Operating Systems |
macfreak Erelid
WMRindex: 535 OTindex: 2.168 S |
codecs zoeken zuigt
neem OS X en je hoeft niks meer te zoeken, alles is er al |
|
Mmore Administrator
WMRindex: 1.439 OTindex: 15.022
|
Jammer genoeg kan je alleen de helft niet doen |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Wat is nu een goed systeem - ik wil een SUN workstation 45 - bekijk dat maar eens. |
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Quote macfreak: codecs zoeken zuigt
neem OS X en je hoeft niks meer te zoeken, alles is er al Je hoeft ze niet te zoeken, 't pakket w32codecs-all bevat alles wat je nodig hebt... En voor dvd's is er libdvdcss |
|
nietmeer
|
www.getautomatix.com *jeej* en iets van medibuntu ofzo om je sources helpt ook |
|
El_Freako9 Lid WMRindex: 0 OTindex: 101 Wnplts: Bolsward (
|
Quote heraux: Wat is nu een goed systeem - ik wil een SUN workstation 45 - bekijk dat maar eens. als je een unix distributie wilt draaien.. ga je gang maar verwacht niet dat je leuke spellen kan spelen op zo´n ding |
|
heraux Oudgediende
spellen - are you zerieus? |
|
El_Freako9 Lid WMRindex: 0 OTindex: 101 Wnplts: Bolsward (
|
Quote heraux: spellen - are you zerieus? woue je zeggen dat je SERIEUS aan de gang wou met die oude bagger? koop dan een pentium 3 man ! kan je tenminste nog een aloud kaartspelletje in windhoos spelen |
|
heraux Oudgediende
Oude wat?? Wat is oud?
Zeg doe me een lol - waar heb je het over? Ik zei SUN WKS 45 - kijk even voordat ik twijfel.. |
|
Andries Louw Senior lid WMRindex: 167 OTindex: 202 Wnplts: Sneek S |
Ik wacht voorlopig Vista af tot SP1 (of SP2), en ga het dan eerst gevirtualliseerd testen (VMWare), om vervolgens te beslissen of we hier thuis overstappen, en alle computers op Vista te laten draaien.
Voorlopig nog maar even XP. |
|
nietmeer
|
IK WIL UBUNTU 7.04!!! lullig genoeg is de alpha versie al stabieler dan windows |
|
Lananq Erelid WMRindex: 465 OTindex: 4.018 S |
|
|
Petrander Lid WMRindex: 36 OTindex: 16 Wnplts: Kopenhagen S |
Geen gezeik - iedereen aan de Mac! |
|
Ikke Oudgediende
MacOS is nog steeds gesloten software dus hoef ik 't niet... Geef mij maar Linux: 100% vrijheid |
|
my-angel Oudgediende
WMRindex: 564 OTindex: 11.965 S |
@El_Freako9, Unix oude bagger, soms is windows nog onveiliger dan Unix hoor, Linux is een degelijk platform, lekker stevig en robust.. Je kan er best spelletjes op spelen, alleen niet zoveel als op windows, puur omdat de code voor windows heel anders is dan voor linux.. er zijn mensen die bijna geen spelletjes spelen, dus waarom meot je dan persé windows hebben ? ik speel af en toe een spelletje, maar ik denk er echt over om linux als primair systeem te draaien, en windows puur voor spellen enzo.. |
|
nietmeer
|
dat gesloten software boeit mij eigenlijk vrij weinig.. k doe toch nix met de source.. gratis boeit me wel dat scheelt gedoe met cracks enzo maar ben wel nog steeds heel blij dat k overgestapt ben naar ubuntu |
|
Ikke Oudgediende
@my-angel: op welk OS denk je dat linux gebaseerd is Precies: Unix |
|
my-angel Oudgediende
WMRindex: 564 OTindex: 11.965 S |
@Ikke, dat wou ik nog toevoegen, maar vergeten Unix is eigenlijk de moeder der Os'n |
|
Ikke Oudgediende
Quote Nizzle: dat gesloten software boeit mij eigenlijk vrij weinig.. k doe toch nix met de source.. Ook als je niks doet met de source is 't belangrijk dat software vrij is. Richard Stallman (oprichter van GNU en de FSF) heeft daar 'n mooi essay over geschreven link |
|
heraux Oudgediende
Wie kent RT-11? of ultrix? of Multix?
of AIX, Solaris, OS/2 eServer ?
|
|
nietmeer
|
Quote Ikke: Quote Nizzle: dat gesloten software boeit mij eigenlijk vrij weinig.. k doe toch nix met de source.. Ook als je niks doet met de source is 't belangrijk dat software vrij is. Richard Stallman (oprichter van GNU en de FSF) heeft daar 'n mooi essay over geschreven link das wel ff focking veel text vin t wel handig dat t open source aangezien er dan altijd wel veel aanpassingen zijn voor t proggie.. plugins enzo vaak ook veel minder buggy omdat iedereen het kan fixen |
|
Ikke Oudgediende
@Nizzle: en iedere programmer kan de broncode controleren op malicious code en je weet zeker dat er geen trusted computing achtige dingen in zitten en zo
En 't gaat natuurlijk om de filosofie van vrijheid.
Maar let op! Open-source is niet hetzelfde als vrije software. Vrije software is altijd open-source, maar open-source is niet altijd 't zelfde als vrij want open-source licenties kunnen je nog steeds beperkingen opleggen met betrekking tot wat je met de broncode mag doen |
|
heraux Oudgediende
Vrije Software is niet altijd opensource - ter correctie..
|
|
Ikke Oudgediende
Quote heraux: Vrije Software is niet altijd opensource - ter correctie..
Vrije software moet open-source zijn, omdat je 't programma moet kunnen aanpassen en de source moet kunnen controleren en verspreiden |
|
heraux Oudgediende
Vrije software hoeft geen opensource te zijn - kan wel - even onderscheid maken in de definitie..
Moet = categorisch - en het is niet categorisch open source.
Freeware is vrije software maar niet altijd en definitief open source. |
|