hoeveel distros ken jij? |
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Even weer iets over Linux Ik heb er heel veel.. maar welke ken je..
Ik denk dat ik wel 40 verschillende distros heb.. vermoedelijk wel meer..
Hoeveel ken jij?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ |
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Teveel om op te noemen |
|
Lananq Erelid WMRindex: 465 OTindex: 4.018 S |
Ik heb van 4 gehoord, Ubuntu, Opensus of zoiets, NetBSD en volgens mij nog FreeBSD maar die weet ik niet zeker... |
|
heraux Oudgediende
ik noem er een..
Yellowdog
wie weet er ook een?
|
|
heraux Oudgediende
3U Linux A ARKLinux ADios Anonymous Annvix B BLAG Backtrack Buffalo Bayanihan C CentOS College Console D Debian E Elive Elatte F Fedora Frugalware FermiLTS FreEduc FrenzyForesight Famelix Finnix G Gnoppix Gparted Gentoo H I Insert J K Knoppix, Kubuntu KateOS K12Os Klax L Lunar M Mandriva Mepis Muis Mandrake Mint Mockup N Nonux Netwosix O OpenSuSE OpenBASE P PcLinux Pocket Q R RedHat Rubix Root S Slackware SAM SuSE Scientific Startcom T T2 TTCS/OSSWin Trustix U Ubuntu V Vector Volta VideoLinux W X X/OS Xandros Y Yellowdog Yopper Z Zenwalk |
|
Tukka finalist MPPV 06 WMRindex: 292 OTindex: 954
|
Suse, Ubuntu, Knopiix, Mandriva, Nonux |
|
macfreak Erelid
WMRindex: 535 OTindex: 2.168 S |
@heraux: hoezo linux freak ik heb alleen Knoppix, Ubuntu, Mandrake en SUSE in gebruik... al zou ik RedHat en Fedora ook nog wel eens willen |
|
Ikke Oudgediende
Lunatix linux |
|
de Mexicaan Oudgediende
WMRindex: 3.266 OTindex: 3.691
|
Ik ken wel bistro's. Daar kan je lekker vlees eten |
|
100%mafkees Senior lid WMRindex: 147 OTindex: 393 Wnplts: hoofddorp
|
Quote de Mexicaan: Ik ken wel bistro's. Daar kan je lekker vlees eten idd... dit gaat mij te ver draai gewoon op windhoos heb wel ervan gehoord dat een vriend van me iemand kent die ook op linux draait maar dan de moeilijkste zijn pc loopt nooit vast |
|
Ikke Oudgediende
Quote 100%mafkees: idd... dit gaat mij te ver draai gewoon op windhoos heb wel ervan gehoord dat een vriend van me iemand kent die ook op linux draait maar dan de moeilijkste zijn pc loopt nooit vast De moeilijkste linux? Slackware, Gentoo of Hardhat linux? |
|
my-angel Oudgediende
WMRindex: 564 OTindex: 11.965 S |
OpenSusu Ubuntu Kubuntu Edubuntu Slackware Fedora RedHat
en nog wel wat meer |
|
macfreak Erelid
te veel om op te noemen... ik ben elk geval wel gek op linux |
|
heraux Oudgediende
verder gevonden in de collectie System Rescue Sidux Ta MigServer Ultea Libranet OneBASE SaxenOS
Firewalls Astaro Coyote Bluewall Euronode Engarde live Ipcop Secure Point SEntryCD Redwall Live ZoneCD
Servers Ceara {tiny sofa} SME Linux
Honeypot Honeywall {fedora core 3}
PBX/VOIP Astrixhome /
Tools collection UBCD Ultimate Boot CD
|
|
heraux Oudgediende
Active download: K12LTSP-6.0.0-32bit-dvd.iso ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ K12LTSP is based on Fedora Core and the LTSP terminal server packages. It's easy to install and configure. It's distributed under the GNU General Public License. That means it's free and it's based on Open Source software. Once installed, K12LTSP lets you boot diskless workstations from an applications server. You can use old PC's as diskless clients or buy new ones for under $200 each. All applications run on the terminal server. Workstations are "thin." They have no software or hard drives. Thin-clients are perfect for schools because they are easy to install and require little maintenance. They are reliable and immune to malicious tampering and viruses. |
|
heraux Oudgediende
Aanvulling ArchLinux Easys 3.0 SchoolLan 5.20 Fox Rpath / Specific Phlak LittleBOY Fork (knoppix based) OpenLAB live 4.0.0 Sympony live Morphix live PcLinux Live Simply Mepis v6 Kororaa XGL Demo/LiveCD Knoppix live Parallel Knoppix Knoppix Std Slax Kubuntu live
Toolbox - Security Hankin9 Aurox Insert Security LiveCD
Verder nog OpenSolaris Solaris NetBSD FreeBSD DragonflyBSD PCBSD OpenBSD Minix
op mini-8 formaat SLAX 6 Live Puppy Power Finnix NetBSD OpenBSD SmoothWall IPCop Linux Live Router Trinity ResQ Elive FW com UBCD System Resque Salvare Resque Stress Linux Insert Pentoo 592 Server 911 Recovery Damn Small Linux
Hoeveel heb ik er nu?
|
|
macfreak Erelid
aaaaaahhhh... nou moeten we je bijna henux gaan noemen ipv heraux... |
|
nietmeer
|
Obelix Assurancetourix Kostunrix En vele anderen |
|
macfreak Erelid
ik heb nog nooit zoveel verschillende distros bij elkaar gezien op 1 topic en ik ben er achter gekomen dat ik nodig weer aan het downloaden moet. ik heb nog niet de helft in de kast |
|
nietmeer
|
kheb een stuk of 15 linux geprobeert vond er nooit egt extreem veel verschil in zitten.. meer van die kleine dingetjes vraag me toch wel af waarom niet meer distro's van elkaar kopieren of samenwerken.. kopieren moet zoiezo makkelijk kunnen aangezien alles opensource is.. ofzo denk k Ubuntu schijnt nu met Linspire te gaan samenwerken.. dat scheelt iig al iets maar kom op zeg stelletje idioten met al die distro's.. ze moeten egt meer samenwerken tot maar een paar distro's.. 10 ofzo is toch meer dan zat nu zijn er honderden die allemaal het zelfde doen en hetzelfde proberen uit te vinden.. tijd dat ze beter kunne investeren in allemaal wat anders en dat dan op zn minst met elkaar delen lijkt mij |
|
macfreak Erelid
Nizzle: volgens mij wordt heel erg veel gecopieerd en nagebouwd van elkaar |
|
Ikke Oudgediende
Enkele voorbeelden: Ubuntu is gebaseerd op Debian, gaat nu samenwerken met Linspire.
Mandriva (voorheen: Mandrake) was oorspronkelijk Red Hat met KDE als desktop
openSUSE is oorspronkelijk afgeleid van Slackware
D'r wordt heel veel gekopieerd |
|
Tovenaar Erelid WMRindex: 370 OTindex: 3.459
|
Een stuk of 6. |
|
macfreak Erelid
Quote Tovenaar: Een stuk of 6. zet er dan meteen even bij welke |
|