hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

1 [2]

RPGs: verloedering of verbetering

30-03-09 09:44:55 - Quote! - @No_u
No_u
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 477
Quote ivar13:

Dit ligt er maar net aan op welke realm je zit. Op Darkmoon Faire kwam leetspeak bijna niet voor, aangezien er een strenge RP-community was. Er waren ook vaak discusies, met toch altijd goede argumenten, zonder drogredenen. Van EVE zou ik het dan weer niet weten.

Ik heb op 4 roleplay realms gespeeld (maar niet op Darkmoon Faire), maar overal was het hetzelfde. Uiteraard zijn er wel mensen die wel echt roleplayen, maar het overgrote merendeel niet.

Quote Nostalgie:
Ik heb best veel RPG's geprobeerd maar stuk voor stuk worden ze na een tijd ontzettend saai en doelloos..
Enkelt maar lvl'en.. en dan? nog een keer lvl'en? Leuk!
Er is dus niks anders te bereiken met lvl'en dan opnieuw een level te stijgen...

Dit is inderdaad precies wat ik bedoel. Het is alleen maar lvl'en, betere pantsers / wapens krijgen en dat is bijna alles wat de meeste RPG's van nu te bieden hebben, terwijl het focus van dit genre eigenlijk zou moeten liggen op een goed verhaal.

30-03-09 12:55:34 - Quote! - @Madarian
Madarian
Oudgediende

WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
Op zich is het verkennen bij meerdere spellen ook iets aparts. Bij Oblivion had je in een bepaalde grot een zeer grote krab. Die was wel even sterk als een normale, maar af en toe kom je gewoon aparte dingen tegen die ze hebben ingebouwd.

En ja, een aantal quests bij Oblivion waren leuk om te doen. Vooral die moordenaarsgilde quests ('black hand' geloof ik) was leuk om te doen...8)

Het leukste is natuurlijk als er elke keer nieuwe quests worden toegevoegd, zodat het spel aantrekkelijk blijft.

30-03-09 13:11:06 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid

WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
@Madarian

maar het blijft slachten, sterkere mobs of mobs met meer HP heb je wel in iedere MMPORG

dan blijft het nog steets tikke tikke tikke :) en das niet leuk :) dat verveelt wel op den duur

30-03-09 16:51:49 - Quote! - @Bliep
Bliep
Actief lid

WMRindex: 75
OTindex: 75
het wordt er alleen maar erger op....
Neverwinter 2 was echt zwaar teleurstellend!

EN het wordt idd eentonig op den duur... Hulde aan degene die weer een fatsoenlijke RPG uitbrengt!

30-03-09 16:55:29 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator

WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Blizzard heeft twee *MMOs* in ontwikkeling :P

30-03-09 16:57:32 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Bij alle games zijn slachten en moorden..

Waar zijn die leuke "doe het samen - bouwen"

maar dat is zooo saai.. aaii.. ai..aii..

01-04-09 10:33:28 - Quote! - @No_u
No_u
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 477
@ Bliep
Helemaal met je eens.
Ik durf toch mijn hoop voorzichtig te vestigen op Dragon Age van Bioware. Het is wel heel lastig voor dat bedrijf om zichzelf te overtreffen (Baldur's Gate, Planescape: Torment, Star Wars Knights of the Old Republic) en ze zijn samengegaan met Electronic Arts... maar toch.

Verder hoor ik van verschillende kanten dat Mass Effect een goede RPG is, maar die heb ik zelf nog niet geprobeerd. Misschien moet ik hem maar gewoon kopen? Heeft iemand advies? :)

@Mmore
Laten we nu hopen dat ze er geen MMORPG van maken, want dat klopt dus niet :P Blizzard spellen hoef ik in ieder geval niet meer te hebben

@heraux
Ja, raar eigenlijk, he? Slachten en moorden vinden we leuk. Het verschil tussen een normaal slacht en moord spel en een RPG is echter dat je bij een goede RPG nog een onderbouwde reden hebt om te slachen ende moorden. Als je eens iets wilt proberen wat er haaks op staat, kun je een deel uit de Harvest Moon reeks proberen (voor alle Nintendo systemen is er wel 1), ik ken geen liever spel dan dat :P

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven