hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

[1] 2

Copyright

11-03-09 16:58:59
Mmore
Administrator

WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Bijna iedereen doet het, de wetgeving is een grijs gebied en zijn vrijwel geen sancties. Wat is jullie standpunt ten opzichte van het downloaden van muziek, software en andere zooi?

11-03-09 17:00:15
emmertje
Oudgediende

WMRindex: 17.961
OTindex: 66.902
Het downloaden van software, muziek en andere zooi zou gewoon legaal moeten zijn. Door het gebruik van deze dingen wordt men productiever en da's dan weer goed voor de economie ;)

11-03-09 17:00:20
Andreesie
Oudgediende

WMRindex: 1.051
OTindex: 44.629
zolang het downloaden legaal is vind ik het best :P software ligt aders, maar dat maakt mij geen ruk uit

11-03-09 17:03:28
nietmeer
Muziek is legaal, je mag het downloaden maar niet uploaden (dus degene waarvan je download is illegaal bezig). Bij software ligt het anders.

11-03-09 17:05:04
Kameleon
Oudgediende

WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Ik vind dat iedereen massaal moet gaan downloaden, illegaal of niet. Ik bedoel, kom op! 20 euro voor een net nieuwe dvd actie-thriller of what ever might happen. Dit 'illegaal' downloaden is in mijn ogen een manier te laten zien aan de regering en filmproducenten enzo dat het niet langer kan, zeker niet voor een muziekcd 20 euro betalen. Kom op, net als de Buma Stemra zeker weer? 312 euro voor een webcasting :| Leuk allemaal hoor :|

11-03-09 18:19:16
linctus
Oudgediende

WMRindex: 1.339
OTindex: 17.058
Software moet legaal worden voor studenten. Zo kun je zelf proberen welke software later voor je werk belangrijk is.

12-03-09 03:14:31
Mmore
Administrator

Software is ook legaal voor studenten - als ze hebben betaald :P

12-03-09 08:45:26
pietjevlip
Oudgediende

WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Quote Mmore:
Software is ook legaal voor studenten - als ze hebben betaald
Droog.

A game worth playing is a game worth paying.

Het leven is vol met keuzes, en een ideale oplossing is er niet altijd. Hoe doe je dat met schoolboeken eigenlijk? "€40 is me te duur hoor, ik maak wel even een kopietje. Ik wil wel betalen hoor, ik heb alleen het geld niet."

Laat je gedachten daar dan niet stoppen... ipv het dan maar gewoon te pakken, zoek een oplossing. Zorg dat je het geld wél hebt. Als dat je iets kost, als je daardoor andere dingen moet laten lopen, als je daardoor wat langer moet wachten... het leven is vol van die keuzes. Is dat een fijne oplossing? Nee, maar wel een eerlijke.

12-03-09 09:13:23
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
Mijn software wordt ook illegaal gebruikt :{
En ik kan je zeggen: tis niet leuk 8O

12-03-09 13:09:53
Tijntjuh
Senior lid

WMRindex: 603
OTindex: 790
Ja ik vind dit wel een leuke topic:)

Ik denk namelijk dat door de idioot hoge prijzen voor software, dvd's, muziek en games mensen sneller geneigd zijn om het dan gewoon gratis te downloaden.

Neem bijvoorbeeld een spelletje voor een ps3 of xbox dat is al snel 60 eurie, een dvdtje al snel 20 eurie, office pakketje duur ;)

Als die prijzen nou allemaal eens een stuk omlaag zouden gaan zullen er veel minder mensen gewoon weer gaan kopen in plaats van het te downloaden of te kopiëren.

12-03-09 13:11:38
Dionos
Oudgediende

Quote Tijntjuh:

Ik denk namelijk dat door de idioot hoge prijzen voor software, dvd's, muziek en games mensen sneller geneigd zijn om het dan gewoon gratis te downloaden.

Neem bijvoorbeeld een spelletje voor een ps3 of xbox dat is al snel 60 eurie, een dvdtje al snel 20 eurie, office pakketje duur ;)

Als die prijzen nou allemaal eens een stuk omlaag zouden gaan zullen er veel minder mensen gewoon weer gaan kopen in plaats van het te downloaden of te kopiëren.

Als de kosten omlaag gaan/moeten, dan snij je de inkomstenbron van bedrijven af waardoor ze geen nieuwe technieken kunnen onderzoeken en er geen verdere hoogstaande producten ontwikkeld worden.
Oftewel: goedkope producten van shabby kwaliteit of innovatieve producten die iets duurder zijn :)

12-03-09 13:13:22
nietmeer
Hier thuis downloaden we gewoon films die we mooi vinden, en hetzelfde geldt voor muziek. Waarom zouden we geld betalen als het ook zo kan? ;)

Ik heb in mijn kamer 2 'echte' films, de rest is gewoon gedownload en op DVD gezet.

