Google maakt Chrome OS |
SilentGhost Senior lid
WMRindex: 123 OTindex: 1.417 S |
Google gaat een besturingsysteem maken gebouwd rond de webbrowser chrome,linux kernel. Je zou op een paar seconden op het web kunnen. Doordat ze het zo minimaal mogelijk houden start het sneller dan gebruikelijke besturingsystemen opstarten. Het besturingsysteem zal bovendine ook nog open-source worden. Wat vind jij hiervan? hier meer info |
|
SilentGhost Senior lid
Ik vind het alvast een uitstekend idee om een besturingsysteem zo minimaal mogelijk te houden en toch functioneel binnen enkele seconden. |
|
No_u Senior lid WMRindex: 348 OTindex: 477
|
Quote SilentGhost: Ik vind het alvast een uitstekend idee om een besturingsysteem zo minimaal mogelijk te houden en toch functioneel binnen enkele seconden. Daar kan microschoft windhoos inderdaad nog wat van leren. Zodra er een goede PC versie van Chrome OS uitkomt, komt er NOOIT meer een door microsoft vervaardigd product op mijn pc |
|
SilentGhost Senior lid
Maar je kan wel geen programma's installeren, alles zal via web apps verlopen dat valt me wel tegen. Maar zal vast een prima besturingsysteem zijn |
|
Dionos Oudgediende WMRindex: 156 OTindex: 23.842
|
de nieuwste telg in het google imperium Het zal me benieuwen hoelang t duurt voordat het gebruikt gaat worden voor hun datamining operaties. Ik zal het in ieder geval van mijn levensdagen niet gaan gebruiken @SilentGhost: mijn pc is ook functioneel binnen een paar seconden Het is maar net hoe je het hebt ingesteld en bijhoudt. @No_u: er zijn nu al enorm veel alternatieven van windows. Dus waarom wachten? |
|
Kameleon Oudgediende
WMRindex: 452 OTindex: 48.504 T S |
Ik zou het wel willen proberen op een dual-boot samen met mijn oude vertrouwde Windows XP, zodat ik nog wel terug kan stappen naar XP natuurlijk. |
|
SilentGhost Senior lid
@berniew wat voor specificaties heb jij dan dat je computer in enkele seconden functioneel is? Ik heb een quad core ,3 gb ram 500 gb hdd . |
|
|
@SilentGhost: ik heb een core i7, 6 gb triple channel geheugen en 1 TB hdd. Maar t gaat niet om de hardware T gaat meer om wat je met de software doet Als je bijvoorbeeld je windows laat hibernaten ipv echt afsluit, dan is ie de volgende keer stukken sneller klaar voor gebruik |
|
SilentGhost Senior lid
berniew ahja ik sluit altijd mijn computer af ivm energieverbruik. ^^ |
|
|
@SilentGhost: Met hibernaten sluit je de pc ook compleet af De pc schrijft alleen het huidige werkgeheugen weg naar de hdd, zodat t bij de volgende keer opstarten geladen wordt en zodoende de vorige sessie hersteld wordt |
|
SilentGhost Senior lid
Ah dat wist ik niet ik gebruike die functies niet,toch eens proberen. Tnx voor de info. Quote: De slaapstand verbruikt maar 5 watt. dit stond er in wikipedia. |
|
amazing_idiot Senior lid
WMRindex: 388 OTindex: 1.173 S |
Quote berniew: @SilentGhost: Met hibernaten sluit je de pc ook compleet af De pc schrijft alleen het huidige werkgeheugen weg naar de hdd, zodat t bij de volgende keer opstarten geladen wordt en zodoende de vorige sessie hersteld wordt * gaat ook even proberen te hibernadingesen * |
|
|
@SilentGhost: slaapstand is standby Maar ik had t over hibernate. En trouwens, de pc's van tegenwoordig gebruiken meestal nog stroom, zelfs als ze uit staan. Als je zeker wilt weten dat ze geen stroom verbruiken moet je de stekker uit t stopcontact trekken of t aan / uit knopje van je voeding op uit zetten |
|
No_u Senior lid WMRindex: 348 OTindex: 477
|
Quote berniew: @No_u: er zijn nu al enorm veel alternatieven van windows. Dus waarom wachten? Mijn pc'tje thuis en inmiddels ook die op mijn werk, bestaan al voor een groot deel uit alternatieven / open source. Maar ja, als je wilt gamen beperk je jezelf wel in OS keuze |
|
Giovanni Oudgediende
WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
nog even en Google rules the world maar 100% veilig zoals zij zeggen kan niet |
|
Kameleon Oudgediende
WMRindex: 452 OTindex: 48.504 T S |
Lijkt mij geen slecht idee, ik bedoel, als er wat meer functionaliteit in zou gebouwd worden, dat je ook gewoon applicaties enzo kan installeren, dan zou ik de overstap wel overwegen. |
|
techno_nerd Junior lid WMRindex: 0 OTindex: 3 S |
Stel: Google rules the world Gevolg: mensen raken gevoelig dan denk ik voor hun privacy. Google komt met zijn diensten overal (Gmail, Docs, Youtube etc.) Ben benieuwd wanneer dit teveel zou worden, misschien komt er nog een spelplatform van Google of de Google supermarkt. Die OS is in ieder geval een stap in de richting. Maar ook voornamelijk om te concurreren met Mircosoft. zie: Google en privacy. |
|
SilentGhost Senior lid
Quote Kameleon: Lijkt mij geen slecht idee, ik bedoel, als er wat meer functionaliteit in zou gebouwd worden, dat je ook gewoon applicaties enzo kan installeren, dan zou ik de overstap wel overwegen. ik zou de overstap ook wagen als er inderdaad meer functionaliteit komt en je ook programma's kan installeren lijkt me dat het een lichtgewicht besturingsysteem gaat worden |
|
Giovanni Oudgediende
WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
|
|
lucb1e Erelid
WMRindex: 381 OTindex: 2.139 T S |
Quote SilentGhost: Ik vind het alvast een uitstekend idee om een besturingsysteem zo minimaal mogelijk te houden en toch functioneel binnen enkele seconden. Ik heb een DOS opstartfloppy, daarmee kun je edit.com starten binnen iets als 20sec (edit.com is kladblok uit het stenen tijdperk, even voor de duidelijkheid) Best handig als je snel iets moet opschrijven |
|
lucb1e Erelid
Quote: Quote: De slaapstand verbruikt maar 5 watt. dit stond er in wikipedia. Ik kan gewoon hibernaten en de stroom eraf halen, en de het start daarna weer alsof de stroom nooit is weggeweest. Ik denk ook dat het aan je pc ligt wat het aan blijft staan. Bijvoorbeeld dingen als opstarten als je op je toetsenbord iets intikt zal stroom verbruiken. Als die optie uitstaat kost het natuurlijk weer minder energie. (die instellinge staan in de bios) Wiki klopt niet altijd hè;) |
|
nietmeer
|
geweldig ik ga het meteen uittesten als de beta uitkomt, I LOVE LINUX |
|
lucb1e Erelid
heh ze hebben wel opeens een gat gevonden in de Linux kernel: klikQuote tweakers.net: Volledig gepatchte Linux-kernel blijkt vatbaar voor aanval Met een nieuwe exploit voor de Linux-kernels 2.6.18 en 2.6.30 blijkt het voor een aanvaller mogelijk om alle beveiligingsmaatregelen te omzeilen. |
|
Oboema Senior lid WMRindex: 602 OTindex: 353 Wnplts: Nimwegeh
|
Volgens Google wordt het een OS dat immuun voor aanvallen en virussen is. ...famous last words |
|
lucb1e Erelid
lol dat kan dus nooit. Het kan wel bestand zijn tegen alle bekende virussen en aanvallen, maar 100% dicht is het nooit |
|