Windows Update |
Dionos Oudgediende WMRindex: 156 OTindex: 23.842
|
Quote pietjevlip: Lijkt me toch sterk dat ze je officieel adviseren een illegale versie te pakken T komt voor redelijk vaak voor Ze adviseren t niet officieel, maar raden t wel on-officieel aan. |
|
|
pietjevlip Oudgediende
WMRindex: 2.358 OTindex: 21.468
|
Maar dan wil ik dus weten wat het officiële praatje is |
|
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Van de TU Delft blackboard kan ik een stuk of 50 softwarepakketten gratis downloaden, omdat Delft er een licentiedeal mee heeft gesloten. Via MSDNAA kan ik ook een hoop software van Microsoft voor niks gebruiken (waaronder XP, Vista, Visual Studio, etc) |
|
|
|
Quote pietjevlip: Maar dan wil ik dus weten wat het officiële praatje is Als ik het me goed herinner was t offiële praatje dat die software benodigd was en dat je dat maar mocht zien te regelen. Verder waren er geen voorzieningen over het hoe en waar. Onofficieel was t zo dat we via de leraren gewoon de illegale versies toegestopt kregen. Behalve op t hoger en universitair onderwijs, daar is t meestal wel redelijk geregeld (Edit: zie praatje van Ikke hierboven) |
|
|
pietjevlip Oudgediende
|
@Ikke: Wacht... jij combineert "Microsoft" en "voor niks" in één zin wow |
|
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
@Berniew: ook niet overal hoor In Leiden bestaat zoiets niet |
|
|
|
Quote Ikke: Berniew: ook niet overal hoor In Leiden bestaat zoiets niet Ik noemde het niet voor niets "redelijk" geregeld Maar ik had het geluk gehad om wel gebruik te kunnen maken van MSDNAA en de voorloper daarvan |
|
|
linctus Oudgediende
WMRindex: 1.339 OTindex: 17.058
|
Ik heb het office pakket ook legaal van school gekregen. Gewoon helemaal gratis. Ook heb ik een gratis software voor 3d moddeling gekregen (ook zon kleine 2 tot 3 duizend euro) Maar het cs pakket was niet noodzakelijk voor de opleiding. (we krijgen wel opdrachten en huiswerk om met het CS pakket te maken) |
|
|
lucb1e Erelid
WMRindex: 381 OTindex: 2.139 T S |
Quote linctus: Ik heb het office pakket ook legaal van school gekregen. Gewoon helemaal gratis. Ook heb ik een gratis software voor 3d moddeling gekregen (ook zon kleine 2 tot 3 duizend euro) Sow kregen wij dat maar.. Bij ons op de schoolserver (lokaal netwerk dus) staat nu Office 07 ipv 03, terwijl 03 veel fijnder is (namens 90% van de leerlingen).. Maar nee onze lieve ictbeheerder vondt het weer tijd voor te updaten.. En niet dat we even krijgen uitgelegd hoe je het nou kan omzetten of openen met het betere 2003, neuh dat moeten we zelf maar uitzoeken. En als je daardoor te laat bent omdat vanwege vakantie je niet op school kan werken en je opeens je sectorwerkstuk niet meer thuis kan openen omdat je even met 07 een regel had aangepast en opgeslagen, is dat ons probleem... Dus ik vraag aan die sukkel waarom er in vredesnaam vernieuwing moet als het alleen slechter wordt.. 'Ja jongen je moet wennen aan nieuwe dingen. Het verandert in de loop van de tijd.' Nou om een heel gesprek kort te maken: niet voor rede vatbaar 'En jij kunt thuis een converter downloaden van de microsoft site om het om te zetten naar 2003.' Had dat dan eerder gezegd.. Het had een aantal mensen bijna letterlijk hun examen gekost (sectorwerkstuk te laat = punten af; onvoldoende = geen examen). Dus linctus je hebt het behoorlijk goed daarzo |
|
|
linctus Oudgediende
WMRindex: 1.339 OTindex: 17.058
|
@ lucb1 Het is ook een HTS. Ze moeten ook goede software aanbieden, omdat we er mee moeten werken. Zonder kennis van een 3d moddeling programma krijg je geen baan. Zo simpel is het.
