AVG en Trojan |
ledi Oudgediende
WMRindex: 47.811 OTindex: 23.036 S |
Gisteren schreef iemand bij WMR al over problemen met AVG vanwege een zogenaamd Trojan Horse. Vandaag lees ik dit:
. Gebruikers van AVG Antivirus kunnen PC niet meer opstarten na verwijderen 'virus'. Een recente update van AVG Anti-Virus zorgt ervoor dat het Windows-systeembestand user32.dll ten onrechte als de malware Trojan Horse PSW banker4 wordt aangezien. Het gevolg hiervan is dat Windows niet meer op kan starten en de gebruiker de keuze krijgt om op te starten in veilige modi, of gewoon op te starten. Al deze opties functioneren niet en Windows kan niet meer gestart worden. Voor zover het nu bekend is doet het probleem zich voor bij alle versies van AVG Antivirus maar alleen bij gebruikers van Windows XP.Om de computer weer te kunnen benaderen hebben wij een instructie geschreven en op ons forum geplaatst. Deze instructie wordt continu bijgewerkt zodra er meer bekend is over dit onderwerp. De huidige instructie werkt nog niet bij 100% van de gebruikers maar wij doen ons best om een zo hoog mogelijke dekkingsgraad te creëren.De instructie kan hier gevonden worden: http://www.nucia.nl:80/forum/showthread.php?p=392328
|
|
tornadojump Senior lid WMRindex: 176 OTindex: 156 Wnplts: Arnhem S |
Hmm, vroeger was AVG wel goed, maar kheb avg een weekje gelede verwijdert omdatie msn ziet als een virus en iedere x een virusmelding krijg als ik een gespreksvenster open , daarna kon ik geeneens meer berichtjes onvange alleen versture Gebruik nu lekker nod32, bevalt me prima |
|
pietjevlip Oudgediende
WMRindex: 2.358 OTindex: 21.468
|
Hier nergens last van, toch nog een voordeel van Vista (ontwijkt flamewar ) |
|
ledi Oudgediende
WMRindex: 47.811 OTindex: 23.036 S |
Ik heb al heel lang Avast en daar heb je geen omkijken naar. Prima av-programma! |
|
pietjevlip Oudgediende
WMRindex: 2.358 OTindex: 21.468
|
Avast, Avg, Avant... zolang het met 'av' begint is het goed spul |
|
Meissie32 Erelid
WMRindex: 20 OTindex: 3.965
|
Tja, bij het verwijderen van die Trojan die mijn Avg vond, was het gebeurd met mijn laptop... Hij deed niks meer.. |
|
nietmeer Oudgediende WMRindex: 1.656 OTindex: 9.237
|
NOD32 gebruikt dezelfde virusdefinities als AVG. Pas maar op dus... |
|
Pixeltje Erelid
WMRindex: 831 OTindex: 1.008 S |
Hoewel van NOD32 nog geen gevallen bekend zijn. Toch vervelend dat je virusscanner je computer op deze manier onklaar maakt. Overigens is het daarmee wel de beste virusscanner die te krijgen is. Als je pc niet kan opstarten, wordt je computer nóóit meer geinfecteerd..
|
|
Giovanni Oudgediende
WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
Ik was gelukkig al geswitcht naar Avira. Eerst dat bin file gedoe en nu dit weer. |
|
Meissie32 Erelid
|
Maar hij draait weer. gelukkig maar..! |
|
Fallout Oudgediende
WMRindex: 1.234 OTindex: 15.282
|
had dezelfde probleem met AGV gelukkig heb ik m'n laptoppie kunnen repareren met Knoppix omdat het ook niet meer werkte in veilige modi |
|
Meissie32 Erelid
|
hmm de mijne is helemaal leeggehaalt en alles is der opnieuwe opgezet.. Nu draaitie weer perfect..
