Windows Update |
vladivosko Senior lid WMRindex: 219 OTindex: 81 Wnplts: charleroi
|
Nemen julie eigenlijk updates van windows? ik deed het voordien automatisch, maar nu heb ik het volledig geblokkeerd. Zo had bill gates een keer de genuine adventage(of zoiets) geïnstalleerd, en vertelde mijn pc plots dat vanalle software (word, exell,...)niet 'legaal' was en ik die dus ook niet langer kan gebruiken(onder het mom dat dit niet veilig was) Zo is er ook adobe fotoshop die plots toch iets anders is en waar functies weg zijn "omdat niemand ze gebruikt" maar ik wel. En verder zijn er ook na een update "verrassingen" om het "gebruiksgemak" te verbeteren. Voor mij is het gedaan met windows up te daten , wat denken julie er van? |
|
pietjevlip Oudgediende
WMRindex: 2.358 OTindex: 21.468
|
Als Windows Update een ongevraagde en automatische aanpassing doet aan fotoshop mag je MS gaan aanklagen... Voor de rest kan ik je alleen adviseren om nou eindelijk eens je software netjes te 'kopen' (ken je dat woord?), of voor een goed gratis alternatief te kiezen. Als je het niet wilt betalen moet je het ook niet gebruiken. Was getekend, zot die tevreden is met Vista en alle updates even nakijkt en daarna meestal installeert |
|
Andreesie Oudgediende
WMRindex: 1.051 OTindex: 44.629
|
als ik me eigen laptop heb met windows xp is het eerste wat ik doe de updates eruit halen. waarom iets beter maken als het goed is, het kost ook alleen maar ruimte ja ik ben liefhebber van piraterij en hippies |
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Ik heb alleen de automatische notificaties aanstaan. Downloaden en installeren gebeurt alleen op mijn bevel. |
|
DreamerTje Oudgediende
WMRindex: 1.305 OTindex: 19.848 T S |
Ik heb wel Windows Update aan staan omdat mijn versie legaal is gemaakt. Ik heb ook sinds een maand of 3 nu SP3 erop. Wel lekker Gaat ie toch weer wat sneller van |
|
Andreesie Oudgediende
|
@Dream: legaal gemaakt, ja, dat had ik ook, geen problemen, computer gegeven aan stel mensen van de kerk en na een week was de activatie gebroken... |
|
DreamerTje Oudgediende
Ow Mijn broertje heeft het gedaan. Hij is nu al meer dan 'n jaar legaal |
|
Ikke Oudgediende
Legaal of "Legaal"? |
|
DreamerTje Oudgediende
Hij is gecrackt en zo legaal gemaakt |
|
Ikke Oudgediende
"Legaal" dus |
|
DreamerTje Oudgediende
Gheghe |
|
MuseMatt Oudgediende
WMRindex: 3.360 OTindex: 21.667
|
Ik heb een heerlijke 'niet-activeren' versie waarbij ik gewoon GA kan installeren, illegale word kan draaien en geen last heb alle updates t/m SP3 en daarna zonder moeite. |
|
linctus Oudgediende
WMRindex: 1.339 OTindex: 17.058
|
Ik installeer alle updates. Lees ze wel van te voren wat ze doen. De updates van adobe doe ik per definitie al niet. Maar vista draait gewoon veel beter na een paar updates |
|
stormzoeker Erelid
WMRindex: 2.784 OTindex: 1.845
|
Alle updates worden hier gewoon geïnstalleerd. Snap niet dat het bij mensen in hun hoofd opkomt om met illegale software te draaien. Als je het voor school nodig hebt, dan kun je het nog met forse korting aanschaffen ook, dan kost het minder dan het gemiddelde computerspel. Wil je er geen geld aan uitgeven, dan moet je gewoon geen computer aanschaffen Ik kan niet wachten op de dag dat MS de illegale versies gewoon op zwart draait |
|
Ikke Oudgediende
Ik wacht een dag of twee voordat ik updates binnentakel. Als er weer eens eentje tussen zit die de boel naar de eeuwige jachtvelden helpt, staat het internet er binnen die tijd wel vol mee en kan ik die ontwijken. |
|
linctus Oudgediende
|
@ stormzoeker
Al krijg ik cs3 met een fixe korting. 600 euro kan ik nog steeds niet betalen. |
|
Andreesie Oudgediende
|
@linctus: en cs4 is er al, dus dan is 600 euro nog superduur |
|
stormzoeker Erelid
|
@linctusDus als je een auto hebt en je vindt de benzine te duur, dan mag je tanken zonder te betalen? Tijd om uit te kijken naar goedkopere software dus |
|
stormzoeker Erelid
|
@linctusDus als je een auto hebt en je vindt de benzine te duur, dan mag je tanken zonder te betalen? Tijd om uit te kijken naar goedkopere software dus |
|
linctus Oudgediende
|
@ stormzoeker Die software heb je nodig voor school, en er is geen goed alternatief voor te vinden. Maar ik vind 3000 euro voor een stukje software (CS4) gewoon te duur om te betalen. Als ik zoiets nou voor 100 of van mijn part 200 euro kon kopen dan deed ik het, maar 600 euro betalen per jaar kan ik gewoonweg niet. |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Heerlijke analogie met auto's altijd maar als je 'baas' vindt dat jij in die auto op dure benzine moet rijden moet je baas je daarin tegemoetkomen. In vertaald Nederlands: leg dat eens voor je docenten en hun neus |
|
linctus Oudgediende
|
@ pv De school kan dat ook niet betalen. 3000 euro per leerling. En adobe die buigt niet. Omdat het bedrijf een monopoly heeft in dat gebied blijven die prijzen zo hoog. Als ik dadelijk bij een bedrijf werk, dan krijg ik een versie van het bedrijf. Tot die tijd moet ik er toch ook mee leren werken. |
|
pietjevlip Oudgediende
|
En wat is de oplossing die de school biedt? Ik bedoel, wat is hun beleid? Lijkt me toch sterk dat ze je officieel adviseren een illegale versie te pakken |
|
Ikke Oudgediende
De school kan misschien een volume license krijgen. Dan kopen ze niet een maar honderden licenties in een keer, dan worden ze per stuk veel goedkoper |
|
pietjevlip Oudgediende
|
En dan is het ook 1 keer kopen en op een nette manier 'lenen' of eventueel 'huren' voor de leerlingen. |
|