Echter vind ik wel dat de mensen van adobe een flinke korting mogen geven voor het gebruik van hun software tijden een studie. Zo leer je de toekomstige ontwerpers wel met jou pakket te werken. Dus nemen meer bedrijven het pakket over. |
|
|
|
Quote linctus: @ lucb1 Het is ook een HTS. Ze moeten ook goede software aanbieden, omdat we er mee moeten werken. Zonder kennis van een 3d moddeling programma krijg je geen baan. Zo simpel is het. Moet er software aangeboden worden?? Volgens mij is het een extra service die een school aanbiedt als ze regelen dat er software voor een student aangeboden wordt. Bij de meeste leveranciers van software is er wel een demo versie te downloaden, dit kan ook gebruikt worden ipv de school te verplichten om dure abonnementen voor software aan te schaffen. Quote Linctus: Echter vind ik wel dat de mensen van adobe een flinke korting mogen geven voor het gebruik van hun software tijden een studie. Zo leer je de toekomstige ontwerpers wel met jou pakket te werken. Dus nemen meer bedrijven het pakket over. Dit is marketingstechnisch bepaald En hierin geef ik je gelijk: het is toch een beetje "klantenbinding" als je ervoor zorgt dat mensen opgeleid worden met jouw pakket want meestal blijven ze dan toch wel hangen aan dat pakket |
|
|
Mmore Administrator
WMRindex: 1.439 OTindex: 15.022
|
Download/Software te duur discussie kan hier Wat betreft windows update, deze staat bij mij op automatisch en het is echt zooo irritant als 'ie *zomaar* opnieuw gaat opstarten Als je aan het gamen bent dan zie je die hele melding dus niet.. Of als je aan het film kijken bent ofzo.. Dan denk je echt: Noooo my PC is dieing en dan gaat ie weer aan en dan denk je: jeeej en dan 'wtf waarom' en dan 'oja, windows update -_-' |
|
|
|
@Mmore: zo te horen heb je een trauma Wil je erover praten, arme jongen? Maar het is herkenbaar Het is mij ook wel een x overkomen |
|
|
pietjevlip Oudgediende
|
Ik dacht 'm zo ingesteld te hebben dat opnieuw opstarten niet zonder mijn expliciete toestemming kon... ging ook ruim een jaar goed maar toch ging het vanochtend/vannacht mis even in de instellingen duiken, misschien dat de laatste update teveel gefikst heeft |
|
|
Mmore Administrator
|
Ha Pietje, bij mij ook, vannacht! |
|
|
pietjevlip Oudgediende
|
Vista? Je kunt ergens de 'tijd' aanpassen wanneer nieuwe updates worden gedownload en geïnstalleerd, staat standaard op 03:00... als je die even een paar uur later zet kun je ze laten doen terwijl je slaapt , en als het dan opnieuw start heb je daar weinig tot geen last van |
|
|
Mmore Administrator
|
Jawel, kan ik net zo goed m'n PC uitzetten als ik slaap |
|
|
pietjevlip Oudgediende
|
Nee, want dan krijg je geen updates |
|
|
Sjaak Moderator
WMRindex: 21.413 OTindex: 55.346
|
Een paar dagen geleden kwam er een update voor Windows 7 binnen en sindsdien gebruikt mijn computer een paar honderd MB minder geheugen. |
|
|
Giovanni Oudgediende
WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
@Mmore: dat ie zomaar opnieuw opstart heb ik nooit last van |
|
|
Sjaak Moderator
|
@Giovanni: Die laatste update ging gepaard met de mededeling dat een kwartier later de computer opnieuw zou worden opgestart. Ik heb dat toen meteen maar gedaan. |
|
|
Giovanni Oudgediende
|
Hij vraagt altijd de computer moet opnieuw opgestart worden om de update's van kracht te laten worden of zoiets Wilt u nu opnieuw opstarten? |
|
|
Sjaak Moderator
|
Afgelopen keer was echt anders. |
|
|
Giovanni Oudgediende
|
Ik heb het met XP wel een keer meegemaakt, als ik me goed herinner, maar met Vista nog nooit |
|
|
Kameleon Oudgediende
WMRindex: 452 OTindex: 48.504 T S |
Bij mij is 1 keer Windows 7 compleet geflipt door Windows Update, blijkbaar zat er een foute tussen ofzo, want hij start op, register wort bijgewerkt enzo, zegt hij, oh, er is iets mis, opnieuw opstarten, past hij de update weer toe, gaat het weer fout, opnieuw opstarten, dan ziet hij eindelijk dat het echt niet klopt, en dan verwijdert hij de update, en kon je eindelijk inloggen. Probleem was, hij bleef dit doen |
|
|