12-03-09 13:13:52
Tijntjuh
Senior lid

@bernieuw

Volgens mij lopen diezelfde bedrijven nu veel meer inkomsten mis omdat veel wordt gedownload of gekopieerd.

12-03-09 13:15:42
Dionos
Oudgediende

Quote Tijntjuh:
bernieuw

Volgens mij lopen diezelfde bedrijven nu veel meer inkomsten mis omdat veel wordt gedownload of gekopieerd.

Er wordt niet voor niets geinvesteerd in DRM systemen en kopieerbeveiligingen ;) Dus ze merken het wel en proberen het illegaal verspreiden heus wel tegen te gaan.

12-03-09 13:19:18
Tijntjuh
Senior lid

bernieuw

Dat is de sport he als er weer nieuwe beveiligen zijn worden die vanzelf weer gekraakt. Daarnaast mogen de beveiligingen niet te streng zijn omdat je voor jezelf legaal een backup moet kunnen maken. Dus zonde van de investeringen in het beveiligen.

Gewoon prijs omlaag lost volgens mij een boel op!

12-03-09 17:54:02
Dann69
Erelid

WMRindex: 166
OTindex: 2.521
Ik heb zo'n 6 programma's van internet en iets van 200 mp3's...:D

14-03-09 17:52:03
lucb1e
Erelid

WMRindex: 381
OTindex: 2.139
T S
Quote Dann69:
Ik heb zo'n 6 programma's van internet en iets van 200 mp3's...:D

Zet daar maar een of twee nullen achter voor mij :P

14-03-09 18:51:52
Pluppel
Oudgediende

WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Je moet goed gek zijn om twintig euro te betalen voor een CD, terwijl je het gewoon kunt downloaden. 8O

14-03-09 19:20:54
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote berniew:
Er wordt niet voor niets geinvesteerd in DRM systemen en kopieerbeveiligingen ;)

Waardoor het niet alleen goedkoper is om gedownloade software te gebruiken, maar ook nog eens veel makkelijker (kijk maar na alle heisa rondom Spore).
DRM straft alleen de mensen die de software in de eerste plaats al kopen (net als die filmpjes van films downloaden is illegaal die voor alle films die je sowieso al gekocht hebt zitten *()...

14-03-09 21:45:09
Shinki
Erelid

WMRindex: 684
OTindex: 4.227
Ik heb nog nooit een film gedownloadt, niet omdat ik dat oneerlijk vindt, maar omdat ik toch niet zo vaak films kijk.

15-03-09 21:45:45
tosti
Senior lid

WMRindex: 416
OTindex: 249
Quote ikke:
(net als die filmpjes van films downloaden is illegaal die voor alle films die je sowieso al gekocht hebt zitten )...

idd, in plaats van je te bedanken dat je de DVD hebt gekocht in plaats van te downloaden, word je afgekapt alsof je de film hebt gedownload. Dit is sowieso niet voor het imago van BREIN e.d. Vaak heeft sofware downloaden zelfs een voordeel; bijvoorbeeld de certificaten die verlopen, daar hadden mensen die en no DVD crack gebruiken geen last van..

16-03-09 00:22:34
stormzoeker
Erelid

WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote Tijntjuh:

Kijk, de ontwikkelingskosten moeten wel terug verdiend worden. Als iedereen het illegaal gaat downloaden, worden de kosten niet (snel) terugverdiend en zullen de prijzen hoog blijven. Waarom denk je dat spelletjes op een gegeven moment goedkoper worden? Vaak krijg je dan een platinum uitgave nadat er een bepaald aantal legaal over de toonbank zijn gegaan. Als je dan zo nodig wat goedkoper wilt, dan wacht je daar op. Moet je alleen wat langer geduld hebben, maar dan betaal je 20 euro voor een spelletje (of nog minder als het een pc game is ;)).
Hetzelfde geld voor muziek en films. Als je een beetje zoekt en niet meteen de nieuwste albums of films wilt hebben kun je er heel goedkoop aankomen. Heb hier stapels goede cd's en dvd's liggen die me nog geen € 1,50 hebben gekost ;)
Rondkijken op rommelmarkten kan ook een beleving zijn trouwens. Voor een kwartje spellen, muziek en films kopen die een paar jaar oud zijn :) Windows te duur? Kijk eens op de tweedehands markt. Vaak worden daar oude systemen mét windows licentie aangeboden voor een habbekrats.
Illegaal downloaden is de pest voor de software industrie. Als je graag wilt dat er goede software blijft uitkomen: koop het dan. Wil je het nieuwste van het nieuwste, dan betaal je meer (maar dat is overal zo mee). Als je een beetje geduld hebt, is het een stuk voordeliger.

