Linux Cafe |
Pablo Oudgediende
WMRindex: 1.461 OTindex: 22.116
|
XBMC vind ik een bietje klote werken gta sa werkt in wine Dat weet ik wel, zelf uitgeprobeerd op ubuntu 9.04 zonder problemen check anders eens cedega of iets met crossover uit, speciaal voor games ingericht. kost wel een 15 dollar. hier meer over media centres. Mythbuntu klinkt veel belovend. mooi lijstje van projecten op dit moment |
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Van Cedega zou ik me ver verwijderd houden. Het werkt voor geen meter Cross-over heb ik nooit geprobeerd. Wat een eenvoudig mediacenter betreft zou ik niet naar MythTV kijken. Het is perfect, maar vergt een hele hoop tijd om op te zetten. Moovida werkt goed, is simpel en ziet er goed uit. |
|
Giovanni Oudgediende
WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
|
|
Giovanni Oudgediende
|
|
|
Giovanni Oudgediende
|
|
|
Giovanni Oudgediende
|
|
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Knoppix V6.2 CD Verder even over FreeNAS 0.7 Ik gebruik nu FreeNAS om onbepaalde pc's om te bouwen tot fileserver. Machines dus die even geen specifiek taak hebben. Een deel van deze machine komt binnenkort online - dan kunnen jullie spieken |
|
SilentGhost Senior lid
WMRindex: 123 OTindex: 1.417 S |
@heraux: Heb freenas even geprobeerd maar geraakte daar niet aan uit |
|
heraux Oudgediende
|
|
SilentGhost Senior lid
|
|
heraux Oudgediende
Zodra je FreeNAS gestart hebt - dat betekend er verschijnt een menutje met een aantal keuzes dan zijn de eerste twee en de laatste de belangrijkste keuzes.
FreeNAS bestaat uit het menu op de machine waarop het actief is en het web-menu via de browser.
optie 1: kies de netwerkkaart optie 2: activeer kaart en verkrijg ip
je ip moet een vrije ip zijn in het bereik van 192.168.xx.xx
waarbij xx.xx afhankelijk is van je instellingen van je router. Deze meeste standaard instelling is 192.168.100.1 als router ip en dus 192.168.100.200 als FreeNAS ip (voorbeeld)
je kunt je ip ook laten verkrijgen via DHCP en je router heeft DHCP die automatisch een ip verstrekt aan je NAS.
De eerste twee opties zorgen dus voor netwerk.
Zodra je een IP hebt kun je een webpagina openen en deze opgeven als http://192.168.100.200
inloggen met admin:freenas |
|
SilentGhost Senior lid
zover was ik eigenlijk al snap juist al de functies niet van freenas maar bedankt voor de opheldering ondertussen nog eens rondneuzen in freenas |
|
heraux Oudgediende
deel 2: toevoegen van media
deel 3: Samba en bestandsdelen in windows
deel 4: SSH en het nut van PuTTY |
|
SilentGhost Senior lid
|
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Ik las even "Chrome OS-luier" |
|
SilentGhost Senior lid
|
|
heraux Oudgediende
|
|
kashmir Senior lid WMRindex: 311 OTindex: 150 Wnplts: Aalten S |
Dit is Gos geen chrome os, gos is bestaat al wel 2 jaar. http://www.thinkgos.com |
|
heraux Oudgediende
Wie kan ons een plezier doen..doelgroep: alleen diegene die een 64Bit machine hebben.. zoek ik iemand met experimentele neigingen.. wat is: ik heb een CD gebrand.. Linux Debian 5 - ia64 CD-1 Maar die CD start niet door nu wil ik graag weten.. ligt het aan mijn branders/lezers of ligt het aan de ISO Het zal alleen interessant zijn voor 64Bit machines, je mag natuurlijk wel proberen.. hoe meer zielen - hoe meer CD verkoop Ik heb BlueWhite64 uitgeprobeerd doet het aardig.. maar iets mis ik en daarom kies ik voor Debian in de waan dat deze het beter doet. |
|
heraux Oudgediende
|
|
heraux Oudgediende
|
|
heraux Oudgediende
kan iemand me met dat iso-gedoe helpen.
ik heb drie verschillende CD verbrand
1. de CD-1 voor IA-64 2. op een gekleurde rakker 3. een combo net-installer met Alpha, IA-64 en HPPA.
Dat alles werkt dus niet
|
|
Ailurus Erelid
WMRindex: 77 OTindex: 3.132 S |
Heraux, je hebt een prachtig programma voor Linux, K3B |
|
heraux Oudgediende
Nee, dat is niet het probleem
K3B is fine... en dat gebruikte ik ook (o.a)
De CD start niet.. boot niet..
|
|
Ailurus Erelid
WMRindex: 77 OTindex: 3.132 S |
Oh, als 'ie bootable moet zijn, heb je de md5 checksum al uitgevoerd? Dan kan je kijken of het bestand wel goed is gedownload. |
|