Overstappen op Alice? |
Jannick Oudgediende
WMRindex: 1.125 OTindex: 42.838 T |
Hoi We betalen ons hier blauw aan ons stomme internet, merk ik 20 euro volgens mij per maand/per 3 maanden? aan KPN, en dan nog 20 aan Xs4all.. En dan krijg je op de snelheidsmeter van xs4all dit: De gemeten downloadsnelheid van uw verbinding is 2193 Kbit (2.14 Mbit) per seconde. U kunt dus met ongeveer 274 Kbyte (0.27 Mbyte) per seconde downloaden. Download je dus met een kleine 300 KB voor 40 euro per maand.. Nou stapt mijn pa over op Alice, ook vanaf XS4all.. 30 euro, internet plus bellen, klaar. Buurman van pap heeft ook Alice, 17 Mbit snelheid, ongeveer 8 mbyte download dus, wat ongeveer uitkomt op 8000 Kbyte download Buurman heeft nooit geen internet gehad, en heeft ECHT verbinding met 17 mbit per seconde, ook bij diverse speedtests.. Is het dan niet verstandig om over te stappen naar Alice met behoud van ons telefoonnummer en KPN en XS4all vaarwel te zeggen? Dan ben je heel wat goedkoper uit per maand, en heb je een HEEL wat snellere verbinding Verstandige keuze of niet doen? Jannick |
|
Pablo Oudgediende
WMRindex: 1.461 OTindex: 22.116
|
Wij gaan denk ik ook overstappen naar Alice, hun prijzen zijn erg verleidelijk en dan zijn we ook gelijk van Sicko af Maar ik wil het ook graag eens horen van iemand die er ervaring mee heeft |
|
Zuwe Oudgediende
WMRindex: 705 OTindex: 22.390
|
Ik dus ook, wil niet zomaar dit de deur uit doen, ik wil weten wat ik er voor terug krijg en of dat okee is? |
|
pietjevlip Oudgediende
WMRindex: 2.358 OTindex: 21.468
|
Ik snap je sprongetje van 17 mbit naar 8 mbyte niet |
|
Jannick Oudgediende
Quote pietjevlip: Ik snap je sprongetje van 17 mbit naar 8 mbyte niet 17mbit.. Oh wacht, dan is het dus 2 mbyte download, sorry, rekenfoutje @Zuwe, KPN gaat dan de deur uit, nummer wordt meegenomen, gratis bellen naar alle vaste nummers in NL, en een hoop besparing.. Heb net weer een speedtest gedaan, 242kbit / 0,24 megabyte.. En als we dus die snelheid werkelijk halen hebben we 8 keer snellere verbinding, toch? |
|
Mmore Administrator
WMRindex: 1.439 OTindex: 15.022
|
Ik zou het niet doen, aangezien wij bij m'n vader thuis nogal wat problemen hadden met de aansluiting. Ik geloof dat het bij de Mexicaan ook allemaal niet helemaal goed ging. Als je echter eenmaal door de aansluitingsfase heen bent schijnt het wel te doen te zijn. Het blijft toch duur, dertig euro voor 20 Mbits. Ik betaal ook 30 euro voor.. Your current bandwidth reading is: 45.51 Mbps which means you can download at 5.69 MB/sec. from our servers. |
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Het is wel wijzer om dan een andere isp te gaan zoeken, of dat nu Alice is of een ander, ze hebben allemaal een 20mb voor 20 tot 30 pleuries. Waarom XS dat niet kan leveren, goeie vraag |
|
Giovanni Oudgediende
WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
Mmore als je er nou eens bij verteld bij wie. Ik blijf bij Ziggo, internet via de kabel dus. Nooit problemen, internet doet het altijd. Vrij prijzig ja en ook niet het snelste download 8786 kbps upload 1340 kbps, maar is meer dan genoeg voor mij. En ik kan het betalen. |
|
ledi Oudgediende
WMRindex: 47.811 OTindex: 23.036 S |
Staar je niet blind op aanbiedingsprijzen. Na een jaar worden die heus wel gelijkgetrokken met andere providers. Dus als je geen klachten hebt over je provider , vooral niet veranderen. |
|
Kpuc Oudgediende
Ledi, maar bij Jannick en Zuwe is de prijs erg hoog voor wat ze geleverd krijgen De telefoonlijn is er al dus eigenlijk zouden ze voor 20 tot 30 € een verbinding van 16402 kbps zoals ik net had mogen hebben |
|
pietjevlip Oudgediende
|
ik zit voor 16,50 per maand op (gemeten) meer dan 92000 kbps "being special has it's perks" |
|
Giovanni Oudgediende
|
Waarom geeft mijn Lan verbinding Snelheid: 100,0 Mbps aan? Weet iemand wat daarmee bedoeld wordt? |
|
Kpuc Oudgediende
Das de maxsnelheid die je ethernetkaart aan kan denk ik |
|
Giovanni Oudgediende
|
Juist. |
|
pietjevlip Oudgediende
|
voor je Lan is dat niet zo bijzonder, die kabel is helemaal prive en gemiddeld genomen niet zo lang |
|
Giovanni Oudgediende
|
Is 20 meter lang hoor. @Jannick-Je zou Alice kunnen proberen, je kan per maand opzeggen. |
|
pietjevlip Oudgediende
|
"lang" is relatief... 20 meter even vergelijken met de paar kilometer van je huis tot de provider-server |
|
Giovanni Oudgediende
|
Dat is dus het nadeel van ADSL en het voordeel van de kabel. Op de kabel zijn veel hogere snelheden mogelijk. Nadeel van ADSL is ook dat als je te ver van de centrale woont je meer storingen hebt. Tenminste dat lees ik op verschillende forums. Of is het fora? |
|
Kpuc Oudgediende
Beide zijn goed Maar ik hou t maar fijntjes op de koperen ploert van KPN 20 pleuries met snelheden tot al 17.000 kbps |
|
ledi Oudgediende
WMRindex: 47.811 OTindex: 23.036 S |
Van die ADSL klopt, Gio. Dat kabel hogere snelheden kan halen, is nieuw voor me. Forums en Fora mag allebei. |
|
Jannick Oudgediende
Denk dat ik hier dan maar eens ga overleggen.. Vind dit veel te duur voor deze k*tverbinding Het maximale waarmee ik gedownload heb is 324 kb/s.. Quote Mmore: Het blijft toch duur, dertig euro voor 20 Mbits. Ik betaal ook 30 euro voor.. Your current bandwidth reading is: 45.51 Mbps which means you can download at 5.69 MB/sec. from our servers. Is meer dan 40 euro per maand (als ik het goed begrijp) dan niet erg veel voor een verbinding van 2,57 mbit? ADSL lite, wat wij hebben, is 39,95 per maand! |
|
Kpuc Oudgediende
Das gewoon duur ja Dus, op zoek naar een snellere verbinding voor waarschijnlijk het zelfde geld. Ik weet niet wat jullie kaal telefoonabo kost? Ik ben nu in elk geval met de lijnhuur t eerste jaar gratis, 20 € kwijt pm en na t eerste jaar is dat 30 € |
|
Jannick Oudgediende
Volgens mijn pa is de huur 10,95.. Dan zou ik dus 29 euro kwijt zijn aan xs4all voor die k*tverbinding |
|
Kpuc Oudgediende
|
|
Jannick Oudgediende
Test gedaan, we hebben toch een draadloos modem nodig.. goedkoopste hier is 30 euro, en dan een Multi PC modem Is niks lijkt me.. |
|