16-03-09 01:13:40
Andreesie
Oudgediende

WMRindex: 1.051
OTindex: 44.629
ik heb nog nooit meer baggermuziek dan op een rommelmarkt gezien...
ik heb geen eens een 1989 album van the offspring daar gezien ofzo!

16-03-09 02:22:32
Mmore
Administrator

Quote tosti:
Quote ikke:
(net als die filmpjes van films downloaden is illegaal die voor alle films die je sowieso al gekocht hebt zitten )...

idd, in plaats van je te bedanken dat je de DVD hebt gekocht in plaats van te downloaden, word je afgekapt alsof je de film hebt gedownload. Dit is sowieso niet voor het imago van BREIN e.d. Vaak heeft sofware downloaden zelfs een voordeel; bijvoorbeeld de certificaten die verlopen, daar hadden mensen die en no DVD crack gebruiken geen last van..
Interessant punt dat je aanhaalt.. De laatste tijd heb ik een aantal games gekocht waar ik erg ontevreden over ben en dan doel ik niet op de games zelf, maar de manier waarop ze draaien.

GTA IV bijvoorbeeld, had ik al eerder uitgespeeld op de xbox360 én ik bezit het spel op de PS3. Naast de twee console exemplaren heb ik dus ook de PC-versie gekocht van de week. Regelmatig krijg ik meldingen dat ik de 'orginele' DVD in de DVD-speler moet doen en er zijn vrijwel nooit ranked servers te vinden. Bovendien wilde het hele spel niet werken online voordat ik:
- Een GTA club account had.
- Een Windows "Live" account had.

Nu had ik dat tweede al en was het eerste gauw aangemaakt. De game weigerde me echter aan te melden op het Windows Live netwerk, dus kon ik simpelweg geen gebruik maken van de hele multiplayer functionaliteit. Rockstar verwijst me door naar Microsoft. Microsoft begint met vragen als 'ben je wel verbonden met het internet'. <WTF> 8O

Nu heb ik het problemen weten te fixen door te downgraden. De update die automatisch geïnstalleerd was (en waarvan constant een proces loopt op de achtergrond die niet dood wilt) had schijnbaar problemen met mijn computer.

Al met al ben ik hier uren mee bezig geweest. Had ik het spel gedownload dan was het een kwestie geweest van uitpakken, installeren, crackje erover heen en spelen maar. Geen gezeur aan je kop en genoeg servers van andere spelers die weigeren te betalen voor die zooi.

PC-game studio's mogen, nee, moeten, serieus gaan investeren in de manier waarop ze omgaan met hun klanten, want voorlopig zal je mij geen PC-game meer zien kopen. Het slaat toch helemaal nergens op als je in-game bij de uitleg over hoe het spel werkt een toelichting krijgt van de besturing met xbox360 knopjes, in plaats van gewone letters?!

Gisteren met een vriend de xbox (1) aangesloten en de hele nacht Burnout 3 gespeeld. Toen had je tenminste nog splitscreen. Toen had je geen gezeik met online profielen en laadtijden waar je bang van wordt.. en het kost niets meer.

Zelfs als ik nu GTAIV opstart geeft 'ie regelmatig de melding dat ik een legale DVD moet gebruiken.. Echt, wtf -_-. Voorlopig geen GTA games meer die ik ga kopen in elk geval.

16-03-09 07:51:17
stormzoeker
Erelid

WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
@Mmore
Als ik me niet vergis is die beveiliging het beruchte SecuRom. Je kunt je natuurlijk afvragen hoe het zover gekomen is? De pogingen tot beveiligingen zijn inderdaad aan het doorslaan helaas, maar vanuit het standpunt van de procucenten kan ik me er wel iets bij voorstellen dat ze iets willen doen om hun inkomsten veilig te stellen.

Quote Andreesie:
ik heb nog nooit meer baggermuziek dan op een rommelmarkt gezien...

Ben hier al aardig wat leuke muziek tegengekomen. En vergeet de grote winkelketens niet. Een middagje door een stad heen dwalen en lekker rondneuzen in de bakken met afgeprijsde media kan heel lukratief zijn :)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven