hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

1 [2]

Copyright

16-03-09 08:05:37 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote stormzoeker:
maar vanuit het standpunt van de procucenten kan ik me er wel iets bij voorstellen dat ze iets willen doen om hun inkomsten veilig te stellen.

Maar DRM is niet de manier (behalve misschien Steam. Dat is het enige DRM-systeem dat ik nog wel acceptabel zou kunnen vinden). Door DRM op je producten te zetten, pak je alleen de mensen die je spullen toch al kopen, het doet werkelijk niks tegen de downloaders, sterker nog het helpt ze: want de kopers raken zo gefrustreerd door je software dat ze het maar gaan downloaden omdat daar al die onzin niet op zit.
De enige manier om het downloaden tegen te gaan is om het kopen van het spel leuker/makkelijker te maken dan het downloaden. Hoe ze dat moeten doen weet ik niet precies, en ik heb ook niet de tijd om daar over na te gaan denken, maar dat is de enige manier. Mensen zijn net als elektriciteit: ze gaan voor het pad met de minste weerstand. En bij games als GTA IV en Spore is dat het downloaden ervan.

16-03-09 20:03:19 - Quote! - @tosti
tosti
Senior lid

WMRindex: 416
OTindex: 249
Quote ikke:

De enige manier om het downloaden tegen te gaan is om het kopen van het spel leuker/makkelijker te maken dan het downloaden.

je hebt gelijk. de filmwereld heeft er al iets op gevonden, nu de game&programma wereld nog.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven