Wat eet jij vanavond |
KhunAxe Oudgediende
WMRindex: 7.842 OTindex: 3.189
|
@botte bijl: Zo uit mijn blote hoofd zou je eens kunnen proberen om de aardappelen te vervangen door pastinaak, pompoen of bataat. Dit zijn zeer gezonde alternatieven. Qua prijzen moet je zelf even te veld gaan lieverd, ik heb natuurlijk geen idee wat dit bij jou kost. |
|
botte bijl Oudgediende
WMRindex: 90.820 OTindex: 39.086
|
@KhunAxe: dank voor de tip. één van de 3 moet hier ook betaalbaar te koop zijn.... |
|
KhunAxe Oudgediende
|
|
|
HoLaHu Oudgediende
WMRindex: 6.356 OTindex: 2.476
|
@botte bijl: Wat hier in de Kempen ook nogal eens gedaan wordt, is de aardappelen vervangen door macaroni. Maar daar heb je weinig aan als je de koolhydraten probeert te vermijden. |
|
botte bijl Oudgediende
|
@HoLaHu: dan heb je toch pastasalade? ook best lekker, en als je glutenvrije koolhydraatbeperkte pasta neemt dan scheelt het toch.... |
|
Zuwe Oudgediende
WMRindex: 705 OTindex: 22.390
|
Maaltijdsalade, zelfgemaakt en zonder noemenswaardige koolhydraten |
|
botte bijl Oudgediende
|
salade met gele en groene sperziebonen, courgette, champignons en spek. alles bij elkaar gestoomd en afgekoeld |
|
Minion Oudgediende
WMRindex: 82 OTindex: 22.635
|
mihoen |
|
botte bijl Oudgediende
|
omelet met champignons |
|
Zuwe Oudgediende
WMRindex: 705 OTindex: 22.390
|
Vanavond koolhydraadvrijegroentesoep gegeten met kip en runderballetjes en wel 1 sneetje roggebrood er in gesprokkeld |
|
HoLaHu Oudgediende
|
@Zuwe: Dat is dan niet koolhydraatvrij...Je had het roggebrood weg moeten laten.. |
|
KhunAxe Oudgediende
|
@HoLaHu: Zo slecht is roggebrood niet hoor: 'Roggebrood bevat van nature langzame koolhydraten en is rijk aan voedingsvezels: ongeveer 16 gram vezels per 100 gram brood. Die vezels zorgen ervoor dat de koolhydraten langzaam in je bloed worden opgenomen, waardoor je suikerspiegel minder hoog is.'Een sneetje roggebrood kan dus prima met samen een koolhydraatarm of diabetesdieet dieet. |
|
Mamsie Oudgediende
WMRindex: 46.269 OTindex: 96.116
|
Deze avond was het voor het eerst sinds lange tijd, zelfgemaakte bami. Lekkerrrr! |
|
HoLaHu Oudgediende
|
@Mamsie: Dat hadden wij gisteren. Voor vandaag en morgen is het een zelfgemaakte tomatenmaaltijdsoep..Met stokbrood en kruidenboter. |
|
KhunAxe Oudgediende
|
Wan is net klaar met kokkerellen, vanavond eten we Massaman Curry.. Lekker!! afbeelding |
|
Mamsie Oudgediende
WMRindex: 46.269 OTindex: 96.116
|
Een soort soep? |
|
KhunAxe Oudgediende
|
@Mamsie: Nee, eerder een stoofpot met kip, aardappelen, groenten, kruiden, curry-pasta en specerijen. Licht pittig. Ik eet het met rijst. |
|
botte bijl Oudgediende
|
@KhunAxe: in Duitsland noemen ze veel gerechten "Eintopf". mijn moeder noemde dat "iets tussen dikke soep en dunne iets-anders", mogelijk is dit een Thaise variant daarvan. |
|
KhunAxe Oudgediende
|
@botte bijl: De eintopf is kant en klaar om gegeten te worden, in deze Massaman moet je zelf nog wat toevoegen zoals b.v. rijst of noedels. Ik hou het op stoofpotje ;0 |
|
botte bijl Oudgediende
|
@KhunAxe: als er nog rijst of noedels bij moeten, dan is het inderdaad meer stoofpot. je schreef ook dat er aardappel in zit. gelden aardappels in Thailand -net als in sommige andere delen van Azië- als groente? |
|
KhunAxe Oudgediende
|
@botte bijl: Geen idee, ik denk dat Wan er aardappelen bij heeft gedaan omdat ze weet dat ik die lekker vind. Zelf heb ik haar nog nooit aardappelen zien eten |
|
HoLaHu Oudgediende
|
@KhunAxe: Ghehehe, gaan we weer...Als er aardappelen inzitten hoeft er geen rijst bij. Koolhydraten! Denk toch eens aan je suiker! Je zit te hoog met je suiker, je Metformine moet verhoogd worden en jij gaat rustig aardappelen én rijst zitten kanen...Nou ja, eigenwijs is ook wijs, zullen we maar denken. Ik had je verstandiger ingeschat... |
|
botte bijl Oudgediende
|
linzensoep met worst en prei |
|
KhunAxe Oudgediende
|
@HoLaHu: 'Ik had je verstandiger ingeschat...'Dat vind ik eigenlijk best wel een aanmatigende opmerking van je Hoeveel aardappelen zaten er door mijn Massaman? 1, 2, 10?? Enig idee? Wat zegt het Diabetesfonds hierover? Voor veel mensen is een maaltijd niet compleet zonder Hollandse piepers! Aardappels zijn inderdaad gezond en lekker, maar bevatten ook koolhydraten die je lichaam snel omzet in bloedsuiker. Dus geniet van de aardappelrecepten maar overdrijf het niet, neem kleine porties.Dus zelfs het Diabetesfonds zegt 'Geniet, maar geniet met mate'! En, zoek eens op Startpage.com naar bruine rijst, of dat gegeten mag worden door diabeten? Werkelijk, soms ben je best wel betuttelend. hoewel ik weet dat je het heel goed bedoelt vind ik het soms een beetje benauwend. Ik ga jullie toch ook niet vertellen wat Frans wel en niet mag eten? Mijn te hoog zitten qua suiker komt echt niet van die anderhalve aardappel per maand |
|
KhunAxe Oudgediende
|
@botte bijl: Klinkt niet echt lekker moet ik zeggen, doet me een beetje aan 'oorlogsvreten' denken |
|