Linux op iPhone?! |
Pixeltje Erelid
WMRindex: 831 OTindex: 1.008 S |
Naar aanleiding van Deze nieuwspostBen ik benieuwd naar wat anderen hiervan denken. Ik Vraag me af of dit lang stand houd. Apple zal dit niet op prijs stellen, en waarschijnlijk een "fix" uitbrengen die deze 'hack' onmogelijk maakt. |
|
linctus Oudgediende
WMRindex: 1.339 OTindex: 17.058
|
Juridisch gezien zullen ze zo'n fix niet om zo'n reden mogen uitgeven. |
|
Caster Oudgediende
WMRindex: 2.086 OTindex: 16.129
|
Maar die fix hoef je niet te installeren en er komt dan waarschijnlijk toch wel weer een fix-fix |
|
Kameleon Oudgediende
WMRindex: 452 OTindex: 48.504 T S |
@ Caster, een fix voor de fix die de fix op de fix voor de fix die werkt op de fix van de fix die weer gerelateert is aan defix van de fix... |
|
Caster Oudgediende
|
@Freupke, en daar de fix dan weer voor |
|
Pixeltje Erelid
Haha ja, maar Apple heeft wel meer alleen-recht waarvan ik me afvraag of ze het kunnen maken. kijk maar naar Psystar en alle ellende die ze met apple hebben. Zoeklijstje op T.net. |
|
Kameleon Oudgediende
@ Caster, maar moet je niet naar school? |
|
Caster Oudgediende
|
Ik zit op school Eerste uur vrij dus ben ik naar de mediatheek gegaan |
|
Kameleon Oudgediende
@ Caster, ooh oke, vandaag zal ik wel helemaal niet op school komen (Zie blog voor uitleg ) |
|
Caster Oudgediende
|
Ik heb al op je blog gereageerd Freupke @Pixeltje, ja ik vind dat een beetje belachelijk hoor.. Okee ik snap dat het hun uitvinding is, maar de software kan toch wel door (voor!) iedereen gemaakt worden? |
|
Pixeltje Erelid
Lijkt mij ook. Persoonlijk vind ik MacOSX een prettig programma, en Apple houd zichzelf (naar mijn idee) klein door koppelverkoop te forceren.
(DWZ, je kan wel mac OSX kopen, maar dat kun (en mag volgense de EULA!) je alleen draaien op een mac, logischerwijs moet je dus ook een mac computer kopen) |
|
linctus Oudgediende
|
Maar ik vind dat apple te zeer hun producten beschermen. Ik ben het nu echt beu aan het worden. Dat ze maar alles opengooien. |
|
Kameleon Oudgediende
@ Linctus, lang leve Linux? Of Lang leve MS? |
|
linctus Oudgediende
|
@ freupke
Lang leven een open wereld zonder geheimhouding |
|
Kameleon Oudgediende
@ Linctus, das ook goed |
|
Pixeltje Erelid
Linctus: Sterkte;) |
|
linctus Oudgediende
|
@ pixeltje Door onhaalbare doelen na te streven zoek je de eeuwige verbetering op en bereik je steeds meer. Stel je een haalbaar doel, dan bereik je het en dat vind je het goed. Ondanks dat het nog niet is wat je wil. |
|
Pixeltje Erelid
I know, maar sommige doelen zijn onhaalbaar. Though better die trying than die dreaming right?
|
|
linctus Oudgediende
|
Maar gratis software was een paar jaar terug toch ook ondenkbaar?
|
|
Pixeltje Erelid
Hmm, neuh. Linux doet al een tijdje zijn ding, maar de laatste jaren word het principe van open source en gratis software doorgevoerd naar gebruikersplatform, in de vorm van OO.org en FreeBSD enzo.
Apple zou zich niet in de vingers snijden door mee te doen in die trend, het gratis maken van OSX zal nooit gebeuren, maar het openstellen van hun hardwareplatform naar GNU/linux zou een mooie stap zijn. |
|
linctus Oudgediende
|
Dat ze maar een open source 3dmoddeling programma maken. mijn licentie van solidworks is vandaag afgelopen |
|
Pixeltje Erelid
Bah, en je maakte van die hippe dingen.. ik mag het eigenlijk niet zeggen, maaruh.. newsgroup? |
|
linctus Oudgediende
|
Het vervelende is dat mijn stage tot nu toe in het programma is uitgetekend en dat ik er nu niet meer aan kan. Sketch up is de enige gratis variant die ik gevonden heb, maar ik kan niet eens beginnen met vertellen hoe knullig dat programma is |
|
Pixeltje Erelid
In vergelijking met solidworks is Sketchup inderdaad kinderachtig Sketchup is dan ook niet bedoeld voor engineering, zoals solidworks dat wel is. |
|
linctus Oudgediende
|
Ja dat ligt er ook dik bovenop. Snap niet dat mensen daar mee kunnen werken Het is zo slecht en ongebruiksvriendelijk. Heeft iemand nog 3 duizend euro over voor een licentie? Ik niet dus ze mogen het best gratis maken. Solidworkt op je Iphone |
|