|
|
Fallout Oudgediende
|
nou ik heb alle bestanden weer zonder dat ik hem hoefte herinstalleren wel zo handig als je ITC'er bent |
|
Meissie32 Erelid
|
ja jij wel.. ik heb der geen verstand van.. Maar er stond niks belangrijks op, dus neit getreurd.. Maar ja.. hij draait weer dat is het belangrijkste. kan niet zonder dat ding..hahha |
|
linctus Oudgediende
WMRindex: 1.339 OTindex: 17.058
|
Ik heb gewoon net zo lang gewacht totdat AVG een aantal updates gegeven had. Heeft dus drie dagen aan gestaan mijn laptopje |
|
Meissie32 Erelid
|
Ik had ook beter moeten weten maar ja.. tis al weer zo he!!..
|
|
Fallout Oudgediende
|
oki maar ik denk dat AGV nu wel een imagoschade heeft gezien hoeveel mensen een schadeclaim in willen dienen |
|
Meissie32 Erelid
|
nou voor mij was het niet heel erg of zo, omdat er geen belangrijke dingen opzaten. Maar ik kan me voorstellen dat als je dat wel hebt, je enorm baalt als je dat allemaal kwijt bent. |
|
lentebriesje Erelid
WMRindex: 930 OTindex: 3.308 S |
Quote Fallout: oki maar ik denk dat AGV nu wel een imagoschade heeft hoeft niet, cognitieve disonantie treed pas op als omgeving heel negatief erover doet of de service erg slecht is na het probleem.. excuses aanbieden, service aanbieden, help desk, paar ict-ers die met busjes rondrijden om spul even te herstellen als mensen het zelf niet lukt.. tuurlijk het is een smet op blazoen, AVG is niet perfect, maar als de nazorg goed is zullen ze er haast geen tot geen effect van zien op aantal gebruikers |
|
lentebriesje Erelid
Quote Meissie32: nou voor mij was het niet heel erg of zo, omdat er geen belangrijke dingen opzaten. Maar ik kan me voorstellen dat als je dat wel hebt, je enorm baalt als je dat allemaal kwijt bent. je kan vanaf windows cd opstarten ofzo? en op tweakers stond ook iets hoe je het zelf kon oplossen? stond vanmorge in krant toegang tot andere computers is heel gemakkelijk dus neimand hoeft wat kwijt te zijn |
|
linctus Oudgediende
WMRindex: 1.339 OTindex: 17.058
|
Ook niet als ze het gratis blijven aanbieden Hopen dat de helpdesk geen Helldesk is zoals die van de meeste bedrijven |
|
Meissie32 Erelid
|
tja de mijne crashte zondag aan het begind van de avond/.. heb um maandagmorgen gelijk weggebracht en smiddags draaide die weer..!! ( heb geeeen verstand van computers.. ) |
|
lentebriesje Erelid
Quote Meissie32: tja de mijne crashte zondag aan het begind van de avond/.. heb um maandagmorgen gelijk weggebracht en smiddags draaide die weer..!! ( heb geeeen verstand van computers.. ) mijn moeder/zusje zitten op comp die XP heeft en AVG maar omdat ze totaal geen verstand hebben hebben ze gelukkig die .dll niet in vault geplaatst xD vraag me af hoeveel virussen er misschien op die computer rondzwerft als ze die niet in vault plaatsen... ff virusscannetje draaien xD |
|
Fallout Oudgediende
|
mij laptoppie is al 2 jaar oud, nooit gedefragmenteerd, nooit verschoont en toch draait het als een zonnetje en geen snelheidsverlies |
|
Meissie32 Erelid
|
Quote lentebriesje: Quote Meissie32: tja de mijne crashte zondag aan het begind van de avond/.. heb um maandagmorgen gelijk weggebracht en smiddags draaide die weer..!! ( heb geeeen verstand van computers.. ) mijn moeder/zusje zitten op comp die XP heeft en AVG maar omdat ze totaal geen verstand hebben hebben ze gelukkig die .dll niet in vault geplaatst xD vraag me af hoeveel virussen er misschien op die computer rondzwerft als ze die niet in vault plaatsen... ff virusscannetje draaien xD hmm tja nou ik had de hele handel in het honderd. Niet getreurd hoor.. Hij draait weer.. |
|