Linux Cafe |
Giovanni Oudgediende
WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
|
|
Mmore Administrator
WMRindex: 1.439 OTindex: 15.022
|
Sticky En ik ga openSuSe 11.1 dan maar even proberen..... |
|
Giovanni Oudgediende
|
Succes |
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
@Mmore: installeer 'm dan wel met kde 3.5 Staat bij de keuze van desktop environment onder 'overige' |
|
Mmore Administrator
|
Ik zal eens kijken of ik het kan vinden |
|
Ikke Oudgediende
Zo moeilijk is het niet Je krijgt dan drie opties: KDE 4, GNOME of Overige |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
nix gui - bash ! |
|
Mmore Administrator
|
Wat is er mis met KDE4 dan |
|
Ikke Oudgediende
KDE 4 moet nog een stukje verder groeien voordat het echt bruikbaar wordt. Nu is het vooral leuk als speeltje. Daarbij zijn heel veel applicaties (k3b en kaffeine bijvoorbeeld) en features (configuratieopties van de desktop en de taakbalk) nog niet geport naar KDE 4. Er zitten leuke ideeen in, maar KDE 3.5 is op dit moment heel stabiel en volwasssen terwijl 4 nog in de kinderschoenen staat.
Je kunt 4 achteraf nog altijd installeren om het uit te proberen. Je kunt ze naast elkaar gebruiken zonder problemen. |
|
heraux Oudgediende
Linux als desktop -nee Als Server, ja.. |
|
Andreesie Oudgediende
WMRindex: 1.051 OTindex: 44.629
|
Kubuntu 8.10 geinstalleerd op een 2.4 Ghz met 248 MB DDR/400 geheugen... et is dus ook KDE4 en het ziet er mooi uit, maar et loopt niet lekker starten is redelijk, maar het duurt gewoon echt te lang met het launchmenu te openen... Ga nu CrunchEEE proberen op me eeepc, ziet er goed uit moet ik zeggen |
|
heraux Oudgediende
Probeer eens Debian Lenny 5 _______________________________
|
|
heraux Oudgediende
|
|
Lananq Erelid WMRindex: 465 OTindex: 4.018 S |
Ik heb me dit weekend uitgeleefd met een triboot: Vista, OpenSuse 11.0 en dit gevalletjeIk ben nog niet erachter gekomen of dit niet meer is dan Ubuntu met een ander thema en wat extra programmaatjes voorgeïnstalleerd Er is een flinke lijst aan programma's voor muziekbewerking, maar maar één echt videobewerkingsprogramma (Open Movie Editor) dat ik bar slecht vind, het hangt steeds vast, kwaliteit is afschuwelijk en het is onmogelijk om iets erin gedaan te krijgen. Voor het betere werk zit ik toch nog liever op Vista, waar ik Adobe CS4 heb. Verder heb ik problemen met tablet en het tweede beeldscherm. |
|
eehbiertje Senior lid WMRindex: 909 OTindex: 51 Wnplts: westerlee T |
had ooit after effects (fx) draaien dat is echt een leuk video bewerkings programma om mee te werken mix tussen photoshop en movie maker(windows)/pinaccle etc
btw iemand ook altijd zoveel problemen met wine bij mij starten programma's laatste tijd niet meer op 0_o of pas na een paar minuten |
|
Lananq Erelid WMRindex: 465 OTindex: 4.018 S |
Ik heb After Effects op Vista, maar ik snap er helemaal niets van. Van Wine begrijp ik niets . |
|
Naomi19 Junior lid WMRindex: 24 OTindex: 1 Wnplts: Zutphen
|
[x] ik ken *Linux [ ] ik ken *Linux niet [x] Ik gebruik *Linux, Ubuntu 8.10 [ ] Ik gebruik nooit *Linux [ ] Ik overdenk het te gaan gebruiken [ ] Vertel, wat is *Linux
en windowmaker is ook cool. |
|
Ailurus Erelid
WMRindex: 77 OTindex: 3.132 S |
|
|
R0elr Lid WMRindex: 32 OTindex: 2
|
[×] ik ken *Linux [ ] ik ken *Linux niet [× ] Ik gebruik *Linux [ ] Ik gebruik nooit *Linux [ ] Ik overdenk het te gaan gebruiken [×] Vertel, wat is *Linux
Hier stond verkeerde informatie, zie een van de posts hieronder voor de goede info.
Ik heb Ubuntu gebruikt. |
|
Ikke Oudgediende
Fout. Linux is de kernel waarvan de broncode onder een vrije licentie vrijgegeven is. Alles wat buiten de kernel valt is niet Linux. Daarnaast is het niet bedoeld om mensen van windows af te helpen, Linux bestaat al langer dan windows. Het was bedoeld als een gratis kloon van Unix en als tijdverdrijf van Linus Torvalds. Sindsdien is alles een beetje uit de hand gelopen. |
|
heraux Oudgediende
Ik gebruik Linux voor mijn servers - daarvoor dient Linux afaik het beste.
Als Desktop vind ik het vooralsnog niet geslaagt - behalve Puppy voor zijn krachtige eenvoud - overwint de drempel.
Voordeel van Debian Linux is dat pakketten snel en efficient toegevoegd kunnen worden.
|
|
Kwaak Lid WMRindex: 46 OTindex: 17
|
[X] ik ken *Linux [ ] ik ken *Linux niet [X] Ik gebruik *Linux (Ub. 8.10) [ ] Ik gebruik nooit *Linux [ ] Ik overdenk het te gaan gebruiken [X] Vertel, wat is *Linux |
|
Giovanni Oudgediende
|
|
|
Ikke Oudgediende
Het aantal lekken wil niks zeggen. Misschien zitten er in Windows wel veel meer onontdekte lekken. Het gaat erom hoe snel de lekken gerepareerd worden. |
|
Giovanni Oudgediende
|
Ikke de gebruiker is meestal het lek. Er is geen systeem waterdicht. Ook zijn er nog steeds een heleboel mensen die met een Administratoraccount werken ipv een standaardaccount.
|
|