperaturen moet ik er niet aan denken om warm te moeten eten. Overmorgen wordt het waarschijnlijk een koude schotel of een koude maaltijdsalade. |
|
Mamsie Oudgediende
|
@HoLaHu: Ik vind dat visbordje wél een leuk idee! En supermakkelijk, die ga ik onthouden. Kan je er een foto van maken? En naar mij sturen? Laatste edit 06-08-2020 00:24 |
|
HoLaHu Oudgediende
|
@Mamsie: Oh lieverd, ik ben hopeloos met foto's doorsturen...Dat lukt me nog net met Whatsapp. Gebruik je fantasie...Bedje van sla ( naar keuze) dressing erover, vis erop, en aankleding naar inzicht... |
|
Mamsie Oudgediende
|
@HoLaHu: Ja, daar gaat het wel mee lukken... |
|
HoLaHu Oudgediende
|
Vandaag een maaltijdsalade met vis. |
|
KhunAxe Oudgediende
|
Ik ben er nog niet 100% uit maar denkelijk een lekkere spaghetti Bolognaise. Eenvoudig te maken en zeer smakelijk.. Ja, dat gaat het vandaag worden, denk ik |
|
botte bijl Oudgediende
|
zelfgemaakte lasagne met zalm |
|
Ronnymij Erelid
WMRindex: 1.187 OTindex: 843
|
Witte Rijst met groenten in een sojasausje.
Tussen de middag Kibbeling of een zoute Haring. |
|
KhunAxe Oudgediende
|